اعلانیه

هزینه های سفر به ارمنستان

فروش

۱۷ فروردین ۱۴۰۲ 12 بازدید
اعلانیه

هزینه های سفر به ارمنستان

دلایل زیادی وجود دارد که شما تور ارمنستان را خریداری کنید و آن را به عنوان یکی از کشورهای مقصد خود انتخاب کنید. ارمنستان به ایران نزدیک است، کشور جذابی است، ارزان است و برای سفر به ارمنستان هم نیزا به ویزا ندارید، بنابراین دیگر بهانه ای برای نرفتن به این کشور نمی ماند! ارمنستان کشور کوچکی است و همین باعث می شود تا بتوانید همه جای آن را به راحتی در یک مدت کوتاه بگردید اما با این حال، این کشور جاذبه های زیادی را بصورت فشرده در خود جا داده است. چشم اندازهای طبیعی بسیار، وجود صومعه  ها و کلیساهای فراوان و جاذبه های تاریخی آن را به مقصد بسیار مناسبی برای سفر تبدیل کرده است. علیرغم اینکه ارمنستان کشور گرانی نیست اما برای خیلی از افراد هزینه ها حرف اول را می زند، به همین دلیل خوب است با هزینه سفر به ارمنستان کاملا آشنا شوید.

چه مدارکی برای سفر به ارمنستان نیاز داریم؟

اول از همه برای یک سفر برون مرزی نیاز به پاسپورت دارید که برای اخذ آن باید هزینه های به شرح زیر را بپردازید:

۱۰۰۰ تومان برای شناسنامه

۳۷۵۰ تومان بابت عوارض شهرداری

۷۵۰۰۰ تومان برای تعرفه صدور پاسپورت

۲۹۳۰۰ تومان بابت خدمات پلیس+۱۰ و هزینه های پستی

همانطور که گفته شد، برای سفر به ارمنستان نیازی به ویزا ندارید و به همین دلیل هزینه اخذ ویزا از بین هزینه سفر به ارمنستان برداشته می شود.

واحد پول ارمنستان

پول رایج کشور ارمنستان، درام است و هر ۵۰۰ درام حدود ۳۹۵۰ تومان می شود. بنابراین می توانید ببینید که ارمنستان واقعا کشور ارزانی برای سفر است و هزینه ی چندانی نمی برد.

هزینه خرید بلیط هواپیما

قیمت بلیط هواپیما از شهرهای مختلف ایران به عنوان مبدا به ایروان به عنوان مقصد متفاوت است. برای مثال برای خرید بلیط هواپیمای رفت و برگشت از تهران به ایروان باید حدود ۷۴۰ هزار تومان تا ۱۴۵۰۰۰۰ تومان هزینه کنید یا مثلا هزینه بلیت رفت و برگشت مشهد-ایروان حدود ۱ میلیون ۴۰۰ هزار تومان است.

هزینه های اقامت در ارمنستان

هاستل: اگر دوست دارید که کمی هزینه هایتان را کمتر کنید باید به فکر هاستل باشید. در ایروان هاستل های خوب و ارزانی وجود دارد مانند هاستل بیوواک و یا هاستل بریج ایروان که برای اقامت در آنها فقط ۱۵۰۰ تا ۶۰۰۰ درام نیاز دارید! البته هاستل هایی که کمی گران تر باشند هم وجود دارند اما امکانات کمی بهتری دارند.

هتل: طیفی از هتل‌های ۳ ستاره تا ۵ ستاره پیش روی شماست :

هتل های ۳ ستاره: حدود ۵ هزار تا ۶۰ هزار درام

هتل های ۴ ستاره: حدود ۲۰ هزار تا ۲۰۰ هزار درام

هتل های ۵ ستاره: حدود ۳۰ هزار تا ۱,۵۰۰,۰۰۰ درام

هزینه‌های حمل و نقل شهری در ارمنستان

مترو: بدون شک بهترین و ارزانترین روش جابه جایی در ارمنستان، شهر ایروان، استفاده از مترو است. بلیط تک سفره مترو حدود ۱۰۰ است!

اتوبوس: یکی از دیگر  راه های راحت برای گشت درون شهر ایروان، استفاده از اتوبوس هاست. در این شهر دو نوع اتوبوس معمولی و اتوبوس برقی به چشم می خورد که هزینه های مناسبی هم دارند. بلیت اتوبوس های معمولی ۱۰۰ درام (حدود ۸۰۰ تومان) و اتوبوس های برقی نیز ۵۰ درام (حدود ۴۰۰ تومان) می باشد. تقریبا در هر ایستگاهِ اتوبوس می توانید شماره‌ی خطوط اتوبوس و مسیرها را ببینید.

هزینه اتوبوس معمولی: ۱۰۰ درام یا حدود ۸۰۰ تومان ؛

اتوبوس برقی: ۵۰ درام یا حدود ۴۰۰ تومان

اتوبوس های برقی هزینه ی پایینی دارند اما از طرفی در این اتوبوس ها به جای خرید بلیط و دادن آن به راننده باید پول را مستقیما به او بدهید.

مینی بوس: مینی بوس ها از دیگر گزینه های پرطرفدار و مورد استفاده در ایروان هستند. جالب است بدانید که بیش از هزار خط مینی بوس در شهر ایروان وجود دارد که علاوه بر گشت و گذار در پایتخت ارمنستان، می توانید از آن ها برای دسترسی به حاشیه شهر و شهرهای اطراف استفاده کنید. قیمت این وسایل حمل و نقل نیز ارزان است و برای هر مسیر ۱۰۰ درام (حدود ۸۰۰ تومان) می پردازید. البته باید بدانید که اغلب مینی بوس ها شلوغ هستند و در ساعات اوج شلوغی احتمالا مجبور شوید که تمام مسیر را بایستید. برای شناسایی خطوط مینی بوس ها، به شماره آن ها روی شیشه توجه کنید.

هزینه کرایه مینی بوس ها: ۱۰۰ درام (حدود ۸۰۰ تومان)

تاکسی: تا جایی که می توانید سوار تاکسی نشوید، اما در صورتی هم که خواستید استفاده کنید حتما به راننده بگویید تاکسی متر خود را روشن کند.

پایه ی هزینه‌های تاکسی از ۶۰۰ درام (حدود ۵ هزار تومان) شروع می‌شود و به ازای هر کیلومتر ۱۰۰ درام به هزینه آن اضافه می‌شود.

ماشین شخصی: هزینه بنزین در کشور ارمنستان نسبتا بالا است و هر لیتر آن بین ۳۵۰ تا ۴۲۰ درام است.

هزینه‌های خورد و خوراک در ارمنستان

رستوران: هزینه ی یک وعده غذا در یک رستوارن متوسط حدود ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ درام می شود.

اگر بخواهید غذایی بهتر در یک جای بهتر میل کنید باید چیزی حدود ۸۰۰۰ تا ۱۳۰۰۰ درام بپردازید که هزینه دقیق بستگی به رستورانی دارد که انتخاب می کنید.

محصولات محلی در ارمنستان قیمت بسیار مناسبی دارند:

نان: ۲۳۰ درام ارمنستان (حدود ۲۰۰۰ تومان)

پنیر: کیلویی ۲۱۰۰ درام (حدود ۱۷۰۰۰ تومان)

شیر: هر لیتر ۴۰۰ درام (حدود ۳۰۰۰ تومان)

برنج سفید: هر کیلو ۵۳۰ درام (حدود ۴۰۰۰ تومان)

جوجه: کیلویی ۱۹۰۰ درام (حدود ۱۵۰۰۰ تومان)

هزینه میوه‌ و سبزیجات (کیلویی):

گوجه فرنگی: ۳۸۰ درام (حدود ۳۰۰۰ تومان)

پیاز: ۳۰۰ درام (از ۱۹۰۰ تومان)

سیب زمینی: ۲۲۰ درام (حدود ۲۰۰۰ تومان)

موز: ۷۸۰ درام (حدود ۶۰۰۰ تومان)

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *