اعلانیه

معرفی موزه جهان نمای تهران

فروش

۱۷ فروردین ۱۴۰۲ 11 بازدید
اعلانیه

معرفی موزه جهان نمای تهران

اگر از پایتخت نشینان هستید، احتمالا آنقدر درگیر مشغله و گرفتاری های زندگی روزمره هستید که وقتی برای سفر و تغییر روحیه تان پیدا نمیکنید. اما همانطور که می دانید، پایتخت شلوغ ایران، تهران، پیشینه ی تاریخی طول و درازی دارد که آثارش را امروزه در جای جای این شهر می توان دید. نظرتان چیست این آخر هفته دست از شبکه های اجتماعی و وقت گذرانی جلوی تلویزیون بکشید و سری به یکی از جالب ترین و قدیمی ترین موزه های تهران در منطقه ی نیاوران بزنید؟ با ما همراه باشید تا با این موزه ی دیدنی بیشتر آشنا شوید.

برای دسترسی به موزه جهان نما باید به آدرس تهران، میدان شهید باهنر (نیاوران)، مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران بروید. قبل از رسیدن به موزه باید وارد باغی شوید که به باغ نیاوران معروف است. تاریخ احداث این باغ دیدنی به دوره ی فتحعلی شاه قاجار بر می گردد و بنای شکوهمند صاحبقرانیه ی آن، در زمان ناصرالدین شاه ساخته شد و از آن زمان تاکنون درگیر حوادث تلخ و شیرین و تغییرات بسیاری بوده است. این باغ از بدو وردتان با درخت های بلند،  فضای سرسبز و صدای پرندگانش  شما را به آرامشی که برای یک روز تعطیل نیاز داشته اید مهمان می کند. پس از اینکه از چند بنای تاریخی گذشتید به اولین موزه ی این مجموعه یعنی موزه ی جهان نما می رسید.

این موزه از سال ۱۳۷۶ رسما برای بازدید عموم بازگشایی شد و قبل از آن بازسازی هایی در این کاخ صورت گرفته بود. موزه ی جهان نما محلی است برای نگهداری آثار هنری اهدایی به ایران یا آثار خریداری شده داخلی و خارجی که توسط کارشناسان خبره، با نظارت و توجه خاصی، از حراجی های بزرگ آثار هنری در دنیا، خریداری شده اند. این بنا در سال ۱۳۸۳ مجددا بازسازی شد و به فضایی درخور یک موزه ی تاریخی با ظاهری استاندار و مدرن تبدیل شد. در طی این بازسازی، اطلاعات تازه ای نیز در رابطه با آثار هنری موجود در این موزه به دست آمد.

موزه ی جهان نما در مجموع ۴ سالن دارد و یک سالن آن در زیرزمین قرار گرفته است که محل نگهداری تعدادی از آثار هنری است. در این موزه سیر تغییر و تحول در آثار هنری ملل مختلف به خوبی قابل مشاهده است. آثار هنری موجود در آن در دو دسته ی هنر قبل از تاریخ  و هنرهای تجسمی معاصر ایران و جهان قرار گرفته اند. در موزه ی جهان نما می توانید آثاری از هنرمندان نامی ایرانی و جهانی که در طی ادوار مختلف خلق شده اند را ببینید. همچنین آثاری از تمدن های باستانی پیش از میلاد در ایران و جهان، کشورهایی چون مصر ،آمریکا، آفریقا و همچنین آثار هنری شرقی و غربی را مشاهده کنید. آثاری از هنرمندان معاصر داخلی چون پرویز تناولی، سهراب سپهری، ژازه طباطبایی، فرامرز پیلارام و غیره و هنرمندان خارجی چون سالوادور دالی، پابلو پیکاسو، مارک شاگال و غیره نیز در این موزه قرار دارند.

موزه ی جهان نما در مجموعه ی باغ نیاوران به همراه موزه ها و بناهای دیدنی دیگری قرار گرفته است و توصیه می شود علاوه بر بازدید از آن سری هم به دیگر بخش های این مجموعه از جمله کاخ صاحبقرانیه، موزه خودروهای اختصاصی کاخ نیاوران، موزه کتابخانه سلطنتی، کوشک احمدشاهی و باغ موزه ی کتیبه ها بزنید. بهای بلیط برای بازدید از هر مجموعه متفاوت است که شامل تخفیفات ویژهای برای دانشجویان و بازنشستگان می شود. بازدید از باغ موزه ی کتیبه ها در این باغ کاملا رایگان است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *