اعلانیه

قیمت قالیشویی در تهران

فروش

۱۷ فروردین ۱۴۰۲ 16 بازدید
اعلانیه

قیمت قالیشویی در تهران

قالیشویی این روزها از حالت سنتی خارج شده و جای خود را به شرکت های خدماتی داده است. قالیشویی ها انواع مختلفی دارند و بسته به خدمات خود هزینه های آن ها ممکن است کمی با هم تفاوت داشته باشد. یک سری فاکتورها این هزینه ها را کنترل می کنند که به آن ها می پردازیم.

قالیشویی در گذشته و حال تفاوت های زیادی با هم دارد. در عصری که ما زندگی می کنیم بسیاری از جنبه های زندگی از حالت سنتی خارج شده است. در گذشته یکی از نشانه های نزدیک بودن عید نوروز، قالی های شسته شده بر روی بام و حیات بود؛ اما در حال حاضر به دلیل میل بیشتر به راحتی و حتی مشغله ی بیشتر شستن دستی قالی تعجب برانگیز است. هر چه تعداد قالیشویی بیشتر می شود و رقابت باعث کم شدن هزینه و بالا رفتن کیفیت کار آن ها می شود، کمتر کسی میل به شستن قالی و فرش به صورت سنتی پیدا می کند.

در این مقاله سعی می کنیم مروری داشته باشیم بر قالیشویی نوین و از هزینه و خدمات آنها به صورت جز به جز نیز صحبت کنیم.

نکات مهم درباره شرکت های قالیشویی

– شرکت های قالیشویی خدمات خود را به شکل های گوناگونی ارائه می دهند و از تجهیزات مختلفی استفاده می کنند. از این رو ممکن است کیفیت و هزینه این کار متفاوت باشد. سعی کنید در همان ابتدا از عملیات و هزینه شستشوی قالی اطلاع یابید.

– بیشتر قالیشویی ها تعهد می دهند که کمتر از 3 روز آن را تحویل دهند؛ اما در ایام شلوغی مانند قبل از نوروز، کاملاً زمان متفاوت است و عملیات قالیشویی و تحویل احتمالاً زمان بیشتری می برد.

– سعی کنید در زمان هایی که شلوغ است به قالی شویی مراجعه نکنید زیرا ممکن است کیفیت لازم را در اجرای کار نبینید.

نرخ مصوب برای خدمات قالیشویی از نهادهای رسمی اعلام می شود و معیار اصلی تعیین قیمت خدمات قالیشویی است؛ اما این خدمات تنوع زیادی دارند و کار تخمین هزینه بر اساس عوامل دیگر نیز صورت می گیرد که آن ها را بررسی می کنیم:

قالیشویی و شستشوی فرش و تاثیر آن بر قیمت فرش

با توجه به این که فرآیند قالیشویی بر اساس نوع فرش تعیین می شود. قالی های پرتراکم مشکل تر شسته می شوند. از این رو پرسنل این شرکت ها پس از بررسی فرش هزینه ی خدمات را به شما اعلام می کنند.

به عنوان مثال فرش های دستباف ظرافت و تراکم تار و پود آنها باعث می شود تا نیز به شستشوی دستی و با دقت داشته باشند و از شوینده های قوی بر روی آنها استفاده نشود. از این رو عملیات قالیشویی فرش دستباف کاری تخصصی است و بر هزینه قالیشویی مؤثر است.

قیمت قالیشویی در ابعاد و اندازه فرش تاثیر دارد

مهمترین عامل در تغییر هزینه قالیشویی ابعاد و اندازه فرش است. از این رو نرخنامه اتحادیه صنف قالی‌شویان بر اساس اندازه و ابعاد قالی و فرش است. قیمت قالیشویی نیز نشان می دهد هر چه ابعاد فرش بیشتر باشد هزینه نیز برای مشتری بالاتر می رود.

چه از دید مدیر شرکت قالیشویی به قضیه توجه کنیم چه از دید یک مشتری، باید در نظر داشت که راه اندازی یک شرکت قالی شویی که تمام یا نیمه اتوماتیک است بسیار نسبت به قالی شویی که قرار است تمام کارها به صورت دستی صورت گیرد در هزینه های اولیه به مقدار زیادی تفاوت دارند و در نوع اول هزینه بسیار بالاتر است؛ اما در طولانی مدت قضیه فرق می کند و یک قالی شویی دستی هزینه های بیشتری در برخواهد داشت. هزینه هایی مانند دستمزد کارگران، هزینه های اسکان و خورد و خوراک و … در شرکت های قالیشویی تمام دستی باعث بالا بردن هزینه و دریافت آن از مشتری خواهد شد.

محلول های شوینده استفاده شده و هزینه قالیشویی

باید به این نکته توجه داشته باشید که در حالت عادی و روند استاندارد کار شرکت های قالی شویی، شما حق انتخابی برای نوع مواد شوینده طی فرآیند قالیشویی ندارید مگر در موارد خاص مانند قیمتی یا عتیقه بودن فرش و قالی. البته انتظار شما از شرکت قالیشویی شما را در انتخاب نوع مواد شوینده محدود می کند و نمی توانید خودتان را در این مورد دخالت دهید؛ زیرا شما انتظار دارید که فرشی تمیز تحویل بگیرید و در عین حال کیفیت آن ها نیز حفظ شود.

برخی شرکت های قالیشویی به دلایل مختلف مانند تمیز شدن فرش یا ارزان بودن مواد شوینده از محلول های اسیدی استفاده می شود که ممکن است پس از شستن قالی به تار و پود و بافت قالی شما صدمات جبران ناپذیری بزند. از این رو فقط یک شرکت با تجربه و با سابقه ی خوب می تواند هم سلامتی فرشتان را در نظر بگیرد و هم تمام تلاش خود را بکند که فرشی کاملاً پاکیزه به شما تحویل دهد.

تأثیر هزینه های حمل و نقل قالی بر قیمت نهایی قالیشویی

شرکت های قالی شویی مختلف در این مورد رویکردهای متفاوتی دارند. بدین صورت که برخی از آن ها خدمات حمل و نقل قالی های شما را به صورت رایگان انجام می دهند ولی برخی از آن ها هزینه دریافت می کنند. حتی اگر نیاز به پرداخت هزینه ی حمل و نقل باشد، باز هم برای تان به صرفه تر است تا این که بخواهید کار حمل و نقل فرش از خانه تا قالی شویی و بالعکس را خودتان انجام دهید.

سایر خدمات که باعث بالا رفتن هزینه قالیشویی می شود

برخی خدمات دیگر علاوه بر شستن قالی نیز توسط تعدادی از شرکت های قالیشویی انجام می گیرد. به عنوان مثال کارهایی مانند لکه گیری قالی یا فرش، پرزگیری و رفوگری، ریشه بافی و شیرازه بافی و … که این خدمات در صورتی که شما درخواست آن را داشته باشید انجام می گیرد. شرکت پس از توافق بر هزینه انجام برای هر یک از این کارها، این خدمات را برای شما ارائه می دهد. شاید برایتان جالب باشد که برخی از این شرکت ها تمامی خدمات فوق را تحت عنوان اعلا شویی انجام می دهند. پس بهتر است در صورتی که فرش شما وضعیت مطلوبی ندارد به جای قالیشویی خدمات اعلا شویی را انتخاب کنید و علاوه بر شستشوی فرش تان آن را سالم تحویل بگیرید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *