اعلانیه
اعلانیه

راهنمای رهن و اجاره خانه و آپارتمان مناسب

راهنمای اجاره خانه و آپارتمان

آشنایی با مراحل اجاره یک خانه مناسب و رعایت یکسری نکات مهم می تواند میزان ضرر را کمتر نماید و همچنین از پشیمانی بعد از اجاره کردن جلوگیری نماید. همچنین تهیه ی چک لیست قبل از اجاره آپارتمان می تواند به شما در روند اجاره کمک شایانی نماید. برای اجاره اپارتمان بهتر است که خانه های خالی را در اولویت قرار دهید. در صورتی که می خواهید خانه ای را اجاره کنید که در همسایگی صاحب خانه هستید، بهتر است که قبل از اجاره کردن و نوشتن قرار داد، از همسایه ها در خصوص اخلاق و رفتار صاحب خانه پرس و جو نمایید تا با مشکلات بعدی مواجه نشوید. اجاره کردن منزل بدون واسطه و ازطریق سایت آگهی رایگان املاک روشی مطمئن محسوب می شود، چراکه در این روش واسطه ها برای کسب سود بیشتر خود اقدام به پوشاندن عیب های منزل نمی کنند و از طرفی در زمان کمتری اقدام به اجاره خانه با شرایط خود می کنید.

برای اجاره خانه چه منزل هایی در اولویت اند؟

خانه هایی که خالی از سکنه هستند را در ابتدا اولویت خود برای اجاره قرار دهید. این کار چند مزیت دارد که می توان به مواردی چند اشاره کرد. به عنوان مثال خانه هایی که خالی از سکنه می باشند، بدین معنی است که وسیله ای در آن ها قرار نگرفته است و در نتیجه پیدا کردن عیوب خانه ی خالی از سکنه راحت تر از پیدا کردن عیوب خانه ای می باشد که در آن افرادی ساکن می باشند. همچنین دغدغه ی خالی شدن منزل را نداشته و در کمترین زمان ممکن می توانید در آن ساکن شوید. با توجه به گسترش زندگی اپارتمانی و تعدد برج های مسکونی اجاره کردن خانه های اپارتمانی نسبت به خانه های ویلایی خصوصا در شهرهای بزرگ با اقبال بیشتری مواجه می باشد. اگر هزینه ی کافی برای اجاره ی منزل ویلایی را دارید، حتما اقدام به این کار نمایید. زیرا خانه های ویلایی نسبت به خانه های اپارتمانی دارای آرامش بیشتری بوده و صاحب خانه راحت تر می تواند منزل و هزینه های برق، گاز و آب را کنترل نماید. در بین خانه های اپارتمانی با مجتمع های مسکونی کم واحد و پر واحد روبرو می باشیم که هر کدام از آنها مزیت خاص خود را دارا می باشند. ساختمان های پرواحد اصولا مدیر ساختمان دارند که تمامی کارهای مربوط به ساختمان را انجام می دهند. ساختمان های کم واحد آرامش و سروصدای کمتری دارند که بنا بر سن، سلیقه، تعداد افراد خانواده، و توانایی مدیریت و اولویت ها، فرد مستاجر می تواند منزل مناسب خود را اجاره نماید.

ساکنان ساختمان

در بازدید از خانه و آپارتمان به نمای بیرونی ساختمان، نظافت محله، نظافت حیاط، گل کاری باغچه ها، نظافت و تمیزی راه پله ها، وضعیت آسانسور، امکانات و نحوه ی مدیریت ساختمان، قوانین ساختمان دقت لازم را به عمل آورید. با دقت در این امور می توانید تا حدودی از اخلاق و رفتار افراد ساکن در مجتمع مسکونی آگاهی حاصل کنید. دقت کنید که همسایه ی خوب نعمت بزرگی است و می تواند نقش مهمی را در آرامش شما در منزل ایفا کنند.

خانه های چند سال ساخت را اجاره کنیم؟

بهترین منزل های برا اجاره منزل های 3 تا 10 سال ساخت می باشد، این منزل ها هم قیمت مناسبی داشته، هم از امکانات خوبی بهره مند می باشند و هم نیازی به اضافه کردن امکانات به آن ها نمی باشد.

نورگیری ساختمان

سعی کنید به سراغ خانه های بروید که در مجاورت ساختمان های بسیار بلند نباشند.

خانه های شمالی دارای نمای بیرونی بهتر اما نورگیری کمتری دارند، خانه های جنوبی دارای نورگیری و امنیت بیشتری می باشند که اجاره این خانه ها وابستگی کاملی به سلیقه ی مستاجر دارد.

نکات مهم دیگر در اجاره خانه و آپارتمان

اگر به دنبال آرامش هستید، به سراغ منازلی بروید که در مجاورت آن ها ساختمان های در حال ساخت وجود نداشته باشد. بهتر است به دنبال اجاره ی خانه هایی باشید که دارای پارکینگ اختصاصی باشند و قبل از اجاره تکلیف پارکینگ را به طور واضح با صاحب خانه روشن نمایید. درهای ساختمان نیز نقش مهمی در راحتی شما برای حمل و نقل وسایل دارند، سعی نمایید منزلی اجاره کنید که درب های آن هنگام اسباب کشی شما را به دردسر نیندازند. پس بهتر است که تمامی درهای پارکینگ، در ورودی و در حیاط قبل از اجاره چک شود.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *