اعلانیه

خوشمزه ترین غذاهای استان خراسان

فروش

۱۷ فروردین ۱۴۰۲ 22 بازدید
اعلانیه

خوشمزه ترین غذاهای استان خراسان

غذای محلی خراسان رضوی

استان خراسان که شهر مقدس مشهد در اَن قرار دارد؛ یکی از مهمترین مقاصد مذهبی ایران و جهان میباشد که به داشتن غذاهای خوشمزه معروف است.

غذاهای سنتی در این استان پهناور دارای عطر و طعمی بی نظیر به همراه ظاهری هوس انگیز مباشند که به شما توصیه می کنیم در سفر به استان خراسان خوردن این غذاهای خوشمزه را از دست ندهید. در ادامه این مطلب به معرفی برخی از این غذاها میپردازیم. با ما همراه باشید.

شیشلیک شاندیز

یکی از معروفترین و پرطرفدارترین غذاهای این استان دیدنی؛ شیشلیک شاندیز میباشد که از شهرت جهانی برخوردار است. شهرت کباب شاندیز به حدی است که در سایر شهرهای کشورمان نیز با همین نام عرضه میشود.

در پخت کباب شاندیز؛ گوشت گوسفند به همراه دنده به سیخ کشیده میشود و در کنار برنج و گوجه کبابی سرو میشود. این کباب دارای عطر و طعمی بی نظیر است بطوریکه که هوش از سر هر گرسنه ای میبرد.

رشته پلو

یکی دیگر از خوشمزه ترین غذاهای استان خراسان رشته پلو است که بیشتر در شهر مشهد پخت میشود. برای پختن رشته پلو از مواد غذایی مانند برنج، رشته پلویی، گوشت چرخ کرده و یا ران مرغ، کشمش و زعفران استفاده میشود. نکته جالب توجه این است که این غذا در کشور اَذربایجان هم پخت میشود با این تفاوت که علاوه بر مواد اصلی به اَن برگه زرداَلو هم اضافه میکنند.

یتیمچه

یتیمچه از غذاهای محلی نیشابور بشمار میرود و طرز تهیه اَن با سایر شهرهای ایران متفاوت است. برای پخت این غذا از موادی مانند عدس، لوبیا، بادمجان، گوجه و نعنای داغ استفاده میشود. همچنین در بعضی از موارد کشک هم به این غذا اضافه میکنند. لازم به ذکر است که در شهرهایی مثل کاشان از سیب زمینی هم در پخت یتیمچه استفاده میشود و همچنین در نوع شیرازی اَن به جای بادمجان از کدو استفاده می کنند.

اَش شله

اَش شله مشهدی از معروف ترین غذاهای استان خراسان و شهر مشهد است که دارای طرفداران بسیاری میباشد. برای تهیه این غذای خوشمزه از گوشت به همراه ادویه های گوناگون، اَب برنج و همچنین از حبوباتی مانند لوبیا، نخود، بلغور، عدس و ماش استفاده میشود. اَش شله مشهدی به همراه نمک و یا شکر سرو میشود.

دیگچه مشهدی

اما از دیگر غذاهای پرطرفدار در این استان میتوان از دیگچه مشهدی نام برد. این غذای خوشمزه شباهت بسیاری به شیربرنج دارد. این غذا معمولا در ماههای محرم و صفر تهیه شده و برای پخت اَن از موادی مانند برنج، شیر، شکر، هل، گلاب، کره و زعفران استفاده میشود.

ساطری پلو

این غذای سنتی و خوشمزه از نظر مزه ای شباهت زیادی به رشته پلو دارد. برای تهیه اَن از برنج، گوشت چرخ کرده قلقلی، هویج، کشمش و زعفران استفاده میشود. معمولا این مواد غذایی را بصورت لایه لایه بر روی پلو می ریزند و اَن را سرو میکنند. در سفرتان به استان خراسان رضوی خوردن این غذای خوشمزه را از دست ندهید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *