اعلانیه

خدمات پرستاری سالمندان در منزل

فروش

۱۷ فروردین ۱۴۰۲ 13 بازدید
اعلانیه

خدمات پرستاری سالمندان در منزل

پرستاری سالمندان در منزل

پرستار سالمند یک حرفه است که این روزها بسیار به آن نیاز است. این افراد هم دانش و هم تخصص و تجربه لازم را دارند تا بتوانند از پس کارهای یک سالمند با هر شرایط جسمی و روحی برآیند و کارهای اولیه پرستاری و پزشکی را هم انجام دهند. عواملی بر هزینه این خدمات مؤثر است که به آن ها می پردازیم.

پرستاری سالمندان علاوه بر داشتن تجربه و مدرک پرستاری، نحوه ی رفتار با سالمند را هم می داند. این فرد بیماری ها و ناخوشی های معمول در این افراد را هم می شناسد و می داند چه مقدار استراحت یا فعالیت برای او با توجه به شرایطش بهتر خواهد بود.

با توجه به افزایش تعداد سالمندان، امروزه توجه به نیازهای این افراد بیش از هر زمان دیگری حس می شود. سالمندان با توجه به شرایط سلامتی شان ممکن است به دیگر افراد برای ادامه زندگی نیاز داشته باشند. این نیاز در گذشته توسط افراد دیگر در خانواده رفع می شود و معمولاً یکی از بستگان یا فرزندان این کار را به عهده می گرفتند؛ اما به دلیل تخصصی شدن پرستاری سالمندان و مشغله ی زیاد افراد، اطرافیان ترجیح می دهند این کار را به یک پرستار سالمند بسپارند.

ویژگی های پرستار سالمند

پرستاری سالمندان نیازمند یک سری آگاهی ها است که اصول خاصی را در بر می گیرد. این افراد اکثرا بر اساس تخصص و تجربه خود از این مسائل آگاهی دارند؛ مثلاً یک سالمند که بیشتر وقت خود را روی تخت دراز کشیده است و تحرک ندارد یکی از خدمات پرستاری سالمند برای آن ها استفاده از اصول پیشگیری از زخم بستر است که باید دائماً مورد استفاده قرار گیرد. همچنین لازم است تا به حریم خصوصی سالمند احترام گذاشته شود و میان مراقبت و رعایت این حریم تعادل برقرار شود.

شرکت هایی که خدمات پرستاری سالمندان را ارائه می کنند می توانند خدماتی مانند فرستادن پرستار شبانه، روزانه، شبانه روزی، مقطعی و … را داشته باشند.

خدماتی که پرستار سالمند ارائه می دهد

خدمات پرستاری سالمندان شامل موارد زیر است:

– مراقبت و نگهداری از سالمند

– در صورت لزوم باید بتواند غذای سالمند تهیه کند و به او بخوراند

– رسیدگی به درمان بیماری و نظارت بر استفاده سر وقت دارو توسط پرستار

– تأمین رفاه سالمند

– رسیدگی به بهداشت و نظافت فردی توسط پرستار

– برنامه ریزی برای اوقات فراغت سالمند با کتاب خواندن و …

– همراهی سالمند در بیرون از منزل و رسیدگی به امور اداری و مالی سالمند

– رسیدگی به بهداشت محیط زندگی سالمند

دلیل استخدام پرستار سالمند چیست؟

جالب است بدانید که هر 3 سالمند یک نفر تنها هستند. این وضعیت به مرور سبب کاهش سلامت روانی و جسمی و فسردگی در سالمند می شود. پرستاری سالمندان باعث می شود تا این احساس تنهایی از بین برود و بهبود در استراحت و تغذیه فرد دیده شود. از این رو استفاده از خدمات پرستاری سالمندان باعث بهبود شرایط زندگی او می شود. پرستاری از سالمندان یک کار زمان بر است و در اکثر موارد فرزندان زمان کافی برای این کار را ندارند.

در این مواقع بهترین پیشنهاد استفاده از خدمات پرستاری سالمندان است که فرد پرستار باید متعهد و خبره باشد. موارد زیر لزوم استفاده از این خدمات را روشن می کند:

– پرستار سالمند می تواند در تمام طول شبانه روز همراه سالمند باشد و نگرانی از بابت او وجود ندارد.

– فشار روانی نگهداری از سالمند بر اعضای خانواده با استفاده از خدمات پرستاری سالمندان کاهش می یابد.

– امکان پرداخت به امور دیگر توسط افراد خانواده و بستگان بیشتر فراهم می شود.

– کیفیت رابطه بستگان با سالمند پس از خدمات پرستاری سالمندان افزایش می یابد

– احساس ناراحتی و معذوریت سالمند نسبت به فرزندان کاهش می یابد

– افسردگی به دلیل از بین رفتن تنهایی سالمند کاهش می یابد

انتخاب خدمات پرستاری سالمندان و فاکتورهای آن

پرستار سالمند باید دوره های لازم را گذرانده باشد و تجربه کافی در این موارد داشته باشد.

نکته بعدی این است که از نظر حرفه ای فرد قابل قبول باشد و اهمیت وظایف و خدمات حرفه پرستاری سالمندان را بداند. علاوه بر این باید رفتار اجتماعی مناسبی داشته باشد.

مراکز ارائه دهنده خدمات پرستاری سالمندان در قبال رفتارهای حرفه ای پرستار متعهد هستند؛ و این مورد در مورد معتمد بودن این مراکز نکته ی مهمی است. پس از این مورد بهتر است از خدمات پرستاری سالمندانی استفاده کنید که پشتیبانی 24 ساعته را فراهم می کنند.

هزینه استخدام برای خدمات پرستاری سالمندان

مسائل زیادی بر هزینه نهایی پرستار سالمند تأثیر می گذارد. مهمترین عامل شرایط سالمند و انتظارات شماست. پرستاران سالمند را به دسته های زیر تقسیم بندی می کنند که هزینه آن ها با هم متفاوت است.

– پرستار سالمند سالم

– پرستار سالمند بهیار

– پرستار سالمند بیمار

– نرس

– پرستار سالمند کمک بهیار

خدمات مراقبت حرفه ای به ازای ساعت برای بیمار عادی دارای علائم حیاتی تحت کنترل حدود 15 هزار تومان است. برای بیمار عادی با ناتوانی و محدودیت حرکتی،18 هزار تومان و نرخ مراقبت پرستاری حرفه ای برای مراقبت های ویژه قلبی و ریوی 20 هزار تومان در ساعت است.

وضعیت سلامتی سالمند مشخص کننده نوع خدمات پرستاری سالمندان مورد نیاز شماست.

زمان که برای استفاده از این خدمات نیاز دارید با شبانه روزی، شبانه یا روزانه بودن پرستار در هزینه ها تأثیرگذار است. علاوه بر این خدمات پرستاری سالمندان بر اساس سوابق کاری پرستار، شیفت خدمات و تحصیلات بر هزینه تأثیر دارد.

بدون شک شرایط روحی سالمند هنگام حضور در خانه و نزد عزیزان بسیار بهتر از زمانی است که در آسایشگاه باشد.

هزینه نگهداری، پرستاری و مراقبت از سالمند به صورت روزانه از 800 هزار تومان در ماه شروع می شود. ولی این رقم پایین ترین هزینه استخدام پرستار است.

این که سالمند کارهای روزانه خود را بتواند انجام دهد یا نه اهمیت بالایی دارد.

جنسیت سالمند و پرستار نیز هزینه را متغیر می کند. عواملی مانند عدم توانایی حرکت، ناتوانی در تغذیه یا نقض عضو، استفاده از پوشک یا لگن و … در تعرفه قیمت مؤثرند

استخدام پرستار سالمند با هزینه کمتر

اگر فرد سالمند سلامت خود را تا حد زیادی دارد و نیاز به رسیدگی پزشکی خاصی ندارد، در اصل هدف شما از استخدام و دریافت خدمات پرستاری سالمند نگهداری از او و رسیدگی به امور خانه است، بهتر است به جای این که پرستار سالمند استخدام کنید، یک نگهدار سالمند استخدام کنید تا در خصوص داشتن تجربه، معلومات پزشکی و پرستاری و دانش بیشتر حقوق بیشتر دریافت نکند.

باید به خاطر داشته باشید که افراد زیادی هستند که سالها کار مراقبت و خدمات پرستاری سالمندان را در منزل انجام داده اند یا در خانه سالمندان و آسایشگاه ها کار کرده اند. از این رو نگهداری از سالمند را به خوبی می دانند. این افراد می توانند وضعیت جسمی سالمند را بررسی و چک کنند و علائم بیماری های جدید را به خوبی می شناسند. در این صورت می توانند با تشخیص یا حدس به موقع از پیشرفت بیماری این افراد جلوگیری کنند. اگر نیازمند استفاده از خدمات و دانش پرستاری سالمندان نیاز ندارید. می توانید مراقب سالمند با قیمت مناسب تر را پیدا کنید و در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *