اعلانیه
اعلانیه

ارزانترین مناطق تهران برای خرید خانه کجاست؟

ارزانترین خانه های تهران در کدام مناطق است؟

ارزان ترین خانه های تهران در دومین ماه سال جاری در منطقه  ۱۸ تهران خرید و فروش شده است. میزان مبلغ پرداختی برای هر متر از این خانه ها پنج میلیون و نهصد  هزار تومان بوده. از مناطق مختلف تهران که سالهای زیادی  در عرصه مسکن قیمت پایین داشته اند منطقه ۱۸، ۱۹، ۲۰، ۴و۱۷را می توان نام برد.

در حدود یک الی دو سال قبل در محله هایی همچون جوادیه، شادآباد، مهر آباد می توانستید با مبلغ  یک میلیارد پانصد هزار ریال خانه ای تقریبا ۷۵متری خریداری کرده و خانه ای از خود داشته باشید که از ارزان ترین خانه های تهران محسوب میشد، اما با توجه به افزایش های متوالی قیمت مسکن در این سال ها دیگر شما با مبلغی کمتر از چهار میلیارد ریال نمی توانید برای خود خانه ای نیز در این محله ها پیدا کنید.

منطقه ۱۸

در سال ۱۳۵۹منطقه ای جدید به تهران اضافه شد که در جنوب غربی تهران واقع شده بود و ارزان ترین خانه های تهران را در دل خود جای داده بود. مرکز ابتدایی این منطقه را می توان یافت آباد نام برد که با توجه به پیشرفت و گسترش روز افزون جمعیت از روستا و فعالیت های روستایی از جمله کشاورزی به شهر و فعالیت های شهری تغییر کاربری داد. زمانی که راه آهن تبریز-تهران از شمال منطقه عبور کرد در طرح های اولیه شهر تهران ناپدید شد و به آن توجهی نشد که باعث شد افرادی که درآمد کمتری داشتند به  منطقه۱۸جذب شوند و تقریبا خانه های این منطقه را ارزان ترین خانه های تهران معرفی کنند. این منطقه از قسمت پر تراکم منازل مسکونی و مسکونی با کوچه ها و خیابان های باریک تشکیل گردید در حالی که بخشی از آن را دامداری، گمرک، و صنایعی مانند شیر پاستوریزه تشکیل میداد.

آنچه در یک سال اخیر رخ داد و برنامه های آینده

مناطق مختلف یک شهر بر اساس برنامه ها و دستاوردهایی که برای چند سال آینده خود پیش بینی کرده است، نقشه ها و مسیرهای را بر اساس بودجه مشخص شده پی ریزی می کند. منطقه ۱۸نیز مکان هایی همچون مسجد امام هادی(ع) مجموعه ورزشی شهید دستگردی از سازه های عمرانی منطقه می باشد که در آینده نزدیک مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

هزینه خرید و تهیه آپارتمان در منطقه ۱۸ که ارزان ترین خانه های تهران را در خود جای داده بسته به  مکانی که شما قصد خرید آپارتمان دارید متفاوت می باشد. برای مثال در مکانی مانند شهرک ولیعصر شما می توانید با مبلغ ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای هر متر ملکی تهیه کنید از آپارتمان های یک خوابه تا سه خوابه و غیره فرق نمیکند در محله‌های مانند شادآباد، تولید دارو، فردوس و غیره قیمت زمین و خرید و فروش آپارتمان نیز به همین منوال می باشد با توجه به قیمت خانه در تهران از ارزان ترین خانه های تهران میباشد که میتوانید تهیه کنید و مکان‌ها دیگری مانند محله بهداشت و خلیج فارس به ترتیب شما می توانید با مبلغ ۱۰ میلیون و یا ۷ میلیون برای هر متر آپارتمانی برای خود تهیه کنید.

دلایل معروفی منطقه ۱۸

پیشنهاد می کنم اگر دوست دارید به خرید بروید و خرید کردن را بسیار دوست می دارید به بازار مبل یافت آباد سری بزنید. یکی از بهترین جاذبه های این منطقه بازار های موجود میباشد  افرادی که به زیارت علاقه مند هستند می توانند به زیارت امامزاده زید بروند که بسیار پر خاطره و شیرین خواهد بود. منطقه ۱۸ تهران دارای آثار تاریخی مانند یخچال ترشنبه از دوران صفوی می باشد. طبیعت زیبا و با صفای به همراه ارزان ترین خانه های تهران شما را به وجد خواهد آورد.

منطقه ۱۸ تهران از ارزان ترین خانه های تهران  را در حاشیه خود دارد.  یکی از بهترین باشگاه های سوار کاری تهران که نوروزآباد نام دارد در این منطقه واقع شده است.  در این منطقه مشکلاتی از این وجود مافیای زباله، کارخانه های لبنی، پایین آمدن سن اعتیاد و آسیب های اجتماعی از نگرانی و دلهره های مردم این منطقه برای زندگی و آینده فرزندان شان میباشد.

منطقه ۱۹

زمانی که نام منطقه ۱۹ را به شما میگویند چه چیزهایی در خاطر تان زنده می شود؟  آیا ارزان ترین خانه های تهران و حرم امام را به‌ یاد شما نمی آورد.  یکی از مناطق مهمی که اکنون می توانیم نام ببریم منطقه ۱۹ می باشد که دارای  محله‌های همچون خانی آباد، شهرک شریعتی، عبدل آباد، صالح آباد، شهرک رسالت و اسفندیاری میباشد که ارزان ترین خانه های تهران را در خود جای داده است. از مهمترین مسائلی که میتوان برای منطقه ۱۹ نام برد بوستان ولایت و حرم امام میباشد. بهشت زهرا و بازار بزرگ میوه تهران نیز در این منطقه واقع شده است.

از دیگر جاذبه ها ی تهران که درون این منطقه  از شهر انباشته شده است وجود بازار عبدل آباد  است که افراد بسیار زیادی برای تهیه پوشاک و همچنین پارچه و دیگر اقلام خود به آن سر می زنند. این منطقه از مهمترین مناطق تجاری تهران محسوب می شود با گسترش خطوط مترو و همچنین بهتر شدن رفت و آمد همه روزه تعداد بسیار زیادی از شهروندان تهرانی نیز به این منطقه می آید همچنین به  دیگر مکان هایی که برای گردشگری در این منطقه هستند نیز مراجعه میکنند و مکان‌های مانند  بوستان ولایت که بزرگترین بوستان در ایران خاورمیانه و ایران است.

بازار خرید و فروش خانه در ایران هنوز  نا موزون و آشفته می باشد تقریبا همه به دنبال ارزان ترین خانه های تهران میباشند و بر اساس آمارهایی که بانک مرکزی در مورد مسکن اعلام کرد قیمت مسکن در اردیبهشت گذشته حدود ۵ برابر و  نرخ تورم در این ماه نیز تقریبا ۵ درصد میباشد  که نسبت به فروردین حدوداً همان پنج درصد افزایش داشته است  و این افزایش قیمت در صورتی بود که بسیاری از افراد گوشزد کردند که مسکن تحمل افزایش و افزایش قیمتی را دیگر ندارد. با توجه به این موضوع از ابتدای سال ما تقریبا ۱۵ درصد افزایش قیمت داشتیم.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران گفته است افزایش خرید و فروش‌های مسکن در ماههای آخر سال می باشد. البته ایشان در سال گذشته نیز گفته بودند که قیمت مسکن افزایش آنچنانی نخواهد داشت با وجود پیش بینی هایی که شده است و اینکه بازار مسکن همچنان راکد وجود دارد اما قیمت‌ها افزایش پیدا کرده است که با توجه به آنچه که در پیش است ممکن است که قیمت ها شکسته شود و کمی ارزان تر شود و ارزان ترین خانه های تهران دراین منطقه اکنون پاسگاه نعمت آباد صالح آباد چهاردانگه و غیره می باشد.

منطقه ۲۰

ممکن است شما به دنبال خرید  یکی از ارزان ترین خانه های تهران باشید برای اینکه بتوانید ملک ارزان قیمت با قیمت کمتر و یا ارزان قیمت تهیه کنید می توانید به قسمت خرید و فروش و معاملات شهرری هم سری بزنید موجودی که قیمت ها در این منطقه امروز افزایش پیدا کرده است اما شما هنوز هم می توانیم با جستجو کردند در منطقه ۲۰ خانه با متراژ ۴ یا ۵ میلیون تومان خریداری کنیم  محله های مثل جوانمرد قصاب از سایر قسمت های شهر ری قیمت ارزان تری دارند.

با اینکه در ماه های گذشته قیمت خانه  به پنج شش میلیون هر متری رسید اما برای همین مقدار هم خرید و فروشی در بازار مسکن رخ نمیدهد از ارزان ترین خانه های تهران شامل خانه های منطقه علایین در روبروی کارخانه سیمان و روستای امین آباد میباشد. که زمین های آن وقف شده است به همین دلیل قیمت آن ها بسیار پایین است.

اکنون پنج دانگ زمین های این محله  وقف  آستان امام زاده عبدالله(ع)  است که سند  ندارد  به همین دلیل قیمت آن ها بسیار پایین میباشد و شما میتوانید آپارتمانی شیک با کلیه امکانات در این منطقه با متری سه میلیون تومان خریداری کنید.

برای نمونه شما می توانید در یکی از  ارزان ترین خانه های تهران را در اختیار خود داشته باشید بنام مجتمع های شلوغ این منطقه به اسم گلستان با متری ۳ میلیون و ۵۰۰ صاحب خانه شوید. قیمت آپارتمان در این منطقه به ۷ میلیون تومان برای هر متر نیز می رسد یکی از مشاوران املاک منطقه علایین می‌ گوید که تا قبل از محرم ممکن است که بازار مسکن تکانی بخورد اما قیمت‌ها هرگز پایین نمی آید.

از اولین منطقه هایی که هنگام وارد شدن به شهر ری مشاهده می کنید محله جوانمرد قصاب می باشد که میتوانید ارزان ترین خانه های تهران را در این منطقه پیدا کنید البته این منطقه از پایین ترین قیمت ها در منطقه ۲۰  برخوردار می باشد.  شما میتوانید برای خرید خانه با متراژ ۴۳ متر  حدود ۲۸۵ میلیون تومان هزینه کنید. به دلیل اینکه برخی از افراد قیمت  خانه را تا متری ۱۰ میلیون تومان افزایش دادند هم اکنون خرید و فروش خانه در خانه و زمین و ملک در این منطقه انجام نمی گیرد و راکد شده است.

حاشیه‌ نشینی و ارزان ترین خانه های تهران

مناطقی از جمله بومهن، پردیس، پرند، اندیشه از مناطق حاشیه شهر تهران هستند که به دلیل گران بودن خانه  و بودن ارزان ترین خانه های تهران در این مناطق تقاضای خانه  در این مناطق افزایش پیدا کرده است. بومهن در ۵۵ کیلومتری شمال شرقی جاده تهران- دماوند قرار گرفته است.  در این منطقه شما می توانید با ۵۰ میلیون تومان یک خانه ۶۰ متری رهن کامل کنید البته شما می توانید با پرداخت مبلغ کمتر و مقدار اجاره یک خانه بزرگ تر و یا حتی بهتر نیز تهیه کنید در این مناطق قیمت خانه به قدری متفاوت می باشد که شما می توانید با ۲۰ میلیون تومان پول و مقداری اجاره خانه ای را رهن کنید. همچنین شما می توانید با ۱۵۰ میلیون تومان پول منزلی برای خود تهیه کنید و خریداری نمایید که  خانه هایی که در خیابان های  فرعی قرار گرفته اند نیز قیمت پایین تری دارند و ارزان ترین خانه های تهران به شمار می روند و در بعضی از مناطق نیز قیمت خانه تا ۲۵۰ میلیون تومان بالا می رود و ممکن است بیشتر هم شود.

پردیس

در ۱۷ کیلومتری شرق تهران  شهر پردیس واقع شده است. این شهر می خواهد نقش کرج را بازی کند. البته به دلایلی این نقش ایفا نشده و با افزایش جمعیت ممکن است مسیر رشد را با سرعت بیشتری طی کند. شما برای خرید خانه در شهر پردیس میتوانید قیمت‌ها مختلفی هزینه کنی و یکی از ارزان ترین خانه های تهران را تهیه کنید در این منطقه میتوانید خانه های یک میلیارد تومانی تا ۲۰۰ میلیون تومانی را پیدا کنید.  اما همان طور که می دانید یک میلیارد تومان قیمت خانه در یک محله متوسط  تهران می باشد. قیمت خانه برای شهر پردیس برای یک خانه ۱۵۰ متری یک خانه معمولی ۹۰ متری تقریباً ۲۵۰ میلیون تومان باشد که مسکن‌های مهر قیمت‌ های کمتری نیز دارند.

در مناطق حاشیه نشین مانند پردیس بومهن و پرند میتوان با مبالغ کمی خانه ای را برای خود رهن کنیم و یا حتی با هزینه ای به  اندازه ۲۰۰ میلیون تومان میتوانید خانه ۷۵ متری برای خود خریداری نمایید. قیمت این خانه ها بسته به خیابان‌های فرعی و اصلی امکانات سال ساخت و غیره نیز متفاوت می باشد اما به نسبت دیگر سایر مناطق تهران ارزان ترین خانه های تهران در این مناطق میباشد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *