اعلانیه

آشنایی با شرکت ایرباس Airbus

فروش

۱۷ فروردین ۱۴۰۲ 11 بازدید
اعلانیه

آشنایی با شرکت ایرباس Airbus

مطمئنا نام ایرباس را شنیده اید و تا حالا چندین سفر داخلی یا خارجی با آن داشته اید، اما چقدر از این غول هواپیماسازی دنیا می دانید و چه اطلاعاتی از آن دارید؟ در این مطلب می خواهیم همه چیز را درباره ی این شرکت بزرگ به شما بگوییم و اطلاعات زیادی درباره ی آن را در اختیارتان قرار دهیم:

ایرباس (Airbus) هواپیماسازی ای اروپایی است که بعد از شرکت آمریکایی بوئینگ، دومین شرکت بزرگ جهان محسوب می شود و بیشتر هواپیماهای مسافری و غیر نظامی دنیا توسط این شرکت تولید می شود. علاوه بر این، بزرگترین هواپیمای جت مسافربری جهان را هم شرکت ایرباس تولید کرده است.

شرکت هواپیماسازی ایرباس در شهر تولوز فرانسه، دفتر مرکزی خود را قرار داده اما کارخانه های آن در سرتاسر اروپا گسترده شده اند.

کمی بیشتر از شرکت ایرباس بدانید

این شرکت در حال حاضر ۵۷۰۰۰ کارمند در ۱۶ دفتر مختلف در کشورهایی مثل آلمان، اسپانیا، فرانسه و بریتانیا دارد و شعبه هایی هم در کشورهایی مثل آمریکا، ژاپن و چین دارد. با این حال، مونتاژ نهایی هواپیماهای ایرباس در شهرهای تولوز، هامبورگ در آلمان، سویل در اسپانیا و تیانجین در چین انجام می شود.

این شرکت بزرگ، کار خود را از دهه ی ۷۰ میلادی شروع کرد و در همان ابتدای شروع فعالیتش توانست با استفاده از تکنولوژی های مدرن و جدید در ساخت هواپیماهایش، به موفقیت بزرگی برسد و رقیب اصلی شرکت بزرگ دیگری مثل بوئینگ شود. برای مثال، استفاده ی زیاد و گسترده از مواد کامپوزیتی در بدنه ی هواپیما، دیجیتالی کردن بخش کنترل هواپیما و کامپیوتری کردن آن و کاهش افراد داخل کابین خلبان به ۲ نفر، فقط چند نمونه از خدماتی است که شرکت ایرباس موفق به انجام آن شده است.

این دستاوردهای بزرگ باعث پله پله موفقیت بیشتر این هواپیمایی شد و به اندازه ای کاربردی و خوب بود که کم کم به استانداردی در بین همه ی هواپیماها تبدیل شد.

این موفقیت ها به قدری روز افزون بود که بعد از آن، شرکت ایرباس به صورت کنسرسیومی از تولید کننده های هوافضا تاسیس شد. در سال ۲۰۰۱، سهام این شرکت به اشتراک گذاشته شد و بین دو شرکت ای ای دی اس و بی ای ئی تقسیم شد، طوری که ۸۰ درصد این سهام به ای ای دی اس و ۲۰ درصد آ به بی ای ئی سیستمز در بریتانیا رسید. اما در سال ۲۰۰۶، شرکت ای بی ئی سیستمز، همه ی سهام خود را به ای ای دی اس واگذار کرد و از سال ۲۰۱۴ بود که این شرکت، اسم خود را به شرکت ایرباس تغییر داد.

آوازه ی این اسم حالا در سراسر دنیا پیچیده است و کشورهای زیادی در سراسر دنیا خواهان خرید هواپیماهای ایرباس هستند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *