اعلانیه
اعلانیه

۱۵ مهارت کلیدی که می‌توان از تجربه کاری به دست آورد

اگر قصد دارید در صنعت مورد علاقه‌تان کار کنید، تجربه کاری بسیار مهم است. در این مقاله، مهارت‌های کلیدی را که می‌توانید از طریق تجربه کاری به دست آورید را بررسی می‌کنیم.

به عنوان یک دانشجو، به دست آوردن تجربه کاری – چه از طریق کارآموزی باشد، چه از طریق یک موقعیت کاری یا یک موقعیت پاره وقت – بسیار ارزشمند است. در واقع، هنگامی که فارغ التحصیل شدید و وارد دنیای کار شوید، مهارت‌های کلیدی قابل انتقالی را که همه کارفرمایان بالقوه به دنبال آن هستند، به دست خواهید آورد. این به نوبه خود، شما را از رقبا متمایز می کند و باعث می‌شود که جستجوی شغلی مهم کمی استرس کمتری داشته باشد.

بنابراین، به جای اینکه در تابستان دائما درحال خوش گذرانی باشد، در یک دوره کارآموزی شرکت کنید. به هر حال، این می‌تواند حیاتی‌ترین تصمیم استخدامی باشد که تا به حال گرفته‌اید. برای اینکه منظورمان را بدانید و مزایای بالقوه تجربه کاری را به شما نشان دهیم، فهرستی از برخی از مهارت‌های حرفه‌ای را که می‌توانید کسب کنید را جمع‌آوری کرده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

اعتماد به نفس

تا حدی، دانشگاه به شما کمک می‌کند تا اتکا به خود را توسعه دهید. شما تشویق می‌شوید که پاسخ‌های خود را بیابید و مسیر خود را بسازید. اما به کارگیری این مهارت در محیط آکادمیک کاملاً با انجام آن در محل کار متفاوت است و دانش‌آموزان زمانی که بیشتر از نمرات خودشان بر روی اعمالشان سوار می‌شوند، احساس خودآگاهی بیشتری پیدا می‌کنند.

نشان دادن اینکه می‌توان به شما اعتماد کرد تا یک کار را به عهده بگیرید و آن را به طور مستقل به اتمام برسانید، این احساس مبهم گرم را به کارفرمایان می‌دهد. همچنین به شما کمک می‌کند تا نقاط قوت و ضعف خود را درک کنید و چگونه می توانید آنها را بر این اساس پرورش دهید.

مهارت‌های بین فردی

توسعه مهارت‌های بین فردی بسیار مهم است و در واقع تنها در محیط کار می‌توان به طور موثر به دست آورد. در واقع، توانایی برقراری ارتباط با وضوح و دیپلماسی یک شرط مطلق برای هر کارمند موفق است.

البته این فقط به معنای توانایی صحبت کردن و گوش دادن نیست. یادگیری در مورد هنرهای ظریف تر ارتباط، مانند دانستن اینکه چه زمانی باید رهبری را بر عهده بگیرید و چه زمانی یک قدم به عقب بردارید، ضروری است. اینها درسهایی هستند که فقط در یک سناریوی کاری واقعی قابل آموختن و مشاهده هستند. هنگامی که در نهایت شروع به کار تمام وقت کردید، اینها آموخته‌های کلیدی هستند که مسلماً بهترین خدمت را به شما خواهند داد – بنابراین، آنها را نادیده نگیرید.

مهارت حل مسئله

هیچ کارفرمایی کارگری را نمی‌خواهد که در طول کار روزانه خود مدام به دیوارهای آجری برخورد کند. در عوض، آنها کسی را می‌خواهند که بتواند از ابتکار آنها استفاده کند و راه‌حل های خود را جستجو کند . خوشبختانه، زمانی که تجربه ای برای حمایت از شهود خود داشته باشید، فعال و شایسته بودن بسیار آسان تر است، به این معنی که از روز اول به طور مداوم بر شانه های همکاران با تجربه‌تر خود تکیه نخواهید کرد.

عادت به تصمیم گیری نیز به شما کمک خواهد کرد. اگر جاه‌طلبی‌هایی برای رسیدن به یک موقعیت رهبری دارید، مطمئناً توانایی حل مسائل با میزان اعتماد به نفس، شما را به یک کاندیدای مناسب تبدیل می‌کند.

آگاهی تجاری

اگرچه این می‌تواند مختص صنعت باشد، اما به دست آوردن یک درک کلی از نحوه کار و عملکرد سازمان‌ها، انتقال شما به محل کار را بسیار آسان‌تر می‌کند. به طور خاص، داشتن دانش دست اول از نحوه عملکرد صنعت انتخابی شما می‌تواند نه تنها نشانه روشن‌تری از مناسب بودن شما برای آن، بلکه دانش کاری که در مصاحبه‌های خود به نمایش می‌گذارید نیز به شما بدهد. به طور گسترده‌تر، همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا متوجه شوید که چگونه تصمیمات گرفته می‌شود و فرهنگ یک شرکت چگونه می‌تواند تأثیر بگذارد.

بلوغ

ممکن است در آن زمان متوجه آن نباشید، اما به عنوان یک دانش آموز، هنوز نسبتاً نابالغ هستید. به همان اندازه که تحصیلات عالی، عالی است، شما هنوز تا حدودی محدود به افرادی هستید که با آنها معاشرت می‌کنید، از جمله سوابق و انگیزه‌های آنها. قرار گرفتن در معرض “دنیای واقعی” ممکن است هنوز حداقل باشد.

کار در تیمی که در آن همکاران شما از نظر سن، تجربه و دانش بسیار متفاوت هستند، می‌تواند به طور قابل توجهی درک شما را تغییر دهد و به شما امکان می‌دهد چیزها را متفاوت ببینید. این بلوغ سریع نه تنها شما را در موقعیت مناسبی برای اشتغال آینده قرار می‌دهد، بلکه برای تحصیل شما نیز بسیار مفید خواهد بود. با داشتن یک دیدگاه متعادل‌تر و شروع به دیدن دنیای خارج از حباب آموزشی خود، پیشرفت شخصی شما به سرعت پیشرفت خواهد کرد.

کار تیمی

اگر با دیگران خوب بازی نمی‌کنید، پس احتمالاً باید به فکر راه اندازی کسب و کار تک نفره خود باشید – هر شرکت موفق در جهان بر پایه اصلی کار تیمی بنا شده است. شما باید یاد بگیرید که چگونه در یک گروه کار کنید و تشخیص دهید که نقاط قوت و ضعف افراد تنها زمانی موثر هستند که در چیزی بزرگتر ترکیب شوند.

همچنین این یکی از معدود سؤالات تضمین شده‌ای است که در مصاحبه با آن مواجه خواهید شد: «یک مثال از زمانی که در یک تیم کار می‌کردید را به من بدهید». اگر در پاسخ خود به جز تکالیف گروهی یا ورزش چیزی ندارید که از آن استفاده کنید، ممکن است در مقابل کسانی که پروژه های قابل اندازه گیری و زمان واقعی را در محیط کار انجام داده اند، در مضیقه باشید.

مهارت‌های عملی

البته هر نقش شغلی متفاوت است و بسته به حرفه انتخابی خود با سیستم‌ها و ابزارهای نرم افزاری مختلفی مواجه خواهید شد. با این حال، برخی از چیزها بدون توجه به صنعت شما ثابت خواهند ماند. اگر می‌خواهید مهارت‌های خود را بیشتر تقویت کنید و از تجربه کاری خود نهایت استفاده را ببرید، می‌توانید این کار را از طریق یک دوره آنلاین انجام دهید که مهارت‌ها و دانش عملی شما را تقویت می‌کند.

به عنوان مثال، شروع یک دوره برنامه نویسی در حین کار در یک شرکت فناوری می‌تواند شما را یک قدم جلوتر بردارد و به شما کمک کند تا به عنوان یک نامزد شغلی آینده نیز برجسته شوید.

اعتماد به نفس و عزت نفس

مدتهاست که به عنوان یک حقیقت روانشناختی پذیرفته شده است که داشتن شغل حس عزت نفس و ارزشمندی شما را تقویت می‌کند و شما را به فردی با اعتماد به نفس و قوی تر تبدیل می‌کند. این یک جزء اساسی از رشد شخصی و حرفه ای شماست.

همچنین چیزی است که دیگران به آن توجه می‌کنند. در دانشگاه، بسیاری از دانشجویان بی‌ادعا هستند و ترجیح می‌دهند در پوسته خود باقی بمانند، اما در مصاحبه‌ها و در واقع خود محل کار ممکن است به اشتباه به عنوان عدم مشارکت یا حتی بدتر، به عنوان نشانه ای از اینکه شما به سادگی اهمیتی نمی‌دهید تعبیر شود. انجام کاری که هر روز از آن لذت می برید – و خوب بودن در آن – بهترین ها را برای شما به ارمغان می‌آورد.

مهارت‌های سازمانی

دانشگاه مهارت‌های سازمانی را تا حدی آموزش می‌دهد، اما حذف نمره یک چیز است، زیرا زمان کافی برای تکمیل یک مقاله به خود نداده‌اید و زمانی که کل تیم‌های افراد در بخش‌های مختلف (و شرکت‌های خارجی) برای ارسال به شما متکی هستند، یک چیز دیگر است.

حتی بدون توسل به چنین مثال‌های افراطی، این یک واقعیت ساده است که دنیای کار از نظر مدیریت زمان بسیار سفت‌تر از دانشگاه است. تجربه کاری به این امر می‌آموزد، از چیزی به سادگی انجام دادن به موقع بودن هر روز گرفته تا یادگیری نحوه برخورد و اولویت بندی خواسته‌های مدیران مختلف، درست از طریق انجام وظایف متعدد و ارائه همه چیز به موقع و با استانداردهای بالا. همه.

شبکه سازی

فقط به این دلیل که شما یک کارآموز سه ماهه در انتهای زنجیره غذایی شرکت هستید، به این معنی نیست که نمی‌توانید روی دیگران تأثیر بگذارید. این بدان معناست که باید یاد بگیرید چگونه با همکاران، مدیران و حتی مشتریان روابط حرفه‌ای ایجاد و توسعه دهید – مهارت بسیار مهمی که در تمام طول حرفه خود از آن استفاده خواهید کرد.

همچنین می‌تواند به فرصت‌های زیادی منجر شود . اگر با نگرش و توانایی خود در طول این سه ماه تحت تأثیر قرار بگیرید، این می‌تواند به یک نقش شغلی دائمی تبدیل شود که پس از فارغ التحصیلی در انتظار شما خواهد بود.

از طرف دیگر، ممکن است مشتری را آنقدر تحت تأثیر قرار داده باشید که اگر به دنبال کار هستید، به شما پیشنهاد می‌کند با او تماس بگیرید. همانطور که در حرفه خود پیشرفت می کنید، هرگز نمی دانید که این ارتباطات چقدر مهم خواهند بود. تجربه عملی به شما کمک می کند یاد بگیرید چگونه آنها را پرورش دهید.

آداب تجارت

درک آداب معاشرت حرفه‌ای و تجاری چیزی است که در کلاس درس آموزش داده نمی‌شود – فقط با دیدن و تقلید می‌توان آن را یاد گرفت. بسیاری از فارغ‌التحصیلان و فارغ‌التحصیلان مدرسه به محیط‌های حرفه‌ای عادت ندارند و ممکن است در تنظیم اولیه مشکل داشته باشند که پیامدهایی دارد.

دانستن اینکه چگونه خود را در یک ایمیل یا یک مکالمه تلفنی بیان کنید ممکن است نسبتاً ساده به نظر برسد، اما وقتی اشتباه می کنید می تواند تأثیر منفی و ماندگاری روی شما بگذارد. هیچ چیز خجالت آورتر از این نیست که مثلاً به شما گفته شود چگونه به درستی به تلفن پاسخ دهید.

بنابراین، آشنا شدن با نحوه عملکرد دفاتر و نحوه ارتباط افراد با یکدیگر می تواند شروع خوبی برای شما ایجاد کند. وقتی نوبت به ایجاد اولین تاثیر می‌رسد، این واقعا می تواند شما را از همسالان خود متمایز کند.

مهارت‌های مذاکره

در مقطعی از حرفه خود، باید با کارفرمایان، همکاران یا طرف‌های خارجی بر سر مسائل جزئی و حتی عمده توافق کنید. بنابراین، یادگیری هنر مذاکره و سازش در محل کار کلیدی است.

در تجربه کاری، ممکن است با روابط یا چالش هایی مواجه شوید که نیاز به مذاکره دارند. شما ممکن است مهارت‌هایی را برای حمایت از استدلال های خود ایجاد کنید و در عین حال لحن مثبت خود را حفظ کنید و با همسالان خود سازش کنید.

چنین مهارت‌های مذاکره‌ای برای شغل واقعی شما مفید خواهد بود، از مذاکره با رئیس خود در مورد برنامه کاری، قرارداد یا ضرب الاجل. توانایی مذاکره موفقیت آمیز، ایجاد درک متقابل و حل یک مشکل در نهایت می‌تواند برای موفقیت در محل کار بسیار مفید باشد.

مدیریت استرس

شما نمی‌توانید از استرس در محل کار فرار کنید. در واقع با موفقیت همراه است. البته، مدرسه و دانشگاه می‌توانند فشار وارد کنند، اما در مورد شغل واقعی شما تفاوت وجود دارد. شما تحت فشار هستید که عملکرد خوبی داشته باشید، رابطه خوبی با همسالان و مدیران داشته باشید و در نهایت شغل خود را حفظ کنید تا بتوانید درآمد کسب کنید. برای دستیابی به این موارد، ممکن است با موقعیت‌هایی مواجه شوید که باعث استرس می‌شوند، مانند ساعات کاری طولانی، حجم کاری سنگین یا ضرب‌الاجل‌های تنگاتنگ.

اگرچه ممکن است به نظر جدی نباشد، اما ممکن است در طول تجربه کاری خود با سناریوهای مشابهی روبرو شوید. اگر بخواهید آن را با موفقیت به پایان برسانید و شغل خود را ارتقا دهید، استرسی که در طول کار با آن مواجه می‌شوید می‌تواند به همان اندازه سخت باشد. اما یادگیری نحوه مدیریت استرس از قبل می تواند شما را برای موقعیت های مشابه در شغل آینده خود آماده کند.

عزم

تسلیم شدن و رها کردن در زمانی که همه چیز درست نمی‌شود آسان است. با این حال، انجام این کار در محل کار، می‌تواند تأثیر مهمی بر قابلیت استخدام و حرفه‌ای بودن شما داشته باشد. کارفرمایان می‌خواهند فردی را استخدام کنند که بتواند از پس موانع و چالش‌ها در محل کار بربیاید. بنابراین عزم کاری که از تجربه کاری به دست می‌آورید می‌تواند بسیار ارزشمند باشد.

از طریق کارآموزی یا کارآموزی، مطمئناً با موقعیت‌های دشواری مواجه می‌شوید که عزم شما را برای ادامه کار محک می‌زند. نکته کلیدی این است که بیاموزید که از پس کار برآیید و از تسلیم شدن خودداری کنید تا وقتی نوبت به شغل آینده شما می رسد، همان عزم را در آماده بودن داشته باشید.

مهارت‌های مقابله‌ای

شما با درس گرفتن از اشتباهات خود مهارت های مقابله را توسعه می دهید. و چه راه بهتری برای مرتکب شدن اشتباهات «قابل معذرت» نسبت به تجربه کاری خود دارید؟ پس از همه، شما آنجا هستید تا درس‌هایی بیاموزید و به این فکر کنید که دفعه بعد که در موقعیتی مشابه قرار گرفتید چگونه می توانید پیشرفت کنید. وقتی در کاری شکست می‌خورید، به این معنی است که در حال یادگیری هستید و در نهایت، این هدف از کار یا کارآموزی است.

تجربه حرفه‌ای که به دست می‌آورید می‌تواند به شما کمک کند تا از اشتباهات خود عبور کنید، مهارت‌های مقابله را توسعه دهید و درس‌های قدرتمندی را که می‌تواند به شما کمک کند از اشتباهات مشابه در آینده شغلی خود جلوگیری کنید – که می‌تواند برای موفقیت شما مضر باشد.


اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *