اعلانیه
اعلانیه

۱۰ مهارت کلیدی برای تبدیل شدن به مهندس برق

هنگامی که تصمیم می‌گیرید مهندس برق شوید، خود را متعهد به حرفه‌ای می‌کنید که شامل توسعه، طراحی، آزمایش و نظارت بر ساخت دستگاه‌ها و تجهیزات الکتریکی، از جمله سیستم‌های ناوبری، موتورهای الکتریکی و تجهیزات تولید برق است.

برای اینکه بتوانید مفاهیم و تئوری‌های پیچیده‌ای را به عنوان مهندس برق مدیریت کنید و درک کنید که چگونه آنها را در پروژه‌های زندگی واقعی به کار ببرید، باید مهارت‌های بسیار منحصربه‌فرد و متناسبی داشته باشید. در واقع، بر کسی پوشیده نیست که نسبت بالایی از دانشجویان مهندسی ترک تحصیل می‌کنند یا درس خود را تغییر می‌دهند، و فقدان آمادگی اغلب به‌عنوان بزرگ‌ترین دلیل برای این نرخ فرسایشی غیرمعمول بالا ذکر می‌شود.

بنابراین، برای اینکه ببینید آیا آنچه را که لازم است برای ادامه تحصیل و ایجاد یک حرفه امیدوارکننده در این زمینه دارید، در این مقاله از مجله اینترنتی نیازمندی‌های همشهری ۱۰ مهارت برتر مهندسی برق که به آنها نیاز دارید آورده شده است.

حل مسئله

مهندسان صرف نظر از رشته‌ای که دارند، در هسته خود حل کننده مشکلات هستند. این امر به ویژه در مهندسی برق صدق می‌کند. جایی که اغلب از شما خواسته می‌شود منطقی فکر کنید و یک قانون یا مفهوم خاص را برای حل یک مشکل به کار ببرید.

البته گفتن این کار آسان‌تر از انجام آن است، اما تکنیک‌های متعددی وجود دارد که می‌تواند رویکرد شما را برای حل مسئله بهبود بخشد. اگر ندانید که چگونه مشکلات را عیب یابی کنید یا به یک پروژه جدید به روش صحیح برخورد کنید، داشتن این همه تخصص بی معنی است.

 

تفکر انتقادی

تفکر انتقادی یک مهارت گسترده است که می‌تواند در مجموعه وسیعی از موقعیت‌ها اعمال شود، اما در مهندسی برق به همان اندازه مهم است. داشتن توانایی رویکرد متفاوت به مسائل یا نگاه متفاوت به هنجار می‌تواند تفاوت بزرگی را در زمانی که در تلاش برای رسیدن به هدف خاصی با پروژه خود هستید، ایجاد کند.

این شامل تجزیه و تحلیل نقاط قوت و ضعف پروژه یا مشکل پیش روی شما، و ارائه راه حل ها، رویکردها و نتیجه گیری‌های جایگزین – همه جنبه‌های کلیدی تفکر انتقادی است.

دانش پایه مدار

طراحی الکتریکی می‌تواند به یک موضوع بسیار پیچیده تبدیل شود، به خصوص در مورد تاسیسات بزرگ (مانند شبکه‌های انرژی) یا حتی در قطعات بسیار پیشرفته سخت افزار کوچک (مانند مواردی که در گوشی‌های هوشمند استفاده می‌شود). بنابراین، اگر می‌خواهید با همه اینها کنار بیایید، ابتدا باید درک کاملی از طراحی مدار اولیه داشته باشید.

اگر در طول درس‌های فیزیک خود در مدرسه با اصول اولیه مبارزه کرده‌اید، باید از خود بپرسید که آیا مهندسی برق واقعاً به شما علاقه دارد یا خیر . در همین حال، کار بر روی پروژه‌های کوچک می‌تواند دانش و مهارت شما را توسعه دهد.

ارتباطات

به سختی حرفه‌ای در دنیا وجود دارد که توانایی برقراری ارتباط مهم نباشد و مهندسی برق نیز تفاوتی نداشته باشد. خواه درک نیازها و الزامات یک مشتری، کار در تیم‌های پروژه برای توسعه یا بهبود بخشی از سخت افزار، یا کار با سایر بخش‌ها و ذینفعان، مهارت های ارتباطی بخشی ضروری از نقش است.

عیب یابی الکترونیکی

این یک مهارت ضروری برای هر مهندس برق است. عیب یابی الکترونیکی شامل ایجاد، مکان یابی و تصحیح عیب از طریق استفاده از تجهیزات اندازه گیری و تشخیص است. سطح دشواری بسته به دستگاهی که باید با آن کار کنید و تعمیر کنید می‌تواند متفاوت باشد. در برخی موارد، ممکن است لازم باشد هر جزء دستگاه را جداگانه آزمایش کنید تا مطمئن شوید که همه چیز به درستی کار می‌کند.

دانستن نحوه تجزیه و تحلیل، نزدیک شدن و تعمیر مدارهای الکترونیکی نان این حرفه است، بنابراین این مهارتی است که برای پیشرفت در رشته خود باید کامل شود.

سازمان

توانایی سازماندهی و مدیریت زمان برای یک مهندس برق مهم است، زیرا بسیاری از کار شما احتمالاً حساس به زمان یا پروژه خواهد بود، صرف نظر از اینکه در چه زمینه ای از مهندسی تخصص دارید.

با این حال، فقط در محل کار نیست که این مهارت ها مفید واقع می‌شوند. آنها همچنین در طول تحصیل شما ارزشمند خواهند بود. جایی که شما موضوعات پیچیده را علاوه بر هر چیز دیگری که آموزش عالی نیاز دارد، یاد می‌گیرید و درک می‌کنید. اینکه بتوانید همه آن را مدیریت کنید و در اوج بمانید – به خصوص در فصل امتحانات – شما را به خوبی حفظ می‌کند.

اعداد

یک مسئله رایج برای دانشجویان مهندسی برق این است که پیشینه ریاضی آنها به اندازه کافی قوی نیست. بنابراین، مهم است که روی حساب دیفرانسیل و انتگرال در مدرسه تمرکز کنید و همچنین در دانشگاه تا حد امکان دروس انتخابی مرتبط با ریاضیات را بگذرانید.

تفکر خلاق

مهندسان فقط مشکل گشا نیستند – آنها پیشگام نیز هستند. چه در مقیاس بزرگ باشد چه ساده، راه حل‌هایی که ارائه می‌دهند، شیوه زندگی ما را تغییر می‌دهد. بنابراین، برای اینکه بتوانید چنین ایده‌های رادیکالی را کشف و اجرا کنید، باید بتوانید خارج از چارچوب فکر کنید.

این امر به ویژه در بخش تجاری، جایی که غول های الکترونیکی دائماً برای توسعه فناوری‌های جدید و هیجان انگیز در حال رقابت هستند، صادق است. این همچنین یک کیفیت ضروری است که دانشکده‌های مهندسی برتر در کاندیداهای بالقوه به دنبال آن هستند. به یاد داشته باشید شما می‌توانید تمام دانش دنیا را داشته باشید، اما اگر ندانید چگونه خلاق باشید و امکانات جدید را با آن کشف کنید، پس از آن جا خواهید ماند.

برنامه نویسی

اگرچه اهمیت کدنویسی در برخی از زمینه‌های مهندسی برق بیشتر از سایر زمینه‌ها است، اما همچنان داشتن آن مهارت بسیار مفیدی است، به ویژه هنگام کار با سیستم‌های تعبیه‌شده سطح پایین یا هنگام تجزیه و تحلیل داده‌ها.

Java, C, C++ and Basic مفیدترین زبان‌ها برای یادگیری در این زمینه هستند، اگرچه هر دانش برنامه نویسی که می‌توانید در جدول بیاورید ارزشمند است. در دراز مدت، مطمئناً کار شما را آسان‌تر می‌کند و همچنین رزومه شما را تقویت می‌کند. بنابراین اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید، مقداری زمان برای انتخاب برخی مهارت‌های کدنویسی سرمایه‌گذاری کنید .

رهبری

مهندسان اغلب ملزم به کار در تیم‌های چند رشته ای در طول مدت یک پروژه هستند. به غیر از وظایف اصلی مهندسی خود، ممکن است مجبور باشند همتایان خود را راهنمایی کنند، تصمیمات استراتژیک بگیرند و هر مرحله از یک پروژه در حال انجام را بهینه کنند. به عنوان یک رهبر، شما وظیفه خواهید داشت کل چرخه عمر محصول را ببینید، فرآیندهای جدید را پیاده سازی کنید و برای کل تیم خود اهداف تعیین کنید.

داشتن مهارت‌های مدیریت پروژه خوب و توانایی رهبری یک تیم، اگر نگوییم کل سازمان، می‌تواند برای پیشرفت در نقش خود و دنبال کردن فرصت‌های مدیریتی در حوزه کاری خود ضروری باشد.


اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *