اعلانیه
اعلانیه

نکات مهم درخواست شغل برای افراد معلول

بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، ۱۵ درصد از جمعیت جهان دارای معلولیت هستند. در میان افراد دارای معلولیت، بسیاری از افراد دارای قابلیت اشتغال بالا هستند و معلولیت، آنها را از داشتن شغل محروم نمی‌کند.

با این حال، هنگام درخواست برای شغلی با معلولیت، ممکن است چالش‌های بیشتری وجود داشته باشد. به همین دلیل است که ما در این مقاله از مجله اینترنتی نیازمندی‌های همشهری، ۸ نکته را گردآوری کرده‌ایم تا شما را به دانشی که برای موفقیت در هنگام درخواست مشاغل دارای معلولیت نیاز دارید، مجهز کنیم.

حقوق خود را بشناسید

قبل از شروع جستجوی کار، مهم است که خود را در مورد حقوق شغلی خود آگاه کنید. اگرچه بسته به محل زندگی شما تفاوت‌هایی وجود دارد، اکثر کشورهای توسعه یافته قوانینی برای حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت دارند. مهم است که از قبل درک کنید که به عنوان یک نامزد دارای معلولیت چه حقوق قانونی دارید.

 

نیازهای خود را در نظر بگیرید

ناتوانی‌ها انواع مختلفی دارند، از جمله بیماری‌های جسمی، فکری، حسی و روانی. بنابراین، وقتی نوبت به تصمیم گیری در مورد شغل می‌رسد، مهم است که نوع خاصی از ناتوانی خود را در نظر بگیرید. مشاغل خاصی که برای یک نوع ناتوانی مناسب هستند ممکن است برای نوع دیگر مناسب نباشند. به عنوان مثال، اگر یک جوینده کار مشکلات حرکتی داشته باشد، یک شغل سخت فیزیکی، مانند نجار، ممکن است مناسب نباشد. با این حال، برای یک فرد مبتلا به بیماری روانی، مانند افسردگی، توانایی کار با دستان خود ممکن است مناسب باشد. بنابراین، مهم است که نیازها و علایق خود را در یک نقش در نظر بگیرید.

به دنبال مشاغل انعطاف پذیر باشید

اگرچه همه افراد دارای معلولیت به انعطاف پذیری نیاز ندارند، اما بسیاری از آنها به انعطاف پذیری نیاز دارند. اگر یک بیماری مزمن دارید، ممکن است برای شرکت در قرار ملاقات های پزشکی نیاز به برنامه انعطاف پذیرتری داشته باشید. مثال دیگر این است که افراد مبتلا به شرایط سلامت روان ممکن است برای مراقبت از سلامت روان خود نیاز به انعطاف داشته باشند. بنابراین، اگر شرایط خاص شما نیاز به انعطاف داشته باشد، خواهید دید که مشاغل زیادی وجود دارند که این را فراهم می‌کنند. مشاغل از راه دور یا نقش‌هایی با ساعات کاری انعطاف پذیر روز به روز رایج‌تر می‌شوند. در واقع، مشاغل انعطاف پذیر را می توان تقریباً در هر بخش از جمله تجارت، فناوری، تجارت، علم، آموزش آنلاین، ارتباطات و موارد دیگر یافت.

کارفرمایان فراگیر پیدا کنید

در حالی که همه کارفرمایان در حالت ایده آل باید تلاش کنند که فراگیر باشند، برخی آن را بیش از دیگران در اولویت قرار می‌دهند. برخی از شرکت‌ها حتی استخدام کارگران دارای معلولیت را در استراتژی مسئولیت اجتماعی شرکت خود ادغام کرده‌اند. بسیاری از شرکت‌های کوچک‌تر نیز وجود دارند که دوستدار معلولیت هستند. با کمی تحقیق می‌توانید این شرکت‌ها را بیابید و به طور خاص آنها را در طول جستجوی شغل خود هدف قرار دهید.

رفع شکاف‌های اشتغال

معمول است که افراد دارای معلولیت ممکن است برای مراقبت از سلامت خود نیاز به مرخصی از کار داشته باشند. اگر در رزومه خود شکاف شغلی دارید، نیازی به نگرانی نیست. با این حال، از آنجایی که می‌تواند یک پرچم قرمز برای کارفرمایان باشد، مهم است که به آن رسیدگی شود تا استخدام کنندگان متعجب نشوند که دلیل آن چیست.

در حالی که نیازی به فاش کردن جزئیات بیش از حد در مورد شکاف اشتغال نیست، به طور کلی انتظار می رود که دلیل صادقانه ای ارائه دهید که کارفرمایان آن را به عنوان معتبر بپذیرند. به عنوان مثال، صرفاً بیان این شکاف به دلایل پزشکی معمولاً کافی است. اگر در این مدت توانستید مهارت بیشتری کسب کنید یا دوره یا فعالیتی را انجام دهید، این نیز مهم است که به اشتراک بگذارید.

بر توانایی‌‎های خود تاکید کنید

برای به دست آوردن شغلی با معلولیت (و بدون معلولیت!)، مهم است که بر روی کارهایی که می‌توانید انجام دهید در مقابل محدودیت‌ها تمرکز بیشتری داشته باشید. بنابراین، نقاط قوت و مهارت‌های خود را تا حد امکان در درخواست و مصاحبه خود برجسته کنید. بهترین راه برای نشان دادن توانایی‌های خود بیان حقایق و ارقام است. کمی کردن هر گونه دستاورد مرتبط گذشته راهی عالی برای تاکید بر توانایی‌های شماست. به عنوان مثال، اگر متقاضی یک رشته مهندسی فارغ التحصیل هستید و اخیراً از یک برنامه مهندسی با معدل بالا فارغ التحصیل شده اید، ذکر این دستاورد نشان دهنده استعداد شما است.

فقط آنچه لازم است را افشا کنید

اطمینان حاصل کنید که فقط آنچه را که در مورد ناتوانی شما ضروری است و آنچه مربوط به شغل است را فاش کنید. به عنوان مثال، اگر فردی محدودیت‌های حرکتی دارد اما از روی میز در یک دفتر کار می‌کند، ممکن است برای انجام وظایف خود نیازی به امکانات نداشته باشد. اگر فردی مبتلا به اوتیسم است و به عنوان یک مهندس نرم افزار خانگی کار می‌کند، ممکن است برای انجام این کار به هیچ گونه امکاناتی نیاز نداشته باشد. بنابراین به جای تمرکز بیش از حد بر روی ناتوانی خود، بهتر است فقط جنبه‌هایی را مورد بحث قرار دهید که مرتبط با نقش هستند و افشای آن ضروری است.

اعتماد به نفس داشته باشید

درخواست برای شغل بدون معلولیت می‌تواند سخت باشد. بنابراین درخواست برای شغلی با مانع اضافی معلولیت می‌تواند چالش برانگیزتر باشد. با این حال، یک کارفرمای خوب از این موضوع آگاه است و به احتمال زیاد تحت تاثیر انعطاف پذیری شما قرار خواهد گرفت. سعی کنید در طول فرآیند استخدام، اعتماد به نفس ایجاد کنید. یکی از راه‌های انجام این کار، تأمل در دستاوردهایتان است نه محدودیت‌هایتان. دستاوردها می توانند موفقیت‌های شغلی یا تحصیلی باشند، اما همچنین مشکلات شخصی که بر آنها غلبه کرده‌اید.


اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *