اعلانیه

دلایل رد شدن درخواست شغلی

کسب و کار

۱۷ فروردین ۱۴۰۲ 15 بازدید
اعلانیه

دلایل رد شدن درخواست شغلی

شما فکر می‌کردید که در طول مصاحبه توپ را به بیرون از پارک زده‌اید، اما هنوز چیزی از استخدام کننده دریافت نکرده‌اید. تو تنها نیستی.

طبق گزارش یک شرکت برای هر فرصت شغلی به طور میانگین ممکن است ۱۰۰ درخواست دریافت کند که تنها ۴ تا ۶ نفر از متقاضیان برای مصاحبه فراخوانده می‌شوند که در نهایت فقط یک نفر پیشنهاد شغلی دریافت می‌کند.

اغلب، ما در ذهن خود با این باور زندگی می‌کنیم که رزومه ما حاوی حداکثر کلمات قدرت است، بیشترین جذابیت بصری را دارد، شخصیت و زبان بدن ما بی عیب و نقص است، و پاسخ‌های ما به سوالات مصاحبه تمام کادرهای درست را علامت می‌زنند. اما آیا این باورها مبتنی بر واقعیات هستند؟ اجازه دهید دلایل اصلی رد شغل را تجزیه و تحلیل و شناسایی کنیم.

یک نوع مناسب برای همه رزومه و برنامه غیر شخصی

آیا هر بار که درخواست می‌کنید رزومه خود را مطابق با موقعیت باز سفارشی می‌کنید؟ آیا تلاش می‌کنید تا نام استخدام‌کننده را در پوشش نامه خود بیاورید؟ اگر به هر دو سوال پاسخ “نه” بدهید، احتمال نادیده گرفتن درخواست شما بیشتر است. یک رزومه یکنواخت برای همه مهارت‌های کلیدی ذکر شده در شرح شغل موقعیتی که برای آن درخواست می‌کنید را ندارد. همیشه رزومه خود را برای هر درخواست کاری که می‌کنید تنظیم کنید تا امکان دعوت شما به جلسه مصاحبه شغلی افزایش پیدا کند.

 تجربه اغراق‌آمیز یا کمتر یا بیش از حد صلاحیت‌شده

آیا مطمئن بودید که واقعاً تمام معیارهای ذکر شده در شغل مورد نیاز را برآورده می‌کنید؟ آیا تجربه کافی برای انجام این نقش را دارید؟ استخدام کنندگان همیشه در مورد کاندیداهای فهرست کوتاه برای هرگونه اختلاف در صلاحیت ها و تجربه، پیشینه را بررسی می‌کنند. هنگامی که دروغ شما فاش می‌شود، می توانید شانس استخدام در آینده را با استخدام کننده خاص فراموش کنید.

رفتار رسانه‌های اجتماعی

حضور متعادل در رسانه های اجتماعی در محیط حرفه ای فعلی ضروری است. نمایش نظرات تبعیض آمیز، عکس‌های نامناسب، و افشای کارفرمایان یا موقعیت های قبلی می‌تواند شما را بیکار کند. مشخص شده است که ۷۰ درصد از کارفرمایان از رسانه های اجتماعی برای بررسی نامزدها در طول فرآیند استخدام استفاده می کنند. آیا به آنچه که پست می‌کنید یا نحوه تعامل خود در رسانه های اجتماعی توجه دارید؟

ظاهر نامناسب یا نامرتب

لباس‌های نامناسب یا لباس‌های کج‌دار، کفش‌های ژولیده، موهای ژولیده، بوی بد دهان و سایر عیوب ظاهری می‌توانند اولین تصور را به هم ریخته و نامرتب ایجاد کنند. این قسمت از دلایل رد شدن در مصاحبه شغلی شاید از نگاه بسیاری از متقاضیان کمرنگ تلقی شود اما از اهمیت ویژه‎‌ای برخوردار است.

زبان بدن ضعیف

نحوه عبور شما از در، چنگ زدن شما در هنگام دست دادن معمولی و وضعیت بدنی شما در طول مصاحبه، همگی میزان قابل توجهی را در مورد شخصیت شما بیان می‌کنند. توصیه می‌شود که مصاحبه کنندگان حداقل ۵۰ درصد از مواقع هنگام صحبت کردن و ۷۰ درصد هنگام گوش دادن، تماس چشمی داشته باشند. آگاهی از زبان بدن به شما کمک می‌کند تا علائم غیرکلامی نامطلوب را کنترل کنید که نشان دهنده بی‌علاقگی، عدم صداقت، اعتقاد و اعتماد به نفس است.

نداشتن مهارت‌های ارتباطی خوب

استخدام کنندگان ممکن است علاقه خود را به نامزدهایی که بیش از حد صحبت می‌کنند و سعی می‌کنند در طول مصاحبه بیش از حد آشنا شوند، از دست بدهند. ایجاد یک رابطه شخصی با مصاحبه کننده ایده خوبی است، اما لطفاً بدانید که از کجا باید خط بکشید. همچنین، باید مراقب باشید که هنگام صحبت کردن، اشتباهات گرامری را از بین ببرید. به یاد داشته باشید که استفاده بیش از حد از پرکننده های کلامی و فحش دادن می تواند به مهارت های ارتباطی شما در طول مصاحبه آسیب برساند.

پاسخ‌های مبهم، اجتناب از سوالات

پاسخ‌های مبهم به سؤالات در طول مصاحبه، پاسخ‌های نامفهوم، پاسخ‌هایی که ارقام یا آمار آن‌ها را تأیید نمی‌کنند، اجتناب از پاسخ‌گویی به سؤالات فریبنده – مجموع همه این اشتباهات عبارت است از شکست شما در نشان دادن دانش، تجربه و توانایی‌های خود در مقابل مصاحبه‌گر. و بخشی از فهرست دلایل رایج رد مصاحبه است. صادقانه و با اشتیاق پاسخ دهید و نشان دهید که شایسته این شغل هستید.

اهداف شغلی غیر واقعی و انتظارات شغلی

به احتمال زیاد، در طول مصاحبه، از شما در مورد اهداف شغلی و انتظارات شما از موقعیت باز سوال شده است. حالا، فرض کنید شما تازه در صنعت بازاریابی شروع کرده‌اید و هدفتان این است که مدیر بازاریابی یک غول شرکتی باشید. این یک سناریوی عملی نیست و علیرغم کسب اعتبار برای جاه طلبی، ممکن است غیرواقعی نیز به نظر برسد. بهترین کار این است که اهداف شغلی خود را با اهداف سازمانی که برای آنها اعمال می کنید هماهنگ کنید و پس از مطالعه استانداردهای صنعت، انتظارات شغلی خود را تعیین کنید.

بحث یا پرسش اولیه درباره حقوق و مزایا

آیا شما حتی قبل از اینکه مصاحبه کننده با سؤالاتش تمام شود، مرتکب این اشتباه شدید که از اسلحه پرید و در مورد حقوق و مزایا سؤال کردید؟ بهتر است ابتدا خود را بفروشید تا هیجان خود را برای کار با سازمان نشان دهید و مصاحبه کننده را متقاعد کنید که قبل از اینکه به سؤالات حقوق و دستمزد بروید، بهترین تناسب را دارید. در این راستا فکر کنید. پرسیدن سوالات حقوق و دستمزدتان خیلی زود در مصاحبه نشان می دهد که غرامت تنها انگیزه شماست و نه تجربه ای که باید کسب کنید.

بدون یادداشت تشکر پس از مصاحبه، یا پیگیری خیلی مکرر برای به روز رسانی

یک یادداشت تشکر ساده که یک روز پس از مصاحبه خطاب به استخدام‌کننده ارسال می‌شود، کمک می‌کند کاندیداتوری شما در بالای جدول باقی بماند. همچنین نشان می‌دهد که چقدر در این موقعیت سرمایه گذاری کرده‌اید. با این حال، در پیگیری‌های خود زیاده روی نکنید. شما می‌توانید یک یادداشت کوتاه یک بار، یک هفته پس از تاریخی که استخدام کننده گفته است پایه را لمس می کند، و در نهایت، یادداشت دیگری برای درخواست بازخورد در صورت عدم دریافت پیشنهاد ارسال کنید.


اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *