اعلانیه
اعلانیه

استخدام کمک حسابدار بدون سابقه!

کمک حسابدار به عنوان بخشی از دپارتمان‌های حسابداری در شرکت‌های بزرگ، مورد توجه بسیاری از کارفرمایان جهت استخدام این دسته از مشاغل قرار دارد.

حسابداری از آن دسته از مشاغلی است که بازار کار خوبی دارد و همواره آینده روشنی برای افراد علاقمند به این رشته ترسیم می‌شود. به طوری که فارغ التحصیلان این رشته برای یافتن شغل حسابداری با چالش روبه رو نیستند. کمک حسابدار به عنوان یکی از شاخه‌های حسابداری محسوب می‌شود که معمولا افراد مبتدی برای رسیدن به درجات بالاتر، این شغل را انتخاب می‌کنند.

با این وجود اینکه این شغل در حوزه مالی در پایین‌ترین سطح قرار دارد اما افراد متقاضی این شغل باید نسبت به مسئولیت‌ها و مهارت‌های آن آگاهی داشته باشند و با دید بهتری دست به انتخاب بزنند. به منظور آشنایی با شغل کمک حسابدار این مقاله از مجله اینترنتی نیازمندی‌های همشهری را از دست ندهید.

کمک حسابدار کیست؟

به آن دسته از افراد که در رشته حسابداری فارغ التحصیل شده‌اند و به تازگی در شرکتی استخدام شده‌اند، کمک حسابدار و یا دستیار حسابدار گفته می‌شود. این اشخاص معمولا در حوزه حسابداری در وضعیت مبتدی قرار دارند و به منظور آشنایی با فرایندهای حسابداری زیر نظر یکی از حسابدارهای با تجربه شرکت، مشغول به کار می‌شوند. کمک حسابدارها معمولا فعالیت‌هایی از جمله آماده سازی فاکتورها، ثبت سوابق مالی، آماده سازی اظهار نامه مالیاتی شرکت، نوشتن و تنظیم نامه‌های مالی شرکت و  … را زیر نظر حسابدار برعهده می‌گیرند.

تحصیلات مورد نیاز استخدام کمک حسابدار

علیرغم اینکه یک کمک حسابدار وظایفی اصلی حسابدار را برعهده ندارد، اما برای استخدام در یکی از شرکت‌های متقاضی این شغل، افراد علیرغم به این شغل باید از مدرک تحصیلی مرتبط با این رشته برخوردار باشند. حتی برخی از کارفرمایان ممکن است فقط به مدرک تحصیلی اکتفا نکنند و برخورداری از مدارک مربوط به دوره‌های حسابداری یکی از الزامات اصلی ورود به این شغل محسوب شود. البته بسته به مجموعه‌های مختلف، شرایط استخدام کمک حسابدار ممکن است متفاوت باشد.

معمولا کسب و کارهای کوچک مانند مغازه داران، به منظور مدیریت مالی فعالیت‌شان افرادی که به حوزه مالی اشراف داشته باشند، استخدام می‌کنند و مدرک تحصیلی در اولویت آنها محسوب نمی‌شود.

مهارت‌های مورد نیاز استخدام کمک حسابدار

با وجود اینکه کمک حسابدار تجربه‌ی بسیار خوبی در زمینه مالی ندارد، اما باید تلاش خود را بکار بگیرد تا در مدت زمان کوتاهی با فرایندهای مالی و حسابداری آشنا شود. برخورداری از چنین مهارتی شما را یک قدم به مجموعه‌ای که علاقه دارید در آن فعالیت کنید، نزدیک‌تر می‌کند. یکی از مهارت‌های اصلی یک حسابدار مدیریت همزمان چندین کار است. بنابراین کمک حسابدار که از این مهارت برخوردار باشد، در مدت زمان کوتاهی می‌تواند به عنوان حسابدار در شرکت مورد نظر ترفیع شغلی بگیرد. شاید یکی از رایج‌ترین و اصلی‌ترین اشتباهات هر کمک حسابداری، دقت نکردن در هنگام کار با اعداد و ارقام است. در صورتی که از چنین اشتباهاتی فاصله دارید، شما از دید کارفرما به عنوان یک کمک حسابدار با مهارت هستید.

با وجود اینکه تمامی مشاغل باید در هنگام فعالیت شغلی تمام تمرکز خود را به کار بگیرند اما برخورداری از تمرکز ویژه مهم‌ترین چاشنی هر کمک حسابداری به شمار می‌آید. معمولا کمک حسابداری در اولویت اصلی استخدام شرکت‌ها قرار می‌گیرد که از مهارت کافی کار با نرم افزارهای حسابداری برخوردار باشند. توصیه می‌شود این بخش را با جدیت تمام دنبال کرده و آموزش‌های لازم در خصوص کارایی نرم افزارهای مهم حسابداری را فرا بگیرید. راز داری یکی دیگر از مهارت‌های اصلی یک کمک حسابدار به شمار می‌آید. فردی که اثبات کند در این مورد به عنوان امین شرکت شناخته می‌شود، جایگاه اصلی خود را بدست خواهد آورد.

یک کمک حسابدار ممکن است در طول فعالیت با چالش‌های مختلفی روبه رو شود. فردی که قدرت حل مساله داشته باشد، در شرایط مناسب‌تر می‌تواند چالش‌های ایجاد شده را مدیریت کند. کسب و کارهای نوپا معمولا برای دستیابی به منابع مالی، نیروهایی استخدام می‌کنند که بتوانند با ارائه راهکارهای مفید شرایط مالی مجموعه را بهبود بخشیده و به سود برسند. معمولا حسابدارها و کمک حسابدارها در این زمینه نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند. این دسته از افراد باید با اشتیاق بالایی توانایی انجام تجارت‌های مالی را داشته باشند.

وظایف و مسئولیت‌های کمک حسابدار

شرکت‌های مختلف متناسب با نوع فعالیت مالی، برای هر یک از نیروهای فعال شرح وظایفی تعریف می‌کنند که متناسب با آن نیز برای مشاغل کمک حسابدار مسئولیت‌هایی اعلام می‌شود. اما به طور کلی برای این دسته از مشاغل، مسئولیت‌های کلی تعریف شده است که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.

  • پیگیری تماس‌های تلفنی با مشتریان
  • تهیه گزارش از روند فعالیت مالی بخش مربوطه
  • ثبت دقیق سوابق مالی بر اساس زمان بندی تعیین شده
  • بررسی دقیق حقوق کارکنان شرکت
  • توانایی کار با نرم افزار اکسل
  • نوشتن و تنظیم نامه‌های مربوط به امور مالی
  • بررسی وضعیت مطالبات بیمه‌ای شرکت
  • پیگیری‌ها و آماده سازی اظهارنامه مالیاتی شرکت
  • توانایی شناسایی، گردآوری، تفسیر و تحلیل اطلاعات مالی شرکت

آینده و مسیر شغلی کمک حسابدار

افرادی که به عنوان کمک حسابدار در مجموعه‌های مختلف فعالیت می‌کنند، در صورتی که به خوبی از پس مسئولیت‌های محول شده برآیند، می توانند با جلب اعتماد مدیر مربوطه، به نقش حسابدار تبدیل شوند. البته این مورد کاملا به وضعیت شرکت و تصمیمات مدیریت باز می‌گردد و ممکن است بسیاری از شرکت‌ها به جای استخدام کمک حسابدار، از موقعیت شغلی حسابدار برای انجام فعالیت‌های مالی بهره ببرند.

استخدام کمک حسابدار

حسابدار از جمله مشاغلی است که در کشور وضعیت مطلوبی دارد و بسیاری از شرکت‌ها به منظور بهبود اجرای برنامه‌های مالی، از حسابداران و کمک حسابداران دعوت به همکاری می‌نمایند. در صورتی که قصد دارید به عنوان کمک حسابدار در یکی از مجموعه‌های متقاضی فعالیت کنید، با ورود به یکی از پلتفرم‌های انتشار آگهی استخدام از جمله نیازمندی‌های همشهری با کارفرمایان تماس گرفته و یا رزومه خود را ارسال نمایید.


اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *