اعلانیه
اعلانیه

برای کارشناسان منابع انسانی ضروری است که مهارت‌های مرتبط را توسعه دهند تا امکان اشتغال آنها در سازمان‌های مختلف فراهم شود.

علاوه بر مدرک لیسانس کارشناسان منابع انسانی باید مهارت خاصی برای رشته خود داشته باشند. این مقاله از مجله اینترنتی نیازمندی‌های همشهری به ۱۰ مهارت برتر مورد نیاز برای یک شغل در حوزه منابع انسانی می‌پردازد.

مهارت‌های ایجاد رابطه

کسب‌وکاری با فرهنگ تیم‌سازی قابل رونق خواهد بود. کارشناسان منابع انسانی که دانش زیادی از تیپ‌های شخصیتی مشخص دارند و افراد می‌توانند به خوبی با هم کار کنند، در شغل خود برتر خواهند بود. درک واقعی پویایی روابط کارکنان برای هر کسی که علاقه مند به شغل منابع انسانی می‌باشد، حیاتی است.

مهارت‌های مدیریت کارکنان

علاوه بر درک پویایی روابط کارکنان، متخصصان منابع انسانی باید مهارت‌های مدیریت کارمند موثری نیز داشته باشند. مدیریت به افراد شایسته در بخش منابع انسانی نیاز دارد که بتوانند با کارکنان و موقعیت‌های دشوار کنار بیایند و راه‌حل‌های سازنده ایجاد کنند و در عین حال محیط کار مثبتی را ایجاد کنند.

مهارت‌های جذب و استخدام

بسیاری از کارشناسان منابع انسانی برای استخدام و شروع فرآیندهای استخدام در یک شرکت مورد نیاز هستند. این فرد باید مهارت‌هایی داشته باشد که به آنها کمک کند تا با افراد به خوبی ارتباط برقرار کنند و جزئیات خاص را مشخص کنند.

مهارت‌های برنامه ریزی سازمانی

یکی دیگر از مهارت‌های مهمی که یک کارشناس منابع انسانی به آن نیاز دارد این است که بتواند وظایف، قرار ملاقات‌ها و جلسات را به شیوه‌ای سازمان یافته و موثر برنامه ریزی کند. این فرد باید بتواند اولویت‌ها را مشخص کند و به طور منسجم با بخش‌های مختلف در برنامه ریزی تقویم شرکت کار کند.

مهارت‌های پشتیبانی اداری

این مجموعه مهارت به اندازه شرکت و میزان پشتیبانی مدیریتی بستگی دارد. هنگامی که به پشتیبانی اداری نیاز است، فرد باید وظایفی مانند مدیریت فعالیت‌های کارکنان، ارزیابی و ثبت داده‌ها و مدیریت چندین دفتر را انجام دهد.

مهارت‌های مدیریت بازرگانی

یک متخصص منابع انسانی علاوه بر داشتن مهارت‌های سازمانی، باید از اصول تجاری و زیرکی عملیاتی نیز برخوردار باشد. داشتن این مهارت‌ها به فرد امکان می‌دهد تا به طور کامل‌تر درک کند که کسب‌وکار چگونه عمل می‌کند و چگونه می‌تواند تأثیر مثبتی بر سازمان از طریق استقرار و توسعه کارکنان داشته باشد.

Man holding HR word on wooden cube.

مهارت‌های تیمی

یک متخصص منابع انسانی باید یک بازیکن تیمی باشد و بداند که چگونه محیطی را در محل کار ایجاد کند که بر موفقیت شرکت متمرکز باشد تا دستاوردهای فردی. حیاتی است که این شخص بداند چگونه انتقاد سازنده ای را ارائه دهد و در عین حال پیشرفت شخصی موفق کارمندان را ارتقا دهد.

مهارت‌های قرارگیری رشدی

علاوه بر پرورش توسعه سازمانی از طریق قرار دادن صحیح کارکنان، متخصص منابع انسانی همچنین نیاز به درک موثرترین جایابی توسعه‌ای برای کارکنان دارد. به عنوان مثال، کارمندان استخدام می‌شوند، اما باید آموزش و پرورش داده شوند تا بتوانند با بالاترین ظرفیت کار کنند تا به پویایی شرکت اضافه شود.

مهارت‌های مالی و حسابداری

یک متخصص منابع انسانی نیاز به داشتن حس مدیریت موثر امور مالی و تکنیک‌های حسابداری مناسب دارد. این فرد ممکن است نیاز به کار با نرم افزار بودجه بندی و پیگیری عملکرد بخش و کارمند داشته باشد.

مهارت‌های کامپیوتر و فناوری

آخرین مهارت به اندازه بقیه در لیست مهم است. کارشناسان منابع انسانی نیاز به درک کامل مهارت‌های کامپیوتری اولیه دارند که به آنها اجازه می‌دهد تا ورودی داده‌ها را در صفحات گسترده اکسل و همچنین در سیستم های داده نرم افزاری شرکت‌های مختلف وارد کرده و ردیابی کنند. این افراد همچنین باید داده‌های کارکنان مانند اطلاعات تماس اولیه، فرم‌های درخواست تکمیل‌شده، گزارش‌های بررسی عملکرد، اطلاعات مزایا و سوابق حضور و غیاب و تعطیلات را سازماندهی و پیگیری کنند.


اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *