اعلانیه

مهارت ضروری برای پرستار شدن

کسب و کار

۱۷ فروردین ۱۴۰۲ 18 بازدید
اعلانیه

مهارت ضروری برای پرستار شدن

پرستاری یک تعهد بزرگ است و این می‌تواند از نظر احساسی خسته کننده باشد و فعالان این شغل را در معرض برخی از موقعیت‌های فوق العاده استرس زا قرار دهد.

اگر علاقه مند به دنبال کردن شغلی در این حرفه متحول کننده زندگی و بسیار مورد توجه هستید، در اینجا فقط چند مورد از مهارت های ضروری که برای حرفه‌ای شدن به آنها نیاز دارید آورده شده است.

ارتباطات

توانایی برقراری ارتباط موثر احتمالاً مهمترین مهارت در هر محل کار است، اما حتی بیشتر از آن در بیمارستان. چه در یک بخش عمومی کار کنید، چه در یک تیم اورژانس وار یا به عنوان ماما در اتاق زایمان، توانایی انتقال و دریافت اطلاعات با آرامش و سرعت، چه کتبی یا شفاهی، به معنای واقعی کلمه می‌تواند یک موضوع مرگ و زندگی باشد.

مستندسازی صحیح اطلاعات بیمار و درمان به همان اندازه مهم است، زیرا در صورت نیاز می‌توان از این یادداشت‌ها به عنوان مدرک قانونی در دادگاه استفاده کرد. و اگر به شیفت بعدی تحویل کامل ندهید، ممکن است اشتباهاتی رخ دهد و ایمنی بیمار به خطر بیفتد.

تصمیم گیری

پرستاری در ۳۰ سال گذشته تحول عظیمی را پشت سر گذاشته است و با افزایش سطح حرفه‌ای بودن و آموزش، سطوح مسئولیت نیز افزایش یافته است. اعمال مهارت‌های تصمیم گیری قوی بسیار مهم است. زیرا عواقب آن به طور بالقوه می‌تواند تأثیرات جدی داشته باشد. این وضعیت همچنین ممکن است به زمان حساس باشد یا در محیطی با فشار بالا باشد.

توجه به جزئیات

هنگام کار نزدیک با دوزها و تجویز دارو، آگاهی از جزئیات ریز ضروری است. اشتباه کردن می‌تواند آسان باشد، به خصوص زمانی که ۱۰ ساعت در یک شیفت کاری پر هیجان هستید. از نظر قانونی باید شماره سریال، شماره دسته و تاریخ انقضا را بررسی کنید، و باید بتوانید تشخیص دهید که چه زمانی مشکلی وجود دارد.

توجه به جزئیات همچنین می‌تواند به شما در شناسایی الگوهای رفتاری یا علائم خاصی در بیماران کمک کند که به طور بالقوه می‌توانند یک پرچم قرمز باشند. به عنوان مثال، اگر در طول مشاوره اولیه به موضوع مهمی توجه نکنید، ممکن است مورد بررسی دقیق قرار بگیرید و حتی به دلیل سهل انگاری حرفه‌ای با پیگرد قانونی روبرو شوید.

اعتماد به نفس

در یک محیط بالینی، اعتماد به نفس این نیست که فکر کنید همه چیز را می‌دانید، بلکه به این است که به توانایی‌ها و آموزش خود ایمان داشته باشید.

ایجاد احساس اطمینان نیز مهم است، به ویژه در تعامل با بیمار. اگر زمانی که می‌خواهید یک روش اولیه را انجام دهید عصبی به نظر می‌رسید، بیمار احساس نگرانی می‌کند. با این حال، اگر خود را آرام و با اعتماد به نفس نشان دهید (حتی اگر در زیر سطح نباشید)، بلافاصله آنها را راحت می‌کند و آنها را سازگارتر می‌کند.

سازگاری

در مفهوم عملی، انعطاف پذیری به عنوان یک پرستار می‌تواند به معنای کار در بخش‌ها یا بیمارستان‌های مختلف یا فراخوانی در آخرین لحظه برای پوشش یک شیفت باشد. اما همچنین نیاز به دستیابی به محیط اطراف خود را در سریع‌ترین زمان ممکن نشان می‌دهد.

علاوه بر این، پرستاران باید قوی باشند و بتوانند کارهای زیادی را انجام دهند، بنابراین داشتن توانایی سازگاری متناسب با هر موقعیتی بسیار مفید است. چه آرامش دادن به یک کودک یا یک فرد مسن ترسیده، برخورد با رفتار خشونت آمیز و تهدید آمیز یک بیمار ناپایدار، یا کمک به یک مادر جدید برای زایمان، از شما انتظار می‌رود که به سرعت به این موقعیت واکنش نشان دهید.

استقامت جسمی و روحی

همانطور که قبلا ذکر شد، پرستاران ساعات طولانی کار می‌کنند و بسیاری از آنها نمی‌توانند استراحت‌های مورد نیاز خود را انجام دهند. شما می‌توانید هر بار ۱۲ ساعت در یک بخش شلوغ بدون توقف روی پای خود باشید، به این معنی که باید از نظر بدنی برای سختی‌های نقش آماده باشید.

شما باید از نظر ذهنی هم قوی باشید. به عنوان یک متخصص مراقبت‌‌های بهداشتی، به ناچار در معرض چیزهایی قرار خواهید گرفت که شما را ناراحت می‌کند، اما باید حرفه‌ای بمانید و بتوانید در نقش خود عمل کنید. این می‌تواند دشوار باشد، به خصوص با ماهیت متنوع آنچه می‌توانید در هر تغییری شاهد باشید. در حالی که تجربه و پشتیبانی همکاران می‌تواند این را جبران کند، شما همچنان باید از ماهیت طاقت فرسا کار – هم از نظر جسم و هم از نظر ذهن – کاملاً آگاه باشید.

سازمان‌دهی

این احتمال وجود دارد که شما در هر زمان چندین بیمار را مدیریت کنید و همچنین وظایف دیگری را که ممکن است از شما خواسته شود مانند بررسی داروها، ممیزی ها و وظایف توسعه حرفه ای انجام دهید. بنابراین، برای شما حیاتی است که بتوانید در بالای همه چیز بمانید.

داشتن مهارت‌های سازمانی یکی از بزرگترین شرط‌های یک شغل موفق در این زمینه است و مدیریت صحیح و موثر حجم کاری شما احتمال غرق شدن و استرس را کاهش می‌دهد.

کار تیمی

هیچ چک لیست استخدامی بدون ذکر نیاز به کار خوب با دیگران کامل نخواهد بود و پرستاری نیز تفاوتی ندارد. علاوه بر کار با سایر پرستاران، شما همچنین باید با انواع دیگر متخصصان پزشکی مانند پزشکان، پیراپزشکان و دستیاران مراقبت‌های بهداشتی ارتباط برقرار کنید. در یک محیط حادتر، این می‌تواند در یک تیم اورژانس باشد، جایی که کار سریع و مؤثر و درک نقش شما و دیگران برای بقای بیمار کاملاً کلیدی است.

رهبری

رهبری ممکن است واضح‌ترین ورودی در این لیست نباشد، اما با این وجود، نقش مهمی در حرفه یک پرستار دارد. اغلب از شما خواسته می‌شود که مسئولیت موقعیت‌ها را به عهده بگیرید و از دانش و تجربه خود بر این اساس استفاده کنید. این ممکن است شامل راهنمایی همکاران کم‌تجربه از طریق مراحل عادی یک پروسیجر یا پیشگامی در زمانی که پزشک در دسترس نیست، باشد.

همانطور که در رتبه‌ها بالا می‌روید، می‌تواند شامل مدیریت یک بخش یا بخش نیز باشد. بسیاری از پرستاران به سمت نقش‌های غیر بالینی پیشرفت می‌کنند و در این فرآیند، مجموعه‌های رهبری و مدیریتی چشمگیر ایجاد می‌کنند.

اختیار

پرستاران با اطلاعات حساس، مانند سوابق پزشکی و جزئیات شخصی که ممکن است توسط بیماران فاش شود، مورد اعتماد هستند. هم بر مبنای اخلاقی و هم از نظر قانونی، شما ملزم هستید که با این اطلاعات محرمانه رفتار کنید.

به این ترتیب، بحث درباره اطلاعات یک بیمار با ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی دیگری که در این مورد دخالتی ندارد، یا بدتر از آن، خانواده و دوستان شما، یک پرچم قرمز بزرگ است و همچنین می‌تواند غیرقانونی باشد. بنابراین، احترام به حریم خصوصی بیماران و رسیدگی به داده های پزشکی با نهایت صلاحدید، نه تنها یک مهارت ضروری است، بلکه وظیفه شما به عنوان یک پرستار نیز می‌باشد.

اخلاق کاری

پرستاری یک مسیر شغلی چالش برانگیز است که با مسئولیت بسیار زیادی همراه است. کار و مسئولیت‌های شما اغلب حول بیماران شما می‌چرخد ​​زیرا شما مسئول نظارت بر رفاه، آسایش و سلامت آنها هستید.

اخلاق کاری و تعهد شما به شغلتان در اینجا نقش مهمی خواهد داشت. دیر رسیدن به محل کار، انجام ندادن وظایف و عدم توجه دقیق به نیازهای بیماران نه تنها می‌تواند شما را در نقش خود ناکارآمد کند، بلکه می‌تواند عواقب جدی برای بیماران داشته باشد.

بین فردی

مهارت‌های بین فردی دارایی ارزشمندی برای همه متخصصان مراقبت‌های بهداشتی است، به ویژه پرستاران که اغلب اولین تماس با بیماران، بستگان و دوستان آنها هستند.

همدلی، شفقت و هوش هیجانی همگی از ویژگی‌های حیاتی یک پرستار هستند، به خصوص در شرایطی که ممکن است نیاز به ارائه اخبار سخت و آرامش بیماران و عزیزانشان داشته باشید. داشتن مهارت‌های بین فردی نه تنها به شما این امکان را می‌دهد که با دیگران در سطح انسانی ارتباط برقرار کنید، بلکه باعث می‌شود تا نیازهای آنها را بیشتر تفسیر و پیش بینی کنید.

حل تعارض

یکی دیگر از مهارت‌های ضروری برای داشتن یک پرستار، حل تعارض است. پرستاران باید با چندین گروه از مردم از جمله پزشکان، سایر پرستاران و بیماران همکاری کنند. و همکاری نزدیک با دیگران، به ویژه در محیط‌های پر استرس مانند بیمارستان یا کلینیک، می‌تواند منجر به تعارض ناشی از ارزش‌ها، نگرش‌ها و انتظارات متفاوت شود.

در این موارد است که ممکن است لازم باشد به عنوان یک تسهیل کننده وارد شوید که می‌تواند یک موقعیت را خنثی کند و از درگیری جلوگیری کند. این نیاز به ارتباط خوب، ابتکار و کنشگری دارد که همگی به حل و فصل موفقیت آمیز تعارض کمک می‌کند.

چند وظیفه ای

در نهایت، پرستاران با این واقعیت تعریف می‌شوند که دائماً دستشان پر است. از شما خواسته می‌شود تا چندین بیمار را به طور همزمان مدیریت کنید، اطمینان حاصل کنید که تمام اسناد مربوطه و هرگونه تجویز دارو ضد آب هستند، و همچنین در صورت لزوم اقدامات بالینی مختلف را انجام دهید. و مگر اینکه بتوانید به طور موثر چندوظیفه را انجام دهید، این احتمال وجود دارد که در نقطه‌ای به خود بیفتید و کارتان را ۱۰ برابر سخت‌تر کنید.


اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *