اعلانیه

صفر تا صد نوشتن رزومه کارمند

کسب و کار

۱۷ فروردین ۱۴۰۲ 15 بازدید
اعلانیه

صفر تا صد نوشتن رزومه کارمند

تهیه یک روزمه متناسب با عنوان شغلی کارمند و بر اساس مسولیت‌های عنوان شده در آگهی، شما را به استخدام در مجموعه مورد نظر نزدیک‌ می‌کند.

شما ممکن است تمامی مهارت‌ها و تجربیات لازم را برای اشتغال در شرکتی با عنوان شغل “کارمند اداری” را دارا باشید اما امکان استخدام شما فراهم نشود. یکی از اصلی‌ترین دلایل عدم استخدام شما که همواره در مقالات مجله نیازمندی‌های همشهری به آن اشاره شده، نداشتن یک رزومه خوب و متناسب با عنوان شغلی است. یکی از اشتباهات مهمی هر کارجویی که ممکن است هنگام ارسال درخواست شغل با آن روبه رو شود، تهیه رزومه عمومی است. در صورتی که قصد دارید در شرکتی با عنوان کارمند اداری مشغول به کار شوید فقط باید در رزومه خود تمامی مهارت‌ها و تجربیاتی که در حوزه این شغل لازم است را مطرح کنید. در صورتی که به این نکته مهم توجه نکنید رزومه با وجود مهارت و تجربه قوی ممکن است از سوی کارفرما مورد قبول واقع نشود.

ما در این مقاله شما را با نحوه نوشتن رزومه کارمند اداری آشنایی می‌کنیم. اگر نکاتی که در ادامه خواهیم گفت در نوشتن رزومه‌تان اعمال کنید، امکان دعوت شدن شما به مصاحبه حضوری و یا آنلاین بالا خواهد بود.

وظایف کارمند

پیش از آنکه شما را با نحوه تهیه رزومه کارمند اداری آشنا کنیم، به بررسی برخی از وظایف کارمند می‌پردازیم که شامل موارد زیر است:

  • پاسخگویی به تلفن، ارتباط دادن تماس‌ها و دریافت پیام
  • جمع آوری، کپی، دسته بندی و بایگانی اسناد مربوط به فعالیت‌های اداری واحد
  • تکمیل و ارسال صورت‌حساب‌ها، قراردادها، فاکتورها و چک‌ها
  • دریافت و ارسال نامه از طریق سیستم اتوماسیون
  • انجام امور اداری واحدهای مختلف یک شرکت
  • ارتباط با مشتریان، کارمندان و افراد دیگر برای پاسخگویی به سؤالات
  • پاسخ گویی به نامه‌ها

راهنمای تهیه رزومه کارمند اداری

اطلاعات پایه رزومه کارمند اداری

نخستین بخش رزومه تکمیل اطلاعات فردی و تماسی، عنوان شغل و عکس است. در نوشتن اطلاعات فردی سعی کنید تمامی اطلاعات خواسته شده را به طور کامل تکمیل کنید و همچنین تمامی راه های تماسی خود را در رزومه وارد کنید تا کارفرما بتواند به آسانی با شما ارتباط برقرار کند. یکی از بخش های مهم این قسمت از رزومه، دقت در نوشتن عنوان رزومه است. برای شغل کارمند اداری از ذکر عناوینی مانند رزومه کاری و یا رزومه شخصی پرهیز کنید. پیشنهاد می‌شود برای شغل کارمند اداری از عناوینی از جمله کارمند اداری و یا کارمند استفاده کنید. یکی از مهم‌ترین نکته در نوشتن رزومه که از نگاه بسیاری از متقاضیان کمرنگ تلقی می شود، عکس رزومه است. حتی پیش از ارسال رزومه، عکس مناسب خود را در قسمت مربوطه ایجاد کنید.

توصیف شغلی رزومه کارمند اداری

اولین قسمتی که کارفرما را در زمان بررسی رزومه جلب توجه می کند، توصیف شغلی و یا خلاصه رزومه است. توصیه می شود در نوشتن این قسمت، دقت لازم را داشته باشید چرا که به راحتی می توانید از رقبای خود جلو بزنید و شانس خود را برای دعوت به مصاحبه افزایش دهید. مطابق با مقالاتی که در خصوص نوشتن توصیف شغلی نوشته شده است،  تاکید شده است این قسمت از رزومه بیش از ۲ خط نباشد و از نوشتن جملات تیتر وار  جدا پرهیز کنید.

  • نمونه از توصیف خلاصه مناسب برای شغل کارمند اداری: کارمند اداری با ۸ سال سابقه کاری و توانایی در برنامه‌ریزی برای انجام همزمان کارهای متفاوت و توانمند در تهیه سریع انواع نامه های اداری

سوابق تحصیلی رزومه کارمند اداری

در نوشتن سوابق تحصیلی تاکید می‌شود از بالاترین مدرک شروع به نوشتن رزومه کنید. در صورتی که دارای مدرک کارشناسی ارشد هستید، ابتدا این مدرک را در رزومه خود وارد کنید و سپس مدرک کارشناسی خود را درج نمایید.

مهارت‌های رزومه کارمند اداری

بسیاری از کارفرمایان برای استخدام متقاضیان کارمند اداری روی مهارت افراد جویای کار توجه می‌کنند. بنابراین در این قسمت تمامی مهارت‌هایی که در محل کار قبلی خود بدست آورده‌اید را عنوان کنید. طراحی فرم‌های اداری، کار با اتوماسیون‌های اداری، تایپ ۱۰ انگشتی، روابط عمومی، دقت و توجه به جزئیات و امور اداری، دفتری و بایگانی برخی از مهارت هایی است در صورتی برخورداری از آنها می توانید در رزومه خود عنوان کنید.

نحوه استخدام کارمند اداری

شرکت‌های مختلفی برای جذب نیروی انسانی در عنوان شغلی کارمند اداری در سایت‌های مختلف، آگهی های استخدام خود را منتشر می‌کند. اما توصیه می‌شود در صورتی که قصد دارید در شرکت‌های معتبری به دنبال کار باشید، سایت نیازمندی‌های همشهری با احراز هویت تمامی آگهی دهندگان، آگهی استخدام مطمئن را پیش روی شما می‌گذارد.


اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *