اعلانیه
اعلانیه

شرایط استخدام نیروی انتظامی ۱۴۰۱

متقاضیان استخدام نیروی انتظامی می‌توانند با بررسی شرایط و ضوابط این ارگان نسبت به درخواست خود از طریق سایت نیروی انتظامی اقدام نمایند.

امروزه یکی از مهم‌ترین مشکلات جوانان پیدا نکردن شغل مناسب است. بسیاری از افراد با توجه به مزایای مشاغل دولتی و کارمندی، مانند داشتن حقوق ثابت، عدم نیاز به سرمایه اولیه، ساعت کاری مشخص و داشتن مزایای اضافی این نوع کار را ترجیح می دهند؛ هرچند که در چند سال اخیر بازار مشاغل کارمندی به خصوص ارگان های دولتی تا حد زیادی اشباع شده است. از طرفی برخی دیگر از افراد داشتن شغل آزاد را ترجیح می دهند زیرا شغل های آزاد و یا کار به صورت فریلنسری نیز مزیت هایی مانند آزادی زمانی، داشتن چارچوب های کمتر و امکان کار کردن در حوزه دلخواه را دارند.
همانطور که گفته شد در سال های اخیر میزان استخدام نیروهای دولتی بسیار کاهش یافته اما هنوز هم ارگان های مختلف به صورت سالانه با برگزاری آزمون و انجام گزینش افراد جدیدی را می پذیرند. یکی از همین ارگان ها نیروی انتظامی جمهوری اسلامی است. نیروی انتظامی جمهوری اسلامی هر ساله شرایط و ضوابط استخدامی خود را اعلام می کند تا داوطلبان واجد شرایط بتوانند پس از مطالعه و بررسی شرایط استخدام نیروی انتظامی در صورت تمایل برای ثبت نام آزمون استخدامی نیروی انتظامی اقدام کنند. شرایط استخدامی نیروی انتظامی شامل دو بخش شرایط عمومی و شرایط اختصاصی است که در ادامه هرکدام این موارد را توضیح خواهیم داد.

هر نهاد و سازمانی اعم از نهادهای دولتی و نهادهای خصوصی، برای استخدام نیروهای جدید دارای شرایط ویژه ای است و افرادی که مایل به استخدام در ارگان مربوطه باشند، نیاز است به دقت شرایط را مطالعه کنند و در صورت واجد شرایط بودن، برای ثبت نام اقدام نمایند. در سال های اخیر تمامی ثبت نام های آزمون های نهادهای مختلف، اینترنتی شده و نیاز است که داوطلبان واجد شرایط برای ثبت نام به صورت اینترنتی عمل کنند و از ارسال مدارک و فرم های مربوطه به صورت پستی خودداری نمایند.

نیروی انتظامی هر ساله با شروع ثبت نام استخدام این نهاد، شرایط عمومی و اختصاصی استخدام نیروی انتظامی را در سایت نیروی انتظامی منتشر می کند. داوطلبان مربوطه لازم است که در ابتدا تمامی شروط را بررسی کنند و پس از اطمینان از واجد شرایط بودن، فرآیند ثبت نام را از طریق سایت نیروی انتظامی آغاز کنند. همان طور که گفته شد، استخدام درجه داری نیروی انتظامی به صورت اینترنتی از طریق سایت نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به نشانی gozinesh.police.ir انجام می شود. علاقمندان واجد شرایط جهت تکمیل فرم های ثبت نام و آپلود مدارک، لازم است در زمان اعلام شده توسط نیروی انتظامی،  به سایت police.ir  مراجعه نمایند. همه ی مراحل و اطلاع رسانی های ثبت نام تا پایان نتایج گزینش، به صورت اینترنتی و تنها از طریق سایت ذکر شده انجام می شود. شما می توانید با مراجعه به سایت gozinesh.police.ir از تمامی اطلاعیه ها و روند استخدام و گزینش آگاهی پیدا کنید.
مهلت ثبت نام استخدام نیروی انتظامی معمولا یک ماه اعلام می شود و لازم است که داوطلبان در زمان اعلام شده، مدارک مورد نیاز را به صورت کامل در سایت مربوطه آپلود نمایند و فرم های مربوطه را تکمیل کنند.

سایت نیروی انتظامی

سامانه police.ir که توسط نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران طراحی شده؛ بخش های گوناگونی دارد و در قسمت های مختلف آن از جمله پایگاه خبری، گزینش و استخدام، استعلام تخلفات راهنمایی رانندگی، دسترسی به سامانه پلیس فتا، سازمان وظیفه عمومی تمامی اطلاعات مربوط به این حوزه ها آورده شده است.
همه امور مربوط به حوزه ی نیروی انتظامی در این سایت به صورت کاملا الکترونیکی انجام می شود. در واقع می توان گفت که سامانه  police.ir سایت جامع نیروی انتظامی شناخته می شود که دسترسی به تمام سامانه های زیر مجموعه خود را فراهم کرده است.  داوطلبانی که علاقمند به استخدام نیروی انتظامی هستند، لازم است پیگیر اطلاعیه های سایت این سازمان باشند تا از زمان و مدارک لازم ثبت نام و گزینش استخدام درجه داری نیروی انتظامی مطلع شوند زیرا ثبت نام جهت استخدام مقطع درجه داری نیروی انتظامی ممکن است چندین بار در یک سال انجام بشود.

روش‌های استخدام نیروی انتظامی

طریقه جذب نیرو در نیروی انتظامی به دو صورت انجام می شود: اولین روش از طریق استخدام درجه داری نیروی انتظامی است که افراد پس از گذراندن مراحل گزینش و یادگیری، به استخدام این نیرو در می آیند. در روش دوم لازم است که داوطلبان برای تحصیل در دانشگاه افسری علوم انتظامی ثبت نام کنند و پس از پایان تحصیلات در این دانشگاه با سمت افسری مشغول به خدمت شوند. استخدام این نهاد معمولا هر ساله در دو مقطع افسری و درجه داری توسط سازمان نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و از بین داوطلبان واجد شرایط انجام می گیرد. در مقطع درجه داری، متقاضیان پس از ثبت نام و گذراندن مراحل مربوطه به صورت پیمانی جذب خواهند شد که نام نویسی هر دو دسته اینترنتی خواهد بود.

نکته قابل توجه دیگر این است که مرحله اعلام نتایج بررسی مدارک و گزینش درجه داری نیروی انتظامی، برخلاف مرحله ی ثبت نام، به صورت اینترنتی نیست و نتایج مراحل مختلف از طریق ارسال پیامک و یا به وسیله ی تماس تلفنی به کاربران ابلاغ می شود و در این راستا هیچ گونه ابلاغیه ای تا زمان اعلام نتایج از طریق سایت انتشار نخواهد یافت. به همین خاطر لازم است داوطلبان، پس از دریافت پیامک و یا تماس تایید مدارک و تایید مراحل مصاحبه و گزینش، منتظر اعلام نتایج گزینش نهایی از همین طریق باشند.
در ادامه شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران را در اختیار متقاضیان استخدام درجه داری نهاد نیروی انتظامی قرار داده‌ایم.

شرایط عمومی استخدام نیروی انتظامی

  1. افرادی که مایل به استخدام در نیروی انتظامی باشند، لازم است که قبل از انجام مراحل ثبت نام با مطالعه ی اطلاعیه های مندرج در سایت نیروی انتظامی، از شرایط عمومی و اختصاصی استخدام این ارگان مطلع شوند. شرایط عمومی استخدام در نیروی انتظامی به شرح زیر است:
  2. اعتقاد داشتن و التزام عملی فرد به دین مبین اسلام (منظور از التزام عملی در این جا، عمل به احکام اسلام در حد عمل به انجام واجبات و عدم اصرار بر محرمات است. عدم احراز التزام عملی به اسلام به دلیل تجاهر به فسق ثابت می شود.)
  3. اعتقاد داشتن و همین طور التزام عملی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، ولایت مطلقه ی فقیه و همچنین داشتن آمادگی برای فداکاری در راه تحقق اهداف آنها (منظور از التزام عملی در این بند، اعتقاد و تعهد به ارزشهای اساسی نظام شامل اسلامیت، جمهوریت، استقلال، آزادی و وحدت ملی است.)
  4. دارا بودن تابعیت جمهوری اسلامی ایران (الزام به داشتن شناسنامه ایرانی و هم چنین پدر و مادر ایرانی الاصل)
  5. نداشتن سابقه وابستگی و یا عضویت در احزاب و انواع گروه های سیاسی که با نظام جمهوری اسلامی در تعارض هستند
  6. عضو نبودن و نداشتن وابستگی به گروه های سیاسی و حزب های مختلف هنگام ارسال درخواست برای استخدام
  7. نداشتن حکم محرومیت از انجام انواع خدمات دولتی
  8. عدم اعتیاد به هر نوع مواد مخدر
  9. گذراندن تحصیلات و داشتن مدارک تحصیلی و تخصص های لازم برای سمت مورد نظر
  10. برخورداری از سلامت جسمی و روانی و همین طور داشتن توانایی لازم مربوط به جایگاه شغلی مورد نظر
  11.  عدم هر نوع سوپیشینه ی کیفری (عدم سوء سابقه یک گواهی است که از سوی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی یا پلیس + ۱۰ صادر می گردد و در این گواهی سابقه و پیشینه کیفری افراد درج می شود. منظور از سابقه کیفری سابقه‌ای است که مربوط به هر نوع جرمی است یعنی اگر شخصی عملی را انجام بدهد که در قانون جمهوری اسلامی ایران جرم شناخته شده است و برای آن مجازات یا کیفر تعیین بشود و این جرم از جرایمی باشد که موجب درج در سو پیشینه و محرومیت از حقوق اجتماعی است به عنوان سابقه کیفری در گواهی عدم سوء پیشینه نوشته خواهد شد. گواهی عدم سوء پیشینه یا سوء سابقه در واقع بیانگر این موضوع است که شخص در گذشته و در سوابق خود مرتکب جرمی شده است یا نه که این گواهی را عموما کارفرمایان و همین طور نهادها و دستگاه های دولتی در زمان استخدام از متقاضیان درخواست می کنند. در هر صورت اگر از فردی گواهی عدم سوء پیشینه درخواست شود، فرد متقاضی این گواهی باید با مراجعه به دفاتر الکترونیک خدمات انتظامی و با در دست داشتن مدارک لازم تقاضای صدور این گواهی را از دفاتر ذکر شده، داشته باشند.)

مدارک لازم جهت دریافت گواهی سوپیشینه

  1. اولین مدرک ضروری  برای ارائه، اصل شناسنامه و اصل کارت ملی فرد متقاضی است.
  2. همچنین فرد متقاضی لازم است عکس بیومتریک با مشخصات معین را به همراه داشته باشد در غیر این صورت در بعضی از شعبات این دفترهای خدماتی این عکس از افراد گرفته می شود.
  3. در مورد سوم فرد متقاضی باید معرفی نامه از محل کار را به همراه داشته باشد و یا فرم درخواست را تکمیل نماید. (در زمان استخدام از افراد درخواست می شود که این گواهی را ارائه نمایند.)
  4. مورد چهارم ، همراه داشتن کد پستی ۱۰ رقمی به همراه آدرس کامل پستی است که برای تکمیل مدارک نیز مورد نیاز است.
  5. مدرک  پنجم برای دریافت این گواهی پرداخت هزینه های زیر از طریق دستگاه کارتخوان مستقر در دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی صورت می گیرد. هزینه های لازم برای صدور گواهی عدم سوء پیشینه باید مطابق با تعرفه از سوی مراجعین پرداخت شود.
  6. پس از تکمیل فرم صدور گواهی عدم سوء پیشینه و ارائه مدارک بیان شده در فوق و همچنین پرداخت هزینه های مربوط به صدور گواهی عدم سوء پیشینه افراد متقاضی باید مدتی را برای دریافت این گواهی منتظر بماند تا از طریق پست این گواهی ارسال شود و امکان گرفتن گواهی در همان روز وجود ندارد.
  7. طبق قانون درج این جرایم در پیشینه افراد مدت دار است؛ یعنی پس از مدتی از زمان سابقه فرد، این جرائم پاک خواهد شد که البته مدت زمانی که برای پاک شدن این جرم لازم است را قانون گذار در قانون تعیین کرده است.

شرایط اختصاصی استخدام نیروی انتظامی

علاوه بر شرایط کلی و عمومی که در بندهای قبل به آنها اشاره شد، نهاد نیروی انتظامی برای استخدام، در سایت این ارگان تعدادی شروط به صورت اختصاصی نیز ذکر کرده است که همه ی داوطلبان لازم است با توجه به سمت مدنظر خود، شرایط ذکر شده را دارا باشند.

  1. اولین شرط ذکر شده در سایت مربوط به جنسیت افراد است. در واقع تنها داوطلبان آقا برای ثبت نام درجه داری نیروی انتظامی مجاز هستند.
  2. متقاضیان ثبت نام باید دارای مدرک تحصیلی دیپلم (نظام جدید، نظام قدیم) در یکی از انواع رشته های نظری (ریاضی، تجربی، انسانی) و یا فنی و حرفه ای و کارودانش باشند.
  3. فارغ التحصیلان در مقاطع کاردانی و بالاتر از آن مجاز به ثبت نام نیستند و در صورتی که ثبت نام کنند در مراحل بعدی گزینش امکان ثبت نام نخواهند داشت.
  4. حداقل سن داوطلبان ۱۸ سال و حداکثر سن مورد نیاز ۲۵  سال است.
  5. حداقل معدل موردنیاز در ثبت نام برای داوطلبان ۱۴ می باشد.
  6. حداقل قد داوطلبان باید ۱۷۰ سانتی متر  باشد.

الویت استخدام درجه داری نیروی انتظامی

در زمان ثبت نام درجه داری نیروی انتظامی، لازم است دقت کنید که برخی از متقاضیان برای استخدام در الویت هستند. این الویت شامل موارد زیر می شود:

  1. دارا بودن کارت پایان خدمت (کارت معافیت از خدمت شامل این مورد نمی شود)
  2. داشتن عضویت فعال بسیج
  3. اعضای خانواده ی شهدا، ایثارگران و جانبازان
  4. نخبه های علمی و ورزشی

نحوه ثبت نام داشگاه افسری

ابتدا به سامانه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، به نشانی police.ir مراجعه نمایید و از طریق گزینه ی «گزینش» وارد صفحه جدیدی می شوید که شرایط پذیرش دانشگاه و نحوه ی ثبت نام را توضیح داده است.
در مرحله ی بعدی پس از تکمیل کادرهای مربوط به اطلاعات فردی، دکمه ثبت نام و ورود را فشار دهید.
در ادامه کد ملی خود را به عنوان نام کاربری و رمز عبور وارد کنید و گزینه بستن را بزنید.
حالا باید دوباره وارد سایت شوید و با کلیک کردن بر روی عبارت “اگر قبلا ثبت نام کرده اید از اینجا وارد شوید”، ادامه مراحل را طی کنید.
نام کاربری و رمز عبور شما کد ملی شما است که می توانید بعدا نسبت به تغییر آن اقدام کنید.
در صفحه جدیدی که مشاهده می کنید لازم است عکس خود را بارگذاری کنید و سایر اطلاعات خواسته شده مربوط به خود را تکمیل نمایید. فراموش نکنید پس از پایان مراحل تکمیل اطلاعات، دکمه ی ذخیره را فشار دهید. در صورت نیاز به اصلاح اطلاعات می توانید از قسمت ویرایش اطلاعات مشخصات را بازبینی و اصلاح نمایید.
در مرحله آخر حتما باید دریافت کد رهگیری را انتخاب نمایید تا ثبت نام شما تکمیل شود. در این مرحله اطلاعاتی که در سامانه وارد نموده اید، به طور کامل نشان داده خواهد شد و تنها نیاز است، بر روی عبارت “تایید”، کلیک نمایید. سپس با زدن دکمه چاپ، کد رهگیری دریافت شده را نزد خود نگه دارید.
پس از انجام ثبت نام می توانید منتظر بمانید تا زمان برگزاری آزمون ورودی از طریق سایت ذکر شده به شما اعلام شود تا بتوانید برای مراحل بعدی و دریافت کارت آزمون اقدام کنید.


اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *