اعلانیه

راهنمای نوشتن رزومه مدیر تولید

کسب و کار

۱۷ فروردین ۱۴۰۲ 15 بازدید
اعلانیه

راهنمای نوشتن رزومه مدیر تولید

استخدام مدیر تولید همواره در گرو تهیه یک رزومه مناسب و اثر گذار است و اگر به خوبی بتوانید از طریق رزومه کارفرما را متقاعد کنید، در مراحل بعدی استخدام راه‌تان هموارتر می‌شود.

یکی از اصلی‌‎ترین و کلیدی ترین مشاغل رده مدیریتی در هر کسب و کاری، مدیر تولید است. این دسته از مدیران همواره به عنوان موتورهای محرک یک کسب و کار برای افزایش درآمد، سود و سهم از بازار شناخته می‌شوند. مدیر تولید در واقع هماهنگی، برنامه ریزی و مدیریت فعالیت‌های مربوط به تولید محصولاتی مانند خودرو، تجهیزات کامپیوتر، محصولات کاغذی و … را برعهده دارد. شاغلین این حوزه به صورت تمام وقت و معمولا به صورت شیفتی به همراه کارگران کار می‌کنند. در برخی کارخانه‌ها مدیر تولید حتی به صورت شب کاری یا شیفت کاری در روزهای تعطیل فعالیت می‌کند.

مسئولیت‌ها و وظایف مدیر تولید

در صورتی که قصد دارید در به عنوان مدیر تولید مشغول به کار شوید باید از مسئولیت‌ها و وظایف آن آگاهی داشته باشید. برخی از آنها به شرح زیر است:

  • تصمیم گیری درباره چگونگی استفاده درست از نیروی کار و تجهیزات برای رسیدن به اهداف تولید
  • کنترل تولید محصولات مطابق با برنامه های زمانبندی و بودجه تخصیصی
  • استخدام، آموزش و ارزیابی کارگران به منظور تامین نیروی انسانی کافی و ماهر برای بخش تولید یا کارخانه
  • تحلیل داده های مربوط به تولید به منظور بررسی میزان انطباف عملیات تولید با برنامه ریزی صورت گرفته
  • نوشتن گزارشات تولید روزانه و ارائه به مدیریت ارشد شرکت
  • نظارت بر کارگران کارخانه برای اطمینان از عمکرد و ایمنی آنها
  • ایجاد راه هایی برای تولید کارآ تر با استفاده از فناوری های روز یا فرایندهای جدید انجام کار
  • تعیین مورد نیاز بودن یا نبودن ماشین های جدید و ساعات اضافه کاری کارگران
  • رفع هر نوع مشکل تولیدی در صورت بروز

در صورتی که شما توانایی انجام چنین وظایف و مسئولیت هایی داشته و قصد دارید بر اساس سوابق تحصیلی و شغلی و مهارت‌هایی که بدست آوریده اید وارد این شغل شوید و یا این کار را در شرکت‌های دیگر ادامه دهید، باید رزومه‌ای متناسب با این شغل تهیه کنید. برای این دسته از مشاغل مدیریتی، نباید رزومه عمومی که از قبل تهیه شده را برای کارفرمایان ارسال کنید. با این کار امکان دعوت و استخدام شدن را به حداقل می‌رسانید.

رزومه کوتاه و خلاصه

اولین نکته پیش از تهیه رزومه شغلی این است که شما باید برای هر عنوان شغلی رزومه ای کوتاه و خلاصه تهیه و در اختیار کارفرمایان قرار دهید. چرا که افراد که رزومه متقاضیان را مورد بررسی قرار می‌دهند وقت کافی برای خواندن رزومه طولانی را ندارند و معمولا رزومه‌های بالای ۳ صفحه را کنار می‌گذارند. حتی در صورتی که سوابق بسیار درخشانی در حوزه تحصیلی و کاری بدست آوریده سعی کنید در دو صفحه رزومه را تهیه کنید.

رزومه اختصاصی مدیر تولید

یکی از ایرادات بسیار بزرگ متقاضیان شغل تهیه رزومه به اصطلاح عمومی است که امکان ارسال آن برای تمامی مشاغل وجود دارد. چنین رزومه‌هایی قطعا از سوی کارفرما رد خواهد شد و به هیچ عنوان در لیست دعوت شدگان به مصاحبه حضوری نخواهد بود. برای اینکه در شغل مورد نظر بتوانید خود را به کارفرما اثبات کنید لازم است رزومه را به صورت اختصاصی و بر اساس شغل مورد نظر تهیه کنید. در خصوص مدیر تولید نیز باید تمامی موارد را بر اساس شغل مورد نظر تکمیل کنید و از نوشتن موارد غیر ضرور و خارج از سوابق شغلی و تحصیلی جدا خودداری کرده و به صورت هدفمند رزومه را تهیه کنید.

اطلاعات فردی رزومه

اولین قدم برای نوشتن رزومه شغلی، تکمیل بخش اطلاعات فردی است که خود به ۴ قسمت اطلاعات شخصی، اطلاعات تماس، توصیف خلاصه و شبکه های اجتماعی تقسیم می شود. نکته مهم در نوشتن اطلاعات تماسی این است که شماره همراه، ایمیل و آدرس شبکه‌های اجتماعی خود را در رزومه بنویسید تا کارفرما بتواند به راحتی شما را برای دعوت به مصاحبه پیدا کند.

توصیه می‌شود علاوه بر شماره همراه، یک شماره جایگزین نیز در رزومه قرار دهید. همچنین از یک آدرس ایمیلی استفاده کنید که کاملا حرفه ای بوده و کمتر از اعداد و ارقام استفاده شده باشد. عنوان رزومه به عنوان هویت رزومه کاری شناخته می شود. لذا در این بخش از کلمات مدیر تولید یا مدیریت تولید استفاده کنید و از نوشتن کلماتی مانند رزومه کاری، نمونه رزومه و امثال این دست از کلمات خودداری کنید. در خصوص تصویر شخصی، حتماً از یک عکس با کیفیت و مناسب استفاده کنید.

در بخش عنوان باید شغلی که می خواهید در آن استخدام شوید را مطرح کنید. برای مدیرانی که وقت خواندن کامل رزومه را ندارد این بخش یک از جذاب ترین ها خواهد بود. پس اگر قسمت توصیف خلاصه یا همان خلاصه رزومه که مورد علاقه آن هاست را خیلی خوب بنویسید احتمال موفقیت تان به مراتب بالاتر خواهد رفت. یک نمونه از خلاصه رزومه یا درباره من: مدیر تولید با بیش از ۸ سال سابقه مدیریت تولید در صنایع غذایی و کنترل و نظارت کارگران و کارکنان و مانیتور فرآیندهای تولید و افزایش بهره وری

سوابق تحصیلی

در نوشتن سوابق تحصیلی اصل خلاصه نویسی و رعایت ترتیب نزولی امری بسیار ضروری است. در صورتی که دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت تولید می باشید، ابتدا آن را عنوان کرده و سپس مدرک کارشناسی را در رزومه بنویسید. بنابراین ملاک اصلی در نوشتن مدارک سطح مقطع تحصیلی است، نه رتبه دانشگاه

سوابق شغلی

نوشتن کلیه سوابق شغلی در رزومه شغلی نه تنها کمکی به دیده شدن رزومه شغلی شما نخواهد کرد بلکه ممکن است کارفرما رزومه شما را نادیده بگیرد. یکی از اصول نوشتن سوابق شغلی در رزومه، ذکر عنوان شغلی متناسب با شغل جدید است. به عنوان مثال در صورتی که در گذشته سابقه فعالیت به مترجم زبان، سرپرست روابط عمومی و مدیر تولید داشته اید در رزومه شغلی جدید برای عنوان کاری مدیر تولید، فقط این شغل را بیان کنید. مرتبط بودن تمامی قسمت های رزومه برای سوابق شغلی هم صدق می کند و شما فقط شغل هایی که به عنوان رزومه تان مرتبط است را در رزومه بنویسید.

مهارت‌ها

این بخش شامل ۴ زیر مجموعه مهارت‌های زبان، مهارت‌های تجربی، گواهینامه‌ها و افتخارات و دستاوردها است.

مهارت‌های زبان

در بخش زبان می توانید زبان هایی غیر از انگلیسی را نیز وارد کنید. در صورتی که به زبان ترکی آذربایجانی، ترکی استانبولی، کوردی و سایر زبان های رایج تسلط دارید، می توانید آن را در بخش زبان وارد نمایید.

مهارت‌های تجربی

مهارت‌های تجربی به دو دسته مهارت های سخت و نرم تقسیم می‌شود.

  • مهارت‌های سخت: فرایند کنترل کیفیت و برنامه ریزی تولید، ارزیابی کار و زمان، مهارت نرم افزاری، ایمنی و بهداشت محیط کار و  HSEو نگهداری و تعمیرات تجهیزات صنعتی و …
  • مهارت‌های نرم: قدرت مذاکره، فن بیان و ارایه مطلب، رهبری و مدیریت گروه، حل مساله، تصمیم گیری و نظم و دقت به جزییات و …

دوره‌ها و گواهینامه‌ها

در صورتی که قبلاً در پست دیگری مشغول به کار بوده اید و برای اولین بار است که به عنوان مدیر تولید می‌خواهید استخدام شوید، بر روی این قسمت بیشتر تمرکز کنید و گواهینامه‌های بیشتری را در این قسمت بنویسید تا بتوانید بخش سوابق شغلی را به بهترین صورت پوشش دهید.

افتخارات

اگر در دوران مسئولیت خود در شرکت ها و کارخانجات مختلف از شما به عنوان مدیر یا کارمند نمونه تقدیر به عمل آمده است، می‌توانید این سوابق درخشان را در بخش افتخارات رزومه خود بنویسید.

تحقیقات و پروژه ها

در بخش اول یعنی قسمت تحقیقات می‌توانید مقالات، پایان نامه، ترجمه یا تالیفات خودتان را بنویسید و در ادامه نیز می‌توانید کارهایی که به طور پروژه‌ای و موقت انجام داده‌اید، در رزومه خود بنویسید. برای پروژه‌هایی که انجام داده اید حتماً نام کارفرما و تاریخ پروژه را بنویسید.


اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *