اعلانیه
اعلانیه

به “چگونه موفقیت را اندازه گیری می‌کنید” چطور پاسخ دهید؟

مصاحبه شغلی به ندرت آسان است. به احتمال زیاد از شما سوالات متداول مصاحبه شغلی در مورد چگونگی ارتباط مهارت‌ها و تجربه شما با نقش شغلی پرسیده می‌شود. اما این احتمال وجود دارد که یک سوال منحنی که به نظر کمی انتزاعی به نظر می‌رسد و مستقیماً به نقش مربوط نمی‌شود، مطرح شود.

این سوالات هستند که معمولا کمی عمیق‌تر می‌شوند و پاسخ‌های شما چیزهای زیادی را در مورد شما، انگیزه‌ها و اخلاق کاری شما آشکار می‌کند. در نهایت، کارفرمایان را متقاعد می‌کند که شما را در طول فرآیند استخدام استخدام کنند.

یکی از این سوالات این است که “موفقیت را چگونه می‌سنجید؟” سؤالی مانند این ممکن است در ابتدا شما را از تعادل خارج کند، اما با کمی کار آماده سازی و نکات ما برای ایجاد بهترین پاسخ، آماده پاسخگویی به آن خواهید بود.

چرا مدیران استخدام این سوال را می‌پرسند؟

ممکن است تعجب کنید که هدف از چنین سؤالی چیست؟ به هر حال، این موضوع تاثیر کمی بر این دارد که آیا شما برای نقشی که برای آن مصاحبه می‌کنید مهارت دارید، درست است؟ در واقع اینطور نیست. مدیران استخدام این سوال را می‌پرسند: “موفقیت را چگونه می‌سنجید؟” زیرا به آنها چیزهای زیادی در مورد نگرش شما به کار و اخلاق کاری شما می‌گوید. اگر موفقیت خود را اندازه‌گیری می‌کنید، نشان می‌دهد که شما از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید خوب کار کنید، اما شاید مهمتر از آن، که دوست دارید پیشرفت و رشد کنید

این همچنین راهی برای یافتن کمی بیشتر در مورد شخصیت و انگیزه‌های خود است. با پرسیدن اینکه چگونه موفقیت را اندازه گیری می‌کنید، مدیر استخدام می‌تواند بیشتر در مورد اینکه موفقیت را چگونه می‌بینید و موفقیت برای شما چیست – و همچنین قادر خواهد بود هر گونه پرچم قرمز را تشخیص دهد و درک کند که آیا شما یک بازیکن تیم خوبی هستید یا خیر.

مراحل پاسخ

هیچ پاسخ درستی برای سؤالی مانند این وجود ندارد و واقعاً این وظیفه مدیر استخدام است که تعیین کند آیا شما برای آنها مناسب هستید یا خیر. با در نظر گرفتن این موضوع، به زمان نیاز دارید تا پاسخ خود را بسازید، بنابراین تمام کادرهای مناسب را علامت بزنید و در عین حال به خودتان وفادار بمانید.

به مراحل ما برای ایجاد یک پاسخ نگاهی بیندازید تا مطمئن شوید که به سوالی پاسخ می دهید که تحت تاثیر قرار می دهد.

مرحله ۱: موفقیت را برای خود تعریف کنید

موفقیت برای شما چیست؟ هرکسی موفقیت را متفاوت ارزیابی می‌کند. برای برخی، تعریف موفقیت، پول و موقعیت است – و رسیدن به موقعیت برتر. برای دیگران، این ممکن است در مورد لمس زندگی افراد، یا کمک به دیگران برای رسیدن به چیزی باشد. به عنوان مثال، اگر شما یک فارغ التحصیل جدید هستید که به تازگی کار خود را شروع کرده‌اید، هدف شما ممکن است رسیدن به یک موقعیت ارشد باشد که به معنای موفقیت برای شماست. برای شما، هر پله صعود، حرکتی به سمت هدف شما خواهد بود و حس موفقیت و مزایای پولی که با بالا رفتن از نردبان همراه است، نشان دهنده موفقیت است.

به طور مشابه، اگر شما یک نویسنده هستید، هدف نهایی شما که باعث می شود احساس موفقیت کنید ممکن است تالیف یک کتاب باشد. این ممکن است لزوماً دامنه دستمزد بالایی را به همراه نداشته باشد، اما اگر هدفی است که برای رسیدن به آن تلاش می‌کنید، رسیدن به پایان این پروژه عظیم برای شما مانند موفقیت است.

قبل از پاسخ دادن به این سوال مهم است که بدانید موفقیت برای شما چیست. وقتی بدانید موفقیت را چگونه می‌بینید، پیدا کردن راهی برای اندازه گیری آن آسان تر خواهد بود.

مرحله ۲: به اهداف خود فکر کنید

وقتی در مورد موفقیت صحبت می کنیم و اینکه چگونه می دانید موفق هستید، نکته کلیدی در تعیین هدف است . هدف شامل مراحلی است که شما را به هدف نهایی نزدیکتر می‌کند. برای اینکه بدانید به سمت موفقیت می روید یا خیر، باید بدانید هدف نهایی شما چیست. آیا می خواهید مدیرعامل شوید ؟ آیا می خواهید کتاب بنویسید؟ هدف شما هرچه باشد، نقطه شروع شماست.

برای ارزیابی موفقیت، باید بدانید که هدفتان چیست. برای نوشتن اهداف خود و سپس چند قدم برای رسیدن به آنها زمان بگذارید. این نحوه سنجش موفقیت شما خواهد بود.

مرحله ۳: با اهداف شرکت هماهنگ شوید

داشتن اهداف و اقدامات خود برای نشان دادن اینکه برای رسیدن به آنها کار می کنید فوق العاده است، اما مهم نیست که چقدر در پاسخ به این سوال خوب هستید. اگر اهداف شما با اهداف کارفرما مطابقت نداشته باشد، در نهایت اشتباه می‌کنید. پاسخ دهید و آنها را تحت تأثیر قرار نخواهید داد.

در مورد کارفرما و فرهنگ کار در سازمان تحقیق کنید. ببینید چه چیزی برای آنها مهم است و آن را با پاسخ خود هماهنگ کنید. اگر شرکتی که با آن مصاحبه می‌کنید با افراد جاه‌طلب ارزش دارد که می‌توانند برنامه‌های مدیریتی را سریع دنبال کنند، صحبت در مورد هدف شما برای رسیدن به صدر شرکت مناسب است. اگر برای نقشی در یک موسسه خیریه با هدف اساسی کمک به یک گروه برای غلبه بر چالش درخواست می‌دهید، صحبت در مورد اهداف مالی و موقعیت شما چندان مناسب نیست. در عوض، ممکن است بخواهید در مورد اهداف و اقدامات خود برای حمایت از دیگران صحبت کنید.

مرحله ۴: مشخص باشید

مدیر استخدام می‌خواهد ببیند که شما می‌توانید موفقیت خود را مدیریت کنید و کنترل اهداف و دستاوردهای حرفه‌ای خود را به دست بگیرید، بنابراین باید در توضیح نحوه اندازه‌گیری موفقیت خود دقیق و مطمئن باشید. پاسخی مانند “من همیشه در هر کاری که تلاش می‌کنم بهترین کار را انجام می دهم تا احساس موفقیت کنم” کافی نخواهد بود. هیچ اندازه گیری وجود ندارد. سوال به طور خاص به “اندازه گیری” اشاره می‌کند.

موفقیت را هر چه تعریف می‌کنید، به این فکر کنید که چگونه می‌دانید که به سمت آن حرکت می‌کنید. شاید شما موفقیت را با هر موقعیت جدیدی که به دست می‌آورید، یا با هر افزایش حقوقی که شما را به آن موقعیت ارشد نزدیک می‌کند، اندازه گیری کنید. شاید موفقیت را بر این اساس می‌سنجید که آیا برنامه خود را برای نوشتن فصلی از کتاب خود در یک دوره زمانی مشخص دنبال می‌کنید و به شما منجر می‌شود که کتاب را به عنوان هدف نهایی به پایان برسانید. به همین ترتیب، می‌توانید موفقیت خود را بر اساس تعداد افرادی که می‌توانید به آنها کمک کنید یا بازخوردهایی که از مشتریان دریافت می‌کنید، بسنجید. هر چه هست، باید قابل اندازه گیری باشد. این کلید است.

مرحله ۵: شخصی شوید

وقتی نوبت به سنجش موفقیت می‌رسد، تفکر خارج از محل کار می‌تواند سودمند باشد. به جای اینکه همه معیارهای موفقیت خود را بر اساس شغل خود قرار دهید، چگونه می دانید که آیا خارج از کار یا در مقام شخصی موفق بوده‌اید؟ شاید شما برای یادگیری ارزش قائل هستید و در یک دوره آنلاین شرکت می‌کنید – نحوه پیشرفت شما در آن دوره معیار بسیار خوبی برای موفقیت است.

ممکن است موفقیت برای شما با تعادل مرتبط باشد و شما آن را بر این اساس می‌سنجید که چگونه می‌توانید در محل کار موثر باشید در حالی که می‌توانید روزهای خاصی را در خانه بگذرانید و چگونه بر سلامت روان شما تأثیر می‌گذارد. تعادل بین کار و زندگی چیزی است که بسیاری آن را دشوار می‌دانند، بنابراین اگر برای شما مهم است و آن را معادل موفقیت می‌دانید و روش محکمی برای اندازه‌گیری آن دارید، این یک مثال عالی است که با اهداف شرکت همسو می‌شود.

گام ششم: مثبت باشید

وقتی خود را به عنوان فردی معرفی می‌کنید که موفقیت و چگونگی رسیدن به آن را می‌داند، مثبت بمانید. در مورد اندازه گیری‌ها و دستاوردهای خود صحبت کنید و آنچه را که نتوانسته‌اید به صورت منفی به دست آورید برجسته نکنید. بپذیرید که موفقیت یک شبه به دست نمی‌آید و هر تجربه فرصتی برای یادگیری است.


اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *