دسته‌بندی‌ها
  • املاک
    • آگهی فروش مسکونی
    • آگهی اجاره مسکونی
    • آگهی فروش تجاری
    • آگهی اجاره تجاری
  • وسایل نقلیه
    • خودرو
    • قطعات یدکی و لوازم جانبی خودرو
    • موتورسیکلت و لوازم جانبی
    • قایق و لوازم جانبی
  • لوازم الکترونیکی
    • موبایل و تبلت
      • آگهی موبایل
      • آگهی تبلت
      • آگهی لوازم جانبی موبایل و تبلت
      • آگهی سیم‌کارت
      • متفرقه
    • آگهی رایانه
    • آگهی کنسول بازی‌
    • آگهی صوتی و تصویری
    • آگهی تلفن رومیزی
    • متفرقه
  • وسایل شخصی
    • آگهی کیف ، کفش و لباس
    • آگهی ساعت و اکسسوری
    • آگهی آرایشی و بهداشتی
    • کفش و لباس بچه
    • وسایل بچه و اسباب بازی
    • لوازم التحریر
  • سرگرمی و فراغت
    • بلیط
    • تور و چارتر
    • کتاب و مجله
    • دوچرخه ، اسکیت و اسکوتر
    • آلات موسیقی
    • وسایل ورزش و بازی
  • استخدام و کاریابی
    • اداری و مدیریت
    • سرایداری و نظافت
    • عمران و ساختمانی
    • خدمات فروشگاه و رستوران
    • رایانه و فناوری اطلاعات
    • حسابداری و حقوقی
    • بازاریابی و فروش
    • صنعتی و فنی و مهندسی
    • آموزشی
    • حمل و نقل
    • زیبایی و بهداشتی
    • هنری و رسانه
  • خدمات
    • آگهی موتور و ماشین
    • آگهی پذیرایی و مراسم
    • خدمات رایانه ای و موبایل
      • آگهی فروش دامنه و سایت
      • آگهی میزبانی و طراحی سایت
      • آگهی خدمات شبکه
      • آگهی خدمات نرم‌افزار و سخت‌افزار کامپیوتر
      • آگهی تعمیرات گوشی موبایل
    • حسابداری و بیمه
    • باربری
    • پیشه و مهارت
    • آرایشگری و زیبایی
    • نظافت
    • آموزش
  • برای کسب و کار
    • آگهی عمده فروشی
    • تجهیزات و ماشین‌آلات
      • آگهی‌ فروشگاه و مغازه
      • آگهی آرایشگاه و سالن‌های زیبایی
      • آگهی دفتر کار
      • آگهی صنعتی
      • آگهی کافی‌شاپ و رستوران
  • متفرقه
ثبت اگهی رایگان

×

برای ارسال آگهی باید وارد سایت شوید

ارسال آگهی تنها برای اعضای سایت امکان پذیر می‌باشد.
چنانچه هم‌ اکنون عضو سایت هستید وارد شوید و در غیر این صورت در سایت ثبت نام کنید

ورود / ثبت نام

ثبت نام تنها با شماره موبایل امکان پذیر است.

  • انتخاب استان
    • (انتخاب همه)
    • زنجان
    • آذربایجان شرقی
    • مرکزی
    • کرج
    • آذربایجان غربی
    • هرمزگان
    • کرمانشاه
    • البرز
    • همدان
    • قم
    • چهارمحال و بختیاری
    • رشت
    • خراسان جنوبی
    • اردبیل
    • خراسان رضوی
    • ایلام
    • خراسان شمالی
    • بجنورد
    • خوزستان
    • بوشهر
    • سیستان و بلوچستان
    • خرم‌آباد
    • فارس
    • ساری
    • کردستان
    • سمنان
    • کهگیلویه و بویراحمد
    • تهران
    • شهرکرد
    • گلستان
    • شیراز
    • قزوین
    • گیلان
    • اصفهان
    • کرمان
    • لرستان
    • کیش
    • یزد
    • مازندران
  • ورود / ثبت نام
  • علاقه‌مندی ها
  • خرید پلن عضویت
اعلانیه
  • صفحه اصلی
  • دسته آگهی‌ها
    • املاک
      • آگهی فروش مسکونی
      • آگهی اجاره مسکونی
      • فروش اداری و تجاری
      • اجاره اداری و تجاری
      • اجاره کوتاه مدت
      • پروژه های ساخت و ساز
    • وسایل نقلیه
      • خودرو
      • قطعات یدکی و لوازم جانبی خودرو
      • موتور سیکلت و لوازم جانبی
      • قایق و اوازم جانبی
    • لوازم الکترونیکی
      • آگهی رایانه
      • موبایل و تبلت
        • آگهی موبایل
        • آگهی تبلت
        • آگهی لوازم جانبی موبایل و تبلت
        • آگهی سیم‌کارت
        • متفرقه
      • آگهی صوتی و تصویری
      • آگهی تلفن رومیزی
      • آگهی کنسول بازی‌
    • کسب و کار
      • تجهیزات و ماشین‌آلات
        • آگهی آرایشگاه و سالن‌های زیبایی
        • آگهی دفتر کار
        • آگهی صنعتی
        • آگهی‌ فروشگاه و مغازه
        • آگهی کافی‌شاپ و رستوران
      • آگهی عمده فروشی
    • خدمات
      • موتور و ماشین
      • پذیرایی و مراسم
      • خدمات رایانه ای و موبایل
        • فروش دامنه و سایت
        • میزبانی و طراحی سایت
        • خدمات شبکه
        • خدمات نرم‌افزار و سخت‌افزار
        • تعمیرات گوشی موبایل
    • وسایل شخصی
      • کیف ، کفش و لباس
      • ساعت و اکسسوری
      • آرایشی و بهداشتی
      • کفش و لباس بچه
      • وسایل بچه و اسباب بازی
      • لوازم التحریر
    • سرگرمی و فراغت
      • بلیط
      • تور و چارتر
      • کتاب و مجله
      • دوچرخه ، اسکیت و اسکوتر
      • آلات موسیقی
      • وسایل ورزش و بازی
    • استخدام و کاریابی
      • اداری و مدیریت
      • سرایداری و نظافت
      • عمران و ساختمانی
      • خدمات فروشگاه و رستوران
      • رایانه و فناوری اطلاعات
      • حسابداری و حقوقی
      • بازاریابی و فروش
      • صنعتی و فنی و مهندسی
      • آموزشی
      • حمل و نقل
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خانه / کسب و کار / بازاریابی موتورهای جستجو (SEM): تعریف و نحوه استفاده
اعلانیه

بازاریابی موتورهای جستجو (SEM): تعریف و نحوه استفاده

کسب و کار

۲۰ تیر ۱۴۰۰ 117 بازدید
اعلانیه

آخرین مطالب وبلاگ

  • ثبت آگهی فروش ملک
  • بهترین سایت آگهی املاک
  • آگهی رایگان املاک و درج آگهی‌ ملک: یک راهکار موثر برای فروش و اجاره ملک
  • کاخ سفید وارد پلن «C» با ایران شد
  • الناز رکابی در ایتالیا آفتابی شد

آخرین آگهی‌ها

  • فروش پاکت قهوه فروش پاکت قهوه تماس بگیرید
  • قیمت عمده باکس پوچ قیمت عمده باکس پوچ تماس بگیرید
  • ریل و کاور درب اتوماتیک درما DORMA ریل و کاور درب اتوماتیک درما DORMA تماس بگیرید
  • نصب درب اتوماتیک فولدینگ نصب درب اتوماتیک فولدینگ تماس بگیرید
  • لوله گالوانیزه صنعتی لوله گالوانیزه صنعتی تماس بگیرید
  • درب اتوماتیک شیشه ای کرو – خم نیم دایره درب اتوماتیک شیشه ای کرو – خم نیم دایره تماس بگیرید
  • قیمت لوله گالوانیزه بدون درز قیمت لوله گالوانیزه بدون درز تماس بگیرید
  • موتور درب اتوماتیک تورکس TOREX موتور درب اتوماتیک تورکس TOREX تماس بگیرید
  • فر تونلی پخت نان لواش خشک اتوماتیک غلطکی فر تونلی پخت نان لواش خشک اتوماتیک غلطکی تماس بگیرید
  • فر تونلی پخت نان حجیم فر تونلی پخت نان حجیم تماس بگیرید

برچسب‌ها

Flexgate آگهی رایگان املاک استون مارتین اندروید اپلیکیشن اندروید ترفند طلایی تسلا تسلا مدل Y تشک تنکابن تکنولوژی خرید اینترنتی خرید تشک خرید ویلا در شمال خودرو تسلا خودروهای کلاسیک دوربین دوربین مدار بسته رشد کسب و کار سرامیک شرکت اپل قالب نیازمندی قالب نیازمندی وردپرس قالب وردپرس لوله محمودآباد ملک مک بوک مک بوک پرو نیازمندی نیازمندی آنلاین نیازمندی انلاین نیازمندی وردپرس وب سایت نیازمندی وبلاگ وردپرس ویلا در شمال پارکت پلی‌استیشن چارسوق کراس‌اوور کسب و کار آنلاین کلاردشت گوشی
بازاریابی موتورهای جستجو

بازاریابی موتورهای جستجو (SEM): تعریف و نحوه استفاده

مقدمه مقاله بازاریابی موتورهای جستجو

بسیاری از کلمات اختصاری و حرف‌های مخروطی سه حرفی وجود دارد که در طول فعالیت خود در زمینه تبلیغات و بازاریابی، به آنها رو به رو خواهید شد. مواردی همچون: SEO ،SEM ،PPC ،KPI ،CRO ،CTA ،CPM و غیره.  شکستن اصطلاحات واژگان برای دیدن ارزش واقعی این ایده‌ها یک چالش است و این مورد به ویژه در مورد SEO و SEM صدق می‌کند.

این دو مورد بسیار متفاوت هستند (علی رغم وجود S و E برای هر دو عبارت “جستجو” و “موتور”). احتمالا شما در مورد SEO (بهینه‌سازی موتور جستجو) بارها تعریف‌هایی را شنیده باشید. اما احتمالا شما در مورد SEM اطلاعات زیادی نداشته باشید. از این رو ما در این مقاله به تعریف و نحوه استفاده از SEM خواهیم پرداخت.

این راهنما به شما همه اطلاعاتی را که باید در مورد SEM بدانید، شامل مواردی که باعث متفاوت شدن آن از SEO می‌شود و اینکه چگونه می‌توانید استراتژی‌های SEM را با موفقیت در کسب و کار خود اعمال کنید، به شما آموزش می‌دهد.

بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) چیست؟ | بازاریابی موتورهای جستجو

بازاریابی موتور جستجو (SEM) فرآیند ترافیک وب‌سایت با خرید تبلیغات در صفحات نتایج موتور جستجو (SERPs) است. در اصل، SEM شامل تمام فعالیت‌های بازاریابی در موتورهای جستجو (SEO و Search Ads) بود. اما با گذشت زمان، این صنعت این اصطلاح را به کار برد که فقط به تبلیغات با جستجوی پولی اشاره دارد. البته باید توجه داشته باشیم که این مهم با تبلیغات نمایشی که از وب‌سایت‌های شخص ثالث به جای موتورهای جستجو به عنوان بسترهای تبلیغاتی استفاده می‌کنند، اشتباه گرفته نشود.

بهترین گزینه برای SEM | بازاریابی موتورهای جستجو

گوگل (Google) بزرگ‌ترین موتور جستجو در جهان است و بنابراین سهم بیشتری از SEM را به خود جلب می‌کند. ۸۱٪ از افراد جستجوی خود را برای یافتن نوعی محصول یا خدمات برای خرید در موتور جستجو آغاز می‌کنند و ۹۴٪ از همه این جستجوها در گوگل اتفاق می‌افتد.

بنابراین احتمالا منصفانه است که وقتی برای بازاریابی موتور جستجو برنامه‌ریزی می‌نمایید، به تبلیغ جستجوی گوگل فکر می‌کنید. تبلیغ جستجوی پولی در گوگل، که از قدرت سیستم عامل‌های محبوب جستجو برای پخش پیشنهاد شما در حالی که مخاطبان شما (افرادی که آن پیشنهاد را جستجو می‌کنند) به طور خاص آن را در نظر دارد، بسیار مفید است.

با استفاده از SEM می‌توانید بودجه خود را تنظیم کرده و تصمیم بگیرید که می‌خواهید چه میزان هزینه را برای بازاریابی به این روش، در نظر بگیرید. شما می‌توانید به ازای هر ۱۰۰۰ یا ۱ میلیون بار پرداخت، پرداخت با هر کلیک، پرداخت به ازای هر تبدیل و غیره بودجه خود را تنظیم کنید.

این روش، از بسیاری جهات به تبلیغات PPC در شبکه‌های اجتماعی شباهت دارد، همان تبلیغاتی است که شما اغلب در فیس بوک، اینستاگرام یا سایر سیستم عامل‌های رسانه‌های اجتماعی خود مشاهده کرده‌اید. شما با اندازه‌گیری میزان نرخ کلیک خود، موفقیت کمپین SEM را مشخص می‌کنید. این تعداد، نشان‎‌دهنده افرادی است که تبلیغ شما را مشاهده کرده‌اند و در مقابل تعداد افرادی که واقعا روی آن کلیک کرده‌اند را نیز مشاهده خواهید کرد.

تفاوت SEM و SEO چیست؟ | بازاریابی موتورهای جستجو

غیر معمول نیست که بازاریابان مبتدی SEM و SEO را با هم اشتباه می‌گیرند. همانطور که قبلا اشاره کردیم، نام آنها به طرز تحریک کننده‌ای، شبیه است. اما در اینجا تفاوت‌های عمده‌ای وجود دارد:

  • SEM تبلیغات جستجوی پولی است. شما در حال ایجاد تبلیغات، مخاطبان خود را هدف قرار می‌دهید. در مورد هزینه تبلیغات تصمیم می‌گیرید و سپس پیشنهاد خود را در اختیار جستجوگران قرار می‌دهید.
  • SEO بهینه‌سازی محتوای وب‌سایت شما (و خود وب‌سایت) برای افزایش فرکانس ایجاد شده در ترافیک ارگانیک در صفحه نتایج مشخص موتور جستجو است. شما می‌توانید از ابزاری مانند SEMRush برای افزایش قابلیت‌های جستجوگرها استفاده کنید. این کار از طریق مجموعه‌ای از اصلاحات محتوا و پیوند دادن برنامه‌ها در سایت و خارج از سایت شما انجام می‌شود.

تفاوت عمده این دو را می‌توان در سرعت کار آنها نیز خلاصه کرد:

  • SEM نتایج فوری را نشان می‌دهد. در صورتی که کار با سئو زمان می‌برد.
  • به طور معمول ۳ تا ۶ ماه طول می‌کشد تا SEO بتواند هر نوع بازگشت سرمایه را ارائه دهد.
  • SEM ثانیه‌ای پس از فعال شدن، تبلیغات شما را به جستجوگران نشان می‌دهد.

نکته مهم: علیرغم تفاوت‌ها، این دو گزینه، فلسفه بازاریابی از نزدیک با هم کار می‌کنند.

نحوه کار SEM:

تبلیغ‌کننده “کلمات کلیدی” یا “عبارات کلیدی” مربوطه را انتخاب می‌کند در حالی که می‌خواهد در تبلیغات آن موضوع، نمایش داده شود. سپس آگهی‌دهنده می‌گوید که چقدر مایل هستند (منظور مقدار پول است) با هر کلیک پیشنهاد دهند. وقتی جستجوهای مصرف‌کننده هر یک از کلمات کلیدی یا عبارات مرتبط را جست و جو کند، تبلیغات نشان داده می‌شوند.

چگونه یک استراتژی تبلیغاتی جستجو ایجاد کنیم؟

  1. توسعه یک طرح تبلیغ جستجو

اولین قدم برای هرگونه تبلیغات جستجوی موفق همیشه برنامه‌ریزی خواهد بود. مستندسازی استراتژیک فرآیند برای اطمینان از اینکه همه افراد گروه شما در یک سطح از آگاهی باشند و بتوان پیشرفت کلی کمپین را سنجید، ضروری است.

برای ایجاد یک برنامه SEM به مراحل ذکر شده در تصویر دقت کنید:

  1. تحقیق و انتخاب کلمات کلیدی | بازاریابی موتورهای جستجو

مسلما این مرحله، مهم‌ترین قسمت در کار تبلطغات شماست. زیرا پایه و اساس مابقی تلاش‌های شما خواهد بود. کلمات کلیدی انتخاب شده شما تعیین می‌کند که مخاطب شما چگونه (به راحتی) شما را پیدا کند و همچنین میزان موفقیت تبلیغ شما، به تعداد جستجوگران مربوط می‌شود.

برخی کلمات کلیدی با تفاوت‌های مشخص در رقابت پیشنهادات و هزینه برای هر کلیک، عملکرد بهتری نسبت به سایر کلمات دارند. نیازی به ذکر این واقعیت نیست که رقبا همیشه در حال آمدن، رفتن و تغییر استراتژی هستند. بنابراین، بسیار توصیه می‌شود که آزمایش و بهینه‌سازی کلمات کلیدی شما ادامه داشته باشد. آخرین کاری که می‌خواهید انجام دهید هدر دادن منابع در روش‌هایی است که دیگر کارآمد نیستند.

  1. ایجاد کپی رایتینگ برای تبلیغات جستجو | بازاریابی موتورهای جستجو

هنگامی که بهترین کلمات کلیدی را برای هدف‌گذاری انتخاب کردید، وقت آن است که شروع به فکر کردن در مورد “نحوه جذب مخاطب” خود کنید زیرا که برای انجام آن کلیک‌ها مهم هستند. این مرحله جایی است که شما باید کمی قانع کننده عمل کنید. بنابراین قطعا سپردن کار به یک نویسنده خوب، برای شما هزینه دارد.

اصول کپی رایتینگ، اولین چیزی است که کاربر هنگام قرار گرفتن در معرض یک تبلیغ جستجو مشاهده می‌کند و اولین برداشت برای کسب و کارها بسیار مهم است. زیرا می‌تواند به معنای تفاوت بین برقراری رابطه مثبت و از بین رفتن علاقه بازدیدکننده برای همیشه باشد.

همیشه مطمئن شوید که نسخه تبلیغاتی شما با کلمه کلیدی مورد نظر شما مرتبط است. وقتی افراد از موتورهای جستجو استفاده می‌کنند، طبیعتا تبلیغاتی را که مربوط به آنها نیست فیلتر نموده و نادیده می‌گیرند. اگر نسخه تبلیغاتی شما با هدف جستجو مطابقت نداشته باشد، آنها با شما همان کار را خواهند کرد.

  1. بهینه‌سازی کمپین‌های جستجوی پولی

همانطور که قبلا ذکر شد، مهم است که تلاش‌های بهینه‌سازی کمپین SEM شما محدود به زمان خاصی نباشد. آزمایش و بهبود یک روند مداوم است که باید در فواصل منظم به آن توجه شود تا استراتژی‌های شما همچنان رقابتی باقی بمانند.

چندین زمینه وجود دارد که تلاش‌های بهینه‌سازی می‌توانند تأثیرات بسیار مثبتی برای کمپین شما داشته باشند. مواردی که باید به آنها توجه کرد:

  • ساختار حساب تبلیغات را جستجو کنید.
  • گسترش لیست کلمات کلیدی را اولویت قرار دهید.
  • کلمات کلیدی منفی را حذف کنید.
  • استراتژی‌های پیشنهاد قیمت را بشناسید.
  • استراتژی‌های مخاطب سازی را در پیش بگیرید.

هر چقدر در گذشته استراتژی خود را بهینه کرده باشید، هر یک از این جنبه‌ها همیشه می‌توانند بیشتر بهبود یابند. نکته‌ای که در مورد جستجوی پولی (و بیشتر استراتژی‌های بازاریابی) وجود دارد این است که قطعا تنظیم و هیچ وقت فراموش نشوند.

نتیجه سخن

خواه آنرا PPC یا SEM بنامید، این مسئله بخش مهمی از بازاریابی دیجیتال مدرن است. هرگز نباید این مفاهیم را با هم جمع کرد یا با SEO اشتباه گرفت، زیرا آنها دو عملکرد بازاریابی کاملا متفاوت هستند که فقط دارای مشابهت‌هابی در نام خود می‌باشند.

توانایی شما برای موفقیت با یک استراتژی SEM به توانایی سازمان شما در ردیابی تبلیغات مختلف و برنامه‌ریزی کپی و محتوای تبلیغات شما از قبل بستگی دارد. توجه داشته باشید که شما هیچ‌گاه بدون برنامه‌ریزی اولیه، آزمایشات و بهینه‌سازی در انتهای کار، موفق نخواهید شد.

اشتراک گذاری
مطلب قبلی

کاربرد کلان داده در بازاریابی: اهمیت و روش‌های بکارگیری

مطلب بعدی

رفتار مصرف‌کننده چیست و چه اهمیتی دارد؟

مطالب مرتبط

2 سال قبل کسب و کار 391 بازدید

استخدام بانک سینا؛ شرایط و رشته‌های مورد نیاز

بانک سینا با توجه به درخواست شعب خود در سراسر کشور اقدام به جذب نیرو در...

2 سال قبل کسب و کار 238 بازدید

استخدام پرستار کودک؛ شرایط و ویژگی‌های این شغل

اهمیت و مزایای استخدام پرستار کودک در سایت‌ اعلانیه استخدام پرستار کودک یکی از موارد بسیار...

2 سال قبل کسب و کار 125 بازدید

نکاتی مهم درباره استخدام دستیار دندانپزشک

مزایای درج آگهی استخدام دستیار دندانپزشک در سایت‌های اعلانیه گسترده و متنوع هستند. این مزایا می‌توانند...

2 سال قبل کسب و کار 106 بازدید

ناگفته‌هایی درباره استخدام پرستار

اشخاصی که در مواجهه با اتفاقات دردناک و حوادث غیرمتفرقه صبور نیستند و از مهارت های...

2 سال قبل کسب و کار 107 بازدید

شرایط استخدام انباردار؛ چالش‌ها و وظایف

انباردار به عنوان یکی از مشاغل چالش برانگیز در هر سازمانی محسوب می‌‎شود که ممکن است...

2 سال قبل کسب و کار 89 بازدید

شرایط استخدام صندوقدار در فروشگاه‌ها

افراد متقاضی استخدام صندوقدار با برخورداری از یکسری مهارت‌ها و آگاهی از وظایف و مسئولیت‌های تعریف...

دیدگاهی بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اعلانیه

اعلانیه (تحت نظارت و اجرای مجموعه وب رش) با هدف بهبود بازار خرید و فروش و حذف واسطه ها، از سال 1399 وارد فضای دیجیتال مارکتینگ شده و با بکار گیری بیش از هزاران نفر بطور مستقیم و غیر مستقیم، قدم کوچکی در اقتصاد کشور و همچنین امر اقتصاد مقاومتی گذاشته است.

دسترسی سریع

  • حساب کاربری
  • سیاست حریم خصوصی
  • درباره ما
  • تماس با ما

تماس با ما

چهارراه سعدی - کوچه قلعه - ساختمان شفا - طبقه سوم

شماره تماس: 02433459346

ایمیل: info@elanie.ir

bazaar
direct download
تمام حقوق برای اعلانیه محفوظ می باشد.
اعلانیه