اعلانیه
اعلانیه

Wدر حالی که ممکن است هنوز در مورد بهترین تبلیغ شب گذشته بحث کنید، تعداد کمی از سایت ها تبلیغات برتر خود را بر اساس تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی جمع آوری کرده اند. رکوردهای جدیدی در این سوپر باول با ثبت شد. ۱۲۲۳۳ توییت در هر ثانیه در آخرین پخش ارسال شد. این تفسیر اجتماعی فقط مربوط به اکشن در بازی نیست. روش‌های مختلفی برای درجه‌بندی تبلیغات Super Bowl از جمله نظرات، اشاره‌ها و تحلیل احساسات استفاده شد. در اینجا خلاصه ای از منابعی است که تبلیغات را بر اساس شاخص های اجتماعی رتبه بندی کرده اند.

AdAge

AdAge با استفاده از نظرات اجتماعی کلی به عنوان معیار اصلی، گزارش تبلیغات برتر را در ارتباط با شریک خود، آزمایشگاه‌های بلوفین ایجاد کرد. شبکه های اجتماعی اصلی مورد استفاده برای جمع آوری داده ها فیس بوک و توییتر بودند. نظرات تنها به مدت 45 دقیقه پس از پخش هر تبلیغ برای اطمینان از عدالت پیگیری می شد. در اینجا برترین تبلیغات بازی بزرگ امسال طبق گزارش AdAge آمده است:

  1. H&M – “Bodywear for H&M” – 108,914 نظر
  2. کرایسلر – «این نیمه در آمریکاست» – ۹۵٬۶۸۲ نظر
  3. NBC، The Voice – «Vocal Kombat» – ۹۰۲۸۲ نظر
  4. دوریتوس – «بهترین دوست مرد» – ۷۳۷۲۴ نظر
  5. پپسی – «دربار پادشاه» – 44526 نظر

مجموعه‌ای در AdAge نشان داده شد که 4 آگهی برتر تقریباً در جایگاه پنجم قرار گرفتند. آمارهای جنسی و احساسات بیشتر را می‌توانید در مقاله AdAge.

هدف دقیق

شرکت مدیریت بازاریابی Exact Target از ابزارهای داخلی برای جمع‌آوری اطلاعات در مورد بازی، buzz قبل از بازی و تبلیغ‌کنندگانی که بیشترین اشاره را داشتند استفاده کرد. تیم هدف دقیق، نام‌ها و لایک‌ها را در رسانه‌های اجتماعی برای برندها دنبال می‌کرد تا برنده آنها را مشخص کند.

  1. Doritos – 47223 ذکر
  2. H&M – 46783 ذکر
  3. شورولت – 32689 ذکر
  4. M&M’s – 20101 ذکر
  5. پپسی – 19494 ذکر

یک اینفوگرافیک شیک در کنار مقاله هدف دقیق که داده‌های تیم و بازی و همچنین آمار رسانه‌های اجتماعی را تجزیه می‌کند.

عقل جمعی

شرکت تجزیه و تحلیل اجتماعی Collective Intellect برندگان Super Bowl XLVI را بیشتر از سروصدا و احساسات اندازه گیری کرد. یک متریک تعامل به عنوان شکل اصلی اندازه‌گیری استفاده شد. هوش جمعی با «در نظر گرفتن چندین سطح از دهان به دهان مثبت و همچنین واکنش‌های منفی» یک مشتری درگیر را اندازه‌گیری می‌کند. برندگان تبلیغات Super Bowl آنها به شرح زیر است:

  1. M&M’s – 17.5٪ سهم
  2. Doritos – 16.0٪ سهم
  3. شورولت – 13.2٪ سهم
  4. اسکچرها – ۵.۶٪ اشتراک
  5. انتقام جویان – 4.7٪ سهم

به مقاله کامل از Collective Intellect مراجعه کنید برای مشاهده تفکیک بر اساس عمودی و توهین آمیزترین نتایج تبلیغات.

اگر به دنبال پوشش تبلیغاتی Super Bowl XLVI حتی بیشتر هستید، مشخصات شبکه اجتماعی ما نشان می دهد کدام شبکه اجتماعی بیشتر در تبلیغات Super Bowl نمایش داده شده است.

پس‌نویس:

تحلیل زیر از زمان راه اندازی این پست منتشر شده است:

اطلاعات آماری شبکه

شرکت نظارت بر نام تجاری Networked Insights گزارش کامل اجتماعی Super Bowl را منتشر کرد. این گزارش داده‌های بازی، دستاوردهای صفحه فیس‌بوک، احساسات نیمه‌وقت و بسیاری موارد دیگر را پوشش می‌دهد. معیار «اشتراک صدا» برای تعیین اینکه کدام تبلیغ‌کننده در نبرد رسانه‌های اجتماعی برنده شده‌اند استفاده شد. Networked Insights برخی از آگهی‌های بازرگانی (Bud & Bud Light) را برای نمایش بر اساس برند کلی ترکیب کرد:

  1. Doritos – 14% سهم صدا
  2. Budweiser (و Bud Light) – ۱۳٪ سهم صدا
  3. کک – ۱۱٪ سهم صدا
  4. پپسی- 8٪ سهم صدا
  5. Acura – 6٪ سهم صدا

Download the full report از Networked Insights برای مشاهده تجزیه و تحلیل کامل داده ها.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

گرگ فین مدیر بازاریابی برای Cypress North است، شرکتی که رسانه های اجتماعی در سطح جهانی را ارائه می دهد. و خدمات بازاریابی جستجو و توسعه وب و اپلیکیشن. او بیش از 10 سال در صنعت بازاریابی اینترنتی بوده و در بازاریابی دیجیتال تخصص دارد. همچنین می‌توانید گرگ را در توییتر (@gregfinn) یا LinkedIn.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *