در محیطی که تبلیغات کریسمس از اکتبر شروع می شود و جمعه سیاه در برخی فروشگاههای خردهفروشی با صحنههای اوباش تهدیدکننده زندگیمشخص شده است.، REI خردهفروش محصولات در فضای باز در حال انصراف است، یا به عبارت دقیقتر، امسال #OptOutside را انتخاب میکند. در اقدامی مطابق با ارزشهای برند، مدیر عامل شرکت این هفته اعلام کرد که REI فروشگاههای خود را در جمعه سیاه تعطیل میکند، به کارمندان خود یک روز تعطیل میدهد تا بتوانند در فعالیتهای خارج از منزل شرکت کنند و احساسات ضد مصرفگرایی را در کانالهای اجتماعی افزایش میدهد.
در همین حال، REI.com با یک صفحه تصاحب در روز بزرگ “سیاه” خواهد شد، اما خریداران همچنان میتوانند محصولات را مشاهده و خریداری کنند، اگرچه تراکنشها تا روز بعد پردازش نمیشوند.
جری استریتزکه، رئیس و مدیر عامل REI، در بیانیه ای گفت:
[blockquote]ما فکر میکنیم که جمعه سیاه از کنترل خارج شده است و بنابراین ترجیح میدهیم در این فصل تعطیلات، به جای گذراندن آن در راهروها، برای کمک به مردم در بیرون رفتن با عزیزان خود سرمایهگذاری کنیم. لطفا به ما بپیوندید و با تجربیات خود به ما انگیزه دهید. ما امیدواریم که میلیونها آمریکایی را درگیر کنیم و جامعه خارج از خانه را برای خروج از خانه تشویق کنیم.[/blockquote]
یکی از سخنگویان REI به من گفت که این ایده از تیم رهبری تعاونی سرچشمه گرفته است، که سپس شرکای آژانس Venables Bell & Partners، Edelman و Spark را برای طراحی و اجرای مشترک درگیر کردند.
این کمپین حول هشتگ #OptOutside و یک میکروسایت ساخته شده برای این مناسبت در www.optoutside.rei.com متمرکز است، اگرچه روابط عمومی که این برند کسب کرده و خواهد کرد، از طریق این حرکت بیاهمیت نبوده است. تا کنون، نوشتن در USA Today.
از آنجایی که REI یک تعاونی متعلق به اعضا است، Stritzke این تلاش را با ارسال ایمیل به اعضای آن آغاز کرد و به آنها گفت: «در حالی که بقیه جهان در راهروها در حال مبارزه با آن هستند، امیدواریم شما را در فضای باز ببینیم. و از آنها میخواهد که از میکروسایت دیدن کنند تا پیام #OptOutside خود را سفارشی کنند و آن را از طریق رسانههای اجتماعی به اشتراک بگذارند.
این میکروسایت، بهجای ارائه محصولات، مملو از مناظر پانورامای خیرهکننده از کوهها، مسیرهای پیادهروی و تودههای آبی درخشان است – که بسیاری از آنها میتوانند به عنوان پسزمینه برای پیامهای قابل تنظیم رسانههای اجتماعی که برند تشویق میکند استفاده شوند.
این سایت پیامهای اجتماعی را در یک صفحه گالری جمعآوری میکند که در زمان نگارش این مقاله اعلام کرد که ۷۳۴۱۰۲ نفر در جمعه سیاه #OptOutside را انتخاب میکنند.
علاوه بر این، این سایت به افراد اجازه می دهد تا مقصدهای تفریحی اطراف را بر اساس کد پستی، مکان و فعالیت جستجو کنند:
علاوه بر تبلیغ آن از طریق روابط عمومی و دعوت از اعضای خود برای حمایت اجتماعی از کمپین، REI همچنین مجموعهای از ویدیوها را گردآوری کرده است که تصمیم خود را توضیح میدهد و ارزشهای برند خود را تکرار میکند. این ویدیوهای :30 در یوتیوب ظاهر میشوند و به نظر میرسد که بهعنوان اسپات تلویزیونی استفاده میشوند. یکی از نمایندگان برند گفت که تبلیغات در بازارهای منتخب وجود خواهد داشت، اما در مورد مکانیابی یا خلاقیت توضیحی نداد.
علاوه بر این، REI این خبر را در سایر کانال های اجتماعی خود منتشر کرده است: