به لطف واکنشهای فوقالعاده سریع، حداقل سه برند توانستند قطع برق را که در اوایل سهماهه سوم بازی امروز در Super Bowl رخ داد، «نیوزجک» کنند.
در حالی که Ravens با نتیجه 28-6 به برتری رسید، و بازی 49ers سوم در آستانه شروع، چراغهای داخل استادیوم خاموش شد و باعث تاخیری طولانی شد که همچنان ادامه دارد.
برخی از برندها قطع برق را فرصتی برای بازاریابی هوشمندانه خود در توییتر میدانستند، که بدون شک سطوح جدیدی از استفاده همیشگی را برای یک رویداد ورزشی تجربه میکند.
Oreo که قبلاً تبلیغاتی را در پخش تلویزیونی پخش کرد که حساب اینستاگرام خود را تبلیغ می کرد، به سرعت با این توییت درخشان مربوط به قطع برق واکنش نشان داد که هزاران بار در عرض حدود 15 دقیقه هزاران بار بازنشر شده و مورد علاقه قرار گرفته است:
خاموش شود؟ مشکلی نیست. twitter.com/Oreo/status/29…
— Oreo Cookie (@Oreo) 4 فوریه 2013
آئودی، یکی دیگر از تبلیغکنندگان تلویزیون Super Bowl، نیز به سرعت با توییتی واکنش نشان داد که مرسدس بنز (@MBUSA)، رقیب آن که حقوق نامگذاری Superdome را دارد، تحت تأثیر قرار داد. همچنین چندین هزار بار مورد پسند و بازتوییت قرار گرفته است:
در حال ارسال تعدادی LED به @mbusa Superdome…
— Audi (@Audi) 4 فوریه 2013
و Walgreens که تا کنون تبلیغات تلویزیونی را در طول بازی پخش نکرده است، چند توییت ارسال کرد که باعث قطع برق شد:
ما شمع حمل می کنیم. #SuperBowl
— Walgreens (@Walgreens) 4 فوریه 2013
…ما همچنین چراغ می فروشیم. #SuperBowl
— Walgreens (@Walgreens) 4 فوریه 2013
آنها همچنین هزاران بازتوییت و موارد دلخواه از توییتر داشته اند.
این پاسخ سریع برخی از مارکهای بزرگ است، و راه خوبی برای «نیوزجک» رویدادی بزرگ مانند Super Bowl – بهویژه نمونه Oreo، که در همه موارد فوقالعاده است. (Newsjacking اصطلاحی است که توسط دیوید میرمن اسکات محبوب شده است برای توصیف فرآیند درج افکار/ایده های شما در رویدادهای خبری فوری.)
پست اسکریپت: در نظرات زیر، در توییتر و از طریق ایمیل، چندین نمونه دیگر با ما به اشتراک گذاشته شده است. مطمئن نیستم که همه نمونههای برندی که در مورد یا در حین خاموشی توییت کردهاند، «جنگ خبری خبری» هستند، اما در اینجا چند مورد دیگر وجود دارد که ارزش گنجاندن دارند (و از همه کسانی که این موارد را با ما به اشتراک گذاشتند تشکر میکنیم):
تلویزیون PBS
این ممکن است زمان خوبی باشد که در مورد برنامه نویسی جایگزین فکر کنید. #SuperBowlBlackOut #WeHaveDowntonPBS
— PBS (@PBS) 4 فوریه 2013
SimCity
به نظر میرسد برقکاران #SuperBowl میتوانند یک چیزی در مورد مدیریت صحیح برق #SimCity
— SimCity (@simcity) 4 فوریه 2013
جزر و مد
ما نمی توانیم #blackout شما را دریافت کنیم، اما ما می توانیم لکه های شما را از بین ببریم. #SuperBowl #TidePower twitter.com/tide/status/29…
— Tide (@tide) 4 فوریه 2013
Zagg
اگر ZAGGsparq داشته باشید، قطع برق مهم نیست: zagg.com/accessories/za… #SuperBowl
— zaggdaily (@ZAGGdaily) 4 فوریه 2013
ONE کمپین
نیم میلیارد نفر در آفریقا هرگز قدرت ندارند. در one بیشتر بیاموزید .org/us/2012/11/13/… #superbowl
— ONE (@ONECampaign) 4 فوریه 2013
HealthCare.gov
مانند #SB47 بازیکنان فوتبال. برای آخرین اطلاعات بازار/مراقبت های بهداشتی در bit.ly/hcsocmedثبت نام کنید >.
— HealthCare.gov (@HealthCareGov) 4 فوریه 2013
Cars.com
آیا قطع برق ورزشگاه دراماتیک ترین لحظه شب است یا Cars.com گرگ؟ #NoDrama
— Cars.com (@carsdotcom) 4 فوریه 2013
هیوندای
در حالی که منتظر روشن شدن مجدد انرژی هستید، تبلیغ الهام گرفته از تیم ما را بررسی کنید bit.ly/Xf2rdh #SB47 #blackoutbowl
— Hyundai USA (@Hyundai) 4 فوریه 2013
اداره پلیس سیاتل
این اتفاق هرگز در c-link رخ نخواهد داد…
— بخش پلیس سیاتل (@SeattlePD) 4 فوریه 2013
همانطور که می بینید، برخی از این موارد در توییتر بسیار بیشتر از دیگران طنین انداز شدند. توییت اداره پلیس سیاتل در مقایسه با توییت هیوندای تبلیغات Super Bowl خود و توییت Cars.com در مورد تبلیغات آن، تعامل بسیار بیشتری را به همراه داشت. (مرجع “c-link” در توییت سیاتل PD اشاره ای به نام مستعار Century Link Field، استادیوم خانگی Seahawks است.)
بدون شک این اپیزود “کاسه خاموشی” و همه تلاشها برای جعل اخبار موضوع مقالات، مطالعات و ارائههای بیشماری در آینده خواهد بود.
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شدهاند.