اعلانیه
اعلانیه

Oreo، Audi & Walgreens Newsjack Super Bowl “Blackout Bowl”

به لطف واکنش‌های فوق‌العاده سریع، حداقل سه برند توانستند قطع برق را که در اوایل سه‌ماهه سوم بازی امروز در Super Bowl رخ داد، «نیوزجک» کنند.

در حالی که Ravens با نتیجه 28-6 به برتری رسید، و بازی 49ers سوم در آستانه شروع، چراغ‌های داخل استادیوم خاموش شد و باعث تاخیری طولانی شد که همچنان ادامه دارد.

برخی از برندها قطع برق را فرصتی برای بازاریابی هوشمندانه خود در توییتر می‌دانستند، که بدون شک سطوح جدیدی از استفاده همیشگی را برای یک رویداد ورزشی تجربه می‌کند.

Oreo که قبلاً تبلیغاتی را در پخش تلویزیونی پخش کرد که حساب اینستاگرام خود را تبلیغ می کرد، به سرعت با این توییت درخشان مربوط به قطع برق واکنش نشان داد که هزاران بار در عرض حدود 15 دقیقه هزاران بار بازنشر شده و مورد علاقه قرار گرفته است:

آئودی، یکی دیگر از تبلیغ‌کنندگان تلویزیون Super Bowl، نیز به سرعت با توییتی واکنش نشان داد که مرسدس بنز (@MBUSA)، رقیب آن که حقوق نامگذاری Superdome را دارد، تحت تأثیر قرار داد. همچنین چندین هزار بار مورد پسند و بازتوییت قرار گرفته است:

و Walgreens که تا کنون تبلیغات تلویزیونی را در طول بازی پخش نکرده است، چند توییت ارسال کرد که باعث قطع برق شد:

آنها همچنین هزاران بازتوییت و موارد دلخواه از توییتر داشته اند.

این پاسخ سریع برخی از مارک‌های بزرگ است، و راه خوبی برای «نیوزجک» رویدادی بزرگ مانند Super Bowl – به‌ویژه نمونه Oreo، که در همه موارد فوق‌العاده است. (Newsjacking اصطلاحی است که توسط دیوید میرمن اسکات محبوب شده است برای توصیف فرآیند درج افکار/ایده های شما در رویدادهای خبری فوری.)

پست اسکریپت: در نظرات زیر، در توییتر و از طریق ایمیل، چندین نمونه دیگر با ما به اشتراک گذاشته شده است. مطمئن نیستم که همه نمونه‌های برندی که در مورد یا در حین خاموشی توییت کرده‌اند، «جنگ خبری خبری» هستند، اما در اینجا چند مورد دیگر وجود دارد که ارزش گنجاندن دارند (و از همه کسانی که این موارد را با ما به اشتراک گذاشتند تشکر می‌کنیم):

تلویزیون PBS

SimCity

جزر و مد

Zagg

ONE کمپین

HealthCare.gov

Cars.com

هیوندای

اداره پلیس سیاتل

همانطور که می بینید، برخی از این موارد در توییتر بسیار بیشتر از دیگران طنین انداز شدند. توییت اداره پلیس سیاتل در مقایسه با توییت هیوندای تبلیغات Super Bowl خود و توییت Cars.com در مورد تبلیغات آن، تعامل بسیار بیشتری را به همراه داشت. (مرجع “c-link” در توییت سیاتل PD اشاره ای به نام مستعار Century Link Field، استادیوم خانگی Seahawks است.)

بدون شک این اپیزود “کاسه خاموشی” و همه تلاش‌ها برای جعل اخبار موضوع مقالات، مطالعات و ارائه‌های بی‌شماری در آینده خواهد بود.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

مت مک گی در سپتامبر 2008 به عنوان نویسنده/خبرنگار/ویراستار به Third Door Media ملحق شد. او از ژانویه 2013 تا زمان خروجش در جولای 2017 به عنوان سردبیر خدمت کرد. او را می توان در توییتر در @MattMcGee.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *