تبلیغات تلفن همراه در حدود 2.5 تا 3.0 میلیارد دلار خواهد بود. آمریکا در سال جاری با این حال مری میکر از کلاینر پرکینز، که تحلیلگر سابق مورگان استنلی است، می گوید که این فرصت تقریباً 20 میلیارد دلار است. در میان 110 اسلاید ارائه شده او در کنفرانس D10 دیروز، اسلایدی است که تفکر او را در این مورد نشان می دهد.
منبع: KPCB (داده های استخراج شده از منابع صنعتی متعدد)
این یکی از آن زمانهای آشنای صرف شده در مقابل سهم اسلایدهای هزینه تبلیغات است که همه دیدهاند. Meeker نشان میدهد که تبلیغات آنلاین تقریباً به زمان مصرفکننده میرسد – که Business Insider آن را به عنوان یک فال بد برای رشد هزینههای تبلیغات آنلاین معرفی کرد.
اما فاصله زیادی بین زمان صرف شده با تلفن همراه و کسب درآمد وجود دارد.
آمارها و معیارهای مختلفی در مورد مدت زمان صرف شده با تلفن همراه وجود دارد. به عنوان مثال، شبکه تبلیغاتی InMobi استدلال کرده است که کاربران وب تلفن همراه در حال حاضر زمان بیشتری را نسبت به تلویزیون معمولی با تلفن همراه می گذرانند (بر اساس داده های نظرسنجی بین المللی Q4 2011). و Flurry Analytics به طور معروف گفته است که مردم در ایالات متحده زمان بیشتری را در برنامههای تلفن همراه نسبت به اینترنت رایانه شخصی صرف میکنند.
منطق پشت این عبارات «زمان صرف شده در مقابل هزینه تبلیغات» این فرض است که پول با چشم مصرف کننده حرکت می کند. این به طور کلی یک فرض درست در بالاترین سطح است. تبلیغ کنندگان می خواهند جایی باشند که مخاطبان هستند. اما اصطکاک، پراکندگی و چالشهای دیگر میتواند این مهاجرت را پیچیده کند.
یک اسلاید بسیار جالب دیگر ارائه شده اسلایدی است که نشان می دهد ترافیک اینترنت موبایل هند اکنون از اینترنت رایانه های شخصی در آن کشور پرجمعیت پیشی گرفته است.
این احتمالاً در ایالات متحده و اروپا طی 4 یا 5 سال آینده اتفاق خواهد افتاد. تصور آن امروز سخت به نظر می رسد. با این حال آن لحظه خواهد آمد. این سؤال که آیا درآمدزایی متناسب با آن همراه خواهد بود یا خیر، موضوع کاملاً دیگری است.
Meeker نشان میدهد که CPM نمایش در تلفن همراه بسیار کمتر از آنلاین است. چیزی که این امر در سطح کلی منعکس میکند این است که تبلیغکنندگان به معنای واقعی کلمه به اندازه اینترنت رایانههای شخصی برای اینترنت موبایل ارزش قائل نیستند. همچنین رقابت کمتری برای نمایش تبلیغات وجود دارد.
Google تا حدودی به دلیل انتقال به تلفن همراه شاهد کاهش نرخ CPC بوده است. و چالش های موبایل فیس بوک قبلاً به طور مفصل در مورد آن نوشته شده است. اما به طرز متناقضی، تلفن همراه جان تازهای به مدل اشتراک داده است که همه آنها به جز اینترنت رایانه شخصی از بین رفته بودند.
بعید است در 5 تا 7 سال آینده شاهد رسیدن تبلیغات تلفن همراه به پتانسیل 20 میلیارد دلاری باشیم. با این حال، تجارت الکترونیک تلفن همراه، تراکنشهای پرداختهای تلفن همراه، خرید برنامههای تلفن همراه و درآمد اشتراک که توسط دستگاههای تلفن همراه (از جمله iPad) ایجاد میشود، احتمالاً این عدد را در آینه دید عقب میگذارند.
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شدهاند.