اعلانیه
اعلانیه

facebook-logo-squareفیس بوک مدارک اولیه IPO خود را ثبت کرد و بیانیه S-1 حاوی آمار کاملاً گیج کننده.

این اعداد با تأکید ویژه بر آنچه در سه سال گذشته اتفاق افتاده است، نگاهی اجمالی به رشد خیره‌کننده فیس‌بوک از زمان تأسیس آن در سال 2004 نشان می‌دهد. در اینجا نگاهی به برخی از قانع‌کننده‌ترین حقایق و ارقام مربوط به پرونده S-1 فیس‌بوک به شکل گرافیکی/نمودار داریم.

پایگاه کاربر فیس بوک

پایگاه کاربران جهانی فیس‌بوک به طرز چشمگیری در حال رشد است و سال‌هاست که رشد کرده است. فیس‌بوک می‌گوید تا 31 دسامبر 2011، 845 میلیون «کاربر فعال ماهانه» در سراسر جهان دارد. این رقم نسبت به پایان سال 2010، 39 درصد افزایش داشته است.

facebook-monthly-users

فیس بوک “کاربر فعال ماهانه” را چگونه تعریف می کند؟ این چیزی است که S-1 می گوید:

ما یک کاربر فعال ماهانه را به عنوان یک کاربر ثبت نام شده فیس بوک تعریف می کنیم که از طریق وب سایت ما یا یک دستگاه تلفن همراه وارد شده و از فیس بوک بازدید کرده است یا اقدامی برای به اشتراک گذاشتن محتوا یا فعالیت با خود انجام داده است. یا دوستان فیس بوک او یا ارتباطات او از طریق یک وب سایت شخص ثالث که با Facebook یکپارچه شده است، در 30 روز گذشته از تاریخ اندازه گیری.

چیزی که حتی خیره کننده تر از این رقم است این واقعیت است که بیش از نیمی از کاربران فیس بوک هر روز فعال هستند. فیس بوک 483 میلیون کاربر فعال روزانه را تا 31 دسامبر 2011 گزارش می دهد. این افزایش 48 درصدی از پایان سال 2010 نشان می دهد. روز” به جای “در 30 روز گذشته.”)

facebook-daily-users

S-1 همچنین شامل این گواهی است که چگونه فیس بوک برای بخش بزرگی از پایگاه کاربران خود یک مراسم روزانه است: “در طول ماه دسامبر 2011، ما به طور متوسط ​​360 میلیون کاربر داشتیم که حداقل در فیس بوک فعال بودند. شش روز از هفت روز گذشته.”

نمی‌دانید کاربران فیسبوک در کجا قرار دارند؟ S-1 این را نیز آشکار می کند. حدود 80 درصد از کاربران فعال ماهانه فیس بوک در خارج از ایالات متحده قرار دارند. در اینجا یک تفکیک از 845 میلیون کاربر فعال ماهانه به سه منطقه جغرافیایی، به اضافه “بقیه جهان” (که شامل آفریقا، آمریکای لاتین و خاورمیانه می شود) ارائه شده است.

facebook-user-geography

فیس‌بوک می‌گوید برزیل و هند دو منطقه با رشد قابل توجه در سال 2011 بوده‌اند که تعداد کاربران آن به ترتیب 268 و 132 درصد در این دو کشور افزایش یافته است.

S-1 می گوید که نفوذ کلی فیس بوک به کاربران اینترنت در کشورهایی مانند شیلی، ترکیه و ونزوئلا بالاترین میزان نفوذ را دارد – تخمین زده می شود بیش از 80 درصد جمعیت آنلاین است. در ایالات متحده و بریتانیا، فیس بوک نفوذ اینترنت خود را حدود 60 درصد تخمین می زند. در برزیل، آلمان و هند – حدود 20 تا 30 درصد؛ در ژاپن، روسیه و کره جنوبی – کمتر از 15 درصد؛ و در چین، فیس بوک می گوید که نفوذ آن تقریباً صفر درصد است زیرا دسترسی به فیس بوک در آنجا محدود شده است.

درآمدها و هزینه های فیس بوک

فیس‌بوک در سال 2011 درآمد 3.71 میلیارد دلاری گزارش کرد که 88 درصد نسبت به درآمد 1.97 میلیارد دلاری آن در سال 2010 و تقریباً پنج برابر درآمد 777 میلیون دلاری خود در سال 2009 افزایش یافته است.

facebook-revenue

سهم شیر از درآمد فیس بوک از تبلیغات ناشی می شود، اما این درصد در چند سال گذشته رو به کاهش است. فیس بوک گزارش می دهد که 85 درصد از درآمد سال 2011 آن از تبلیغات حاصل شده است که نسبت به 95 درصد در سال 2010 و 98 درصد در سال 2009 کاهش یافته است.

facebook-ad-revenue-percent

درآمد غیر تبلیغاتی فیس‌بوک از سیستم پرداخت آن به دست می‌آید که به کاربران امکان می‌دهد کالاهای مجازی و دیجیتالی را از توسعه‌دهندگان فیس‌بوک خریداری کنند. یکی از اعداد خیره کننده واقعی S-1 این است که یک توسعه دهنده – بازی ساز Zynga – مسئول 12 درصد از درآمد کلی فیس بوک در سال 2011 بود. سهم Zynga در سود نهایی فیس بوک در هر دو سال 2009 و 2010 کمتر از 10 درصد بود. بیانیه S-1 می گوید که فیس بوک و Zynga در ماه می 2010 با الحاقیه ای به توافق نامه استاندارد پرداخت موافقت کردند:

در ماه مه 2010، ما یک الحاقیه به شرایط و ضوابط استاندارد خود با Zynga وارد کردیم که طبق آن موافقت کرد از فیس بوک Payments به عنوان ابزار اصلی پرداخت در بازی های Zynga استفاده کند. در پلتفرم فیس بوک بر اساس این ضمیمه، ما تا 30 درصد از ارزش اسمی خریدهای کاربران در بازی‌های Zynga در پلتفرم فیس‌بوک را حفظ می‌کنیم. این ضمیمه در ماه مه 2015 منقضی می‌شود.

یکی از زمینه‌های اصلی که فیس‌بوک می‌گوید هزینه‌های خود را در سال‌های اخیر افزایش داده است، تحقیق و توسعه است. این هزینه ها از 87 میلیون دلار در سال 2009 به تقریباً 400 میلیون دلار در سال 2011 رسیده است.

facebook-research-dev-spending

کارمندان فیس بوک

رشد فیس بوک در اندازه شرکت نیز مشهود است. تعداد کارمندان تمام وقت اکنون به 3200 نفر می رسد — تقریباً سه برابر تعداد کارمندان F/T در پایان سال 2009.

facebook-employees

این رقم 3200 افزایش 50 درصدی نسبت به پایان سال 2010 است. فیس بوک همچنین می گوید که 30 دفتر فروش در سراسر جهان دارد و از حدود 1.9 میلیون فوت مربع فضای اداری در سراسر جهان استفاده می کند – شامل یک میلیون فوت مربع فضا در دفتر مرکزی شرکت در منلو پارک، کالیفرنیا.

آمار متفرقه فیس بوک

تعدادی آمار مستقل در S-1 فیس بوک وجود دارد. من این مقاله را با گنجاندن آنها به شکل نقطه گلوله پایان می دهم تا مطمئن شوم که آنها بخشی از رکورد کلی هستند. اینها کلمه به کلمه از S-1 کپی شده اند، بنابراین ارجاع به “ما” و “ما” در زیر است.

  • تا 31 دسامبر 2011 بیش از 100 میلیارد اتصال دوست در فیس بوک وجود داشت.
  • به طور متوسط ​​بیش از 250 میلیون عکس در روز در سه ماه منتهی به 31 دسامبر 2011 در فیس بوک آپلود شد.
  • کاربران ما در طول سه ماه منتهی به 31 دسامبر 2011 روزانه به طور متوسط ​​2.7 میلیارد لایک و نظر ایجاد کردند.
  • تا 31 دسامبر 2011، بیش از 37 میلیون صفحه با ده لایک یا بیشتر وجود داشت.
  • بیش از هفت میلیون برنامه و وب سایت تا 31 دسامبر 2011 با Facebook ادغام شدند.
  • در سال 2011، توسعه دهندگان پلتفرم ما بیش از 1.4 میلیارد دلار از تراکنش های فعال شده توسط زیرساخت پرداخت ما دریافت کردند.
  • تا 31 دسامبر 2011، 56 اختراع صادر شده و 503 درخواست ثبت اختراع در ایالات متحده و 33 پتنت مربوطه و 149 درخواست ثبت اختراع در کشورهای خارجی مربوط به شبکه های اجتماعی، فناوری های وب و زیرساخت ها و فناوری های مرتبط داشتیم. اختراعات صادر شده ما بین مه 2016 و ژوئن 2031 منقضی می شوند.

همچنین تعدادی حقایق و ارقام مرتبط با موبایل در S-1 وجود دارد، و گرگ استرلینگ این زاویه را در مقاله ای جداگانه پوشش داد.

دوباره، اگر می‌خواهید به تنهایی سند را بخوانید، خودتان را ناک اوت کنید !

(تصاویر استوک استفاده شده در نمودارها از طریق Shutterstock.com هستند و تحت مجوز استفاده می شوند.)

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

مت مک گی در سپتامبر 2008 به عنوان نویسنده/خبرنگار/ویراستار به Third Door Media ملحق شد. او از ژانویه 2013 تا زمان خروجش در جولای 2017 به عنوان سردبیر خدمت کرد. او را می توان در توییتر در @MattMcGee.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *