اعداد سال 2013 نسبت به سال 2012 17 درصد رشد داشته است.
یکی از نکات برجسته این است که درآمد تبلیغات تلفن همراه به نزدیک به 7.1 میلیارد دلار رسیده است که نسبت به سال گذشته 3.4 میلیارد دلار دو برابر شده است. ویدئوی دیجیتال نیز رشد قابل توجهی داشته و به نزدیک به 3 میلیارد دلار رسیده است. جستجو، که همچنان بزرگترین دسته تبلیغات آنلاین بود، درآمدی معادل 18.4 میلیارد دلار یا 43 درصد از کل درآمد سال 2013 داشت.
به طرز شگفت انگیزی «موبایل» (که شامل چندین قالب است) تقریباً به اندازه نمایش آنلاین بود. تلفن همراه در حال حاضر 17 درصد از کل را تشکیل می دهد که نسبت به سال گذشته 9 درصد افزایش یافته است.
طبق گزارش IAB، خردهفروشان بزرگترین دسته از تبلیغکنندگان آنلاین بودند که 21 درصد از کل دلارهای تبلیغات آنلاین را در سال 2013 خرج کردند. پس از آن، دستههای خدمات مالی و خودرو قرار گرفتند.
درآمدها همچنان در بین ناشران/شبکه های برتر متمرکز است. (حتی در تلفن همراه بیشتر است.) IAB گفت که 10 نفر برتر 71 درصد از کل درآمد سه ماهه چهارم 2013 از تبلیغات دیجیتال را دریافت کردند.
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شدهاند.