اعلانیه
اعلانیه

IAB: 43 میلیارد دلار در سال 2013 درآمد تبلیغات دیجیتال، موبایل دو برابر می شود

iab-logo-0922 IAB به تازگی منتشر شده گزارش سالانه تبلیغات دیجیتال ایالات متحده انجمن تجاری گفت که درآمد سه ماهه چهارم 2013 به 12.1 میلیارد دلار رسید و درآمد کل سال 42.8 میلیارد دلار بود که برای اولین بار از تلویزیون پخش (البته نه در کل تلویزیون) پیشی گرفت.

اعداد سال 2013 نسبت به سال 2012 17 درصد رشد داشته است.

یکی از نکات برجسته این است که درآمد تبلیغات تلفن همراه به نزدیک به 7.1 میلیارد دلار رسیده است که نسبت به سال گذشته 3.4 میلیارد دلار دو برابر شده است. ویدئوی دیجیتال نیز رشد قابل توجهی داشته و به نزدیک به 3 میلیارد دلار رسیده است. جستجو، که همچنان بزرگترین دسته تبلیغات آنلاین بود، درآمدی معادل 18.4 میلیارد دلار یا 43 درصد از کل درآمد سال 2013 داشت.

2013 IAB digital revenues

به طرز شگفت انگیزی «موبایل» (که شامل چندین قالب است) تقریباً به اندازه نمایش آنلاین بود. تلفن همراه در حال حاضر 17 درصد از کل را تشکیل می دهد که نسبت به سال گذشته 9 درصد افزایش یافته است.

طبق گزارش IAB، خرده‌فروشان بزرگ‌ترین دسته از تبلیغ‌کنندگان آنلاین بودند که 21 درصد از کل دلارهای تبلیغات آنلاین را در سال 2013 خرج کردند. پس از آن، دسته‌های خدمات مالی و خودرو قرار گرفتند.

IAB biggest ad categories

درآمدها همچنان در بین ناشران/شبکه ​​های برتر متمرکز است. (حتی در تلفن همراه بیشتر است.) IAB گفت که 10 نفر برتر 71 درصد از کل درآمد سه ماهه چهارم 2013 از تبلیغات دیجیتال را دریافت کردند.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

گرگ استرلینگ یک ویرایشگر مشارکت کننده در Search Engine Land، عضو تیم برنامه نویسی رویدادهای SMX و معاون بازار بینش در Uberall است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *