رندال روتنبرگ، رئیسجمهور و مدیرعامل، این افزایش را ناشی از جابجایی مداوم پول آنلاین بازاریابان برای دنبال کردن مشتریان دیجیتال در رایانهها، تبلتها یا تلفنهای هوشمندشان دانست.
درآمد سه ماهه اول به میزان چشمگیری کاهش پیدا نکرد از سه ماهه چهارم همانطور که می توان انتظار داشت. در سه ماهه چهارم سال 2011، هزینه ها حدود 9.0 میلیارد دلار بود. با توجه به افزایش هزینهها که حول محور روز شکرگزاری و تعطیلات دسامبر متمرکز شدهاند، معمولاً سه ماهه چهارم قویترین فصل برای صنعت تبلیغات است.
IAB و PwC با مصاحبه با شرکت های رسانه ای در مورد درآمدهای حاصل از تبلیغات تعاملی به این اعداد رسیدند. گروه صنعت مرور مختصری از مخارج سه ماهه اول و سوم منتشر می کند که در سه ماهه دوم و چهارم به طور قابل توجهی به جزئیات بیشتری می پردازد.