زمانی که Gmail برای اولین بار تبلیغات را معرفی کرد، غوغایی موقتی به وجود آمد که به غیر از پرونده در دست، همه چیز ناپدید شده است. جمعآوری دادههای نمای خیابان یا همان طور که برخی آن را «WiSpy» میخوانند، برای Google یک دردسر بسیار بزرگتر و مداوم بوده است.
اخیراً Google از دست داده است درخواست تجدیدنظر شامل درخواست آن برای رد دعوای دسته جمعی نمای خیابان که پس از افشای ضبط “داده های بار محموله” خصوصی در سال 2010 ارائه شد. شاکیان ادعا کرده اند که Google هنگام رهگیری ایمیل خصوصی و سایر داده های شخصی، قانون فدرال استراق سمع را نقض کرده است.
این پرونده در دادگاه منطقه فدرال ادامه دارد. گزارش نیویورک تایمز بر شکایت جدیدتر Gmail برای Google تمرکز دارد.
قاضی که علیه درخواست Google برای رد دعوای کلاسی Gmail حکم داد، لوسی کوه است، که ریاست دادگاه مهم ثبت اختراع اپل-سامسونگ در سن خوزه کالیفرنیا را بر عهده داشت. Google در پی رد این پرونده بر اساس ماده خاصی از قانون استراق سمع فدرال است که به ارائه دهندگان ایمیل اجازه می دهد پیام ها را تحت شرایط خاص و محدود رهگیری کنند.
قانون استراق سمع، “شنود عمدی را برای هر کسی غیرقانونی میداند. . . هر گونه ارتباط سیمی، شفاهی یا الکترونیکی.”
قاضی Koh هیچ یک از استدلالهای Google را نپذیرفت و اجازه داد که پرونده طبق قانون استراق سمع پیش برود. گوگل می تواند به مدار نهم اعتراض کند. با این حال، این همان دادگاه استینافی است که به تازگی علیه شرکت در موضوع نمای خیابان حکم صادر کرده است. بر این اساس، چشم انداز موفقیت در دادگاه تجدید نظر محدود است. بعد از آن همیشه دادگاه عالی ایالات متحده وجود دارد.
همانطور که نیویورک تایمز گزارش می دهد، نتیجه پرونده Gmail می تواند پیامدهای عمیقی برای ارائه دهندگان ایمیل، “داده کاوی” و تبلیغات آنلاین به طور گسترده داشته باشد. با توجه به اینکه صدها میلیون کاربر Gmail در ایالات متحده و خارج از کشور وجود دارد، جریمه ها می تواند برای Google قابل توجه باشد.
این شکایتها بخشی از یک حمله چند جانبه بسیار گستردهتر به Google بر سر حریم خصوصی مصرفکننده است که در ایالات متحده و بهویژه در اروپا اتفاق میافتد. با این حال، تا آنجا که من می توانم بگویم، کاربران عادی Google تحت تأثیر هیچ یک از اقدامات تبلیغاتی، قضایی یا نظارتی منفی قرار نگرفته اند.
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شدهاند.