اعلانیه
اعلانیه

Google+‎ به 100 میلیون کاربر «شبکه اجتماعی» رسید (و تفاوت آن با نقاط عطف گذشته)

دیروز، گوگل اعلام کرد که 400 میلیون نفر دارد که به +Google “ارتقا” داده بودند، آماری که ما در طول زمان به روز کرده بودیم. اما بسیاری می‌خواستند بدانند چه تعداد از مردم واقعاً از خود +Google استفاده می‌کنند، نه اینکه فقط حساب‌هایی را برای آن فعال کرده باشند. بالاخره فاش شد: 100 میلیون. در زیر، راهنمای تناسب این رقم با موارد قبلی که Google ارائه کرده است.

حساب‌های +Google

هر دو شکل در Google+‎ پست از طرف Vic Gundotra، معاون ارشد مهندسی در گوگل:

این هفته همچنین به نقطه عطف مهمی رسیدیم – بیش از 400,000,000 نفر به +Google ارتقا یافته اند. فقط یک سال پیش بود که ثبت‌نام عمومی را باز کردیم، و نمی‌توانستیم تصور کنیم که تعداد زیادی از مردم در عرض 12 ماه به آن بپیوندند.

در حالی که Google+‎ تماماً برای ایجاد تجربه بهتر در سراسر Google است، یک مقصد نیز هست. و در اینجا نیز، خوشحالم گزارش کنم که به تازگی از 100,000,000 کاربر فعال ماهانه در Google+ (plus.google.com و تلفن همراه عبور کرده‌ایم برنامه).

بیایید با اولین رقم، 400 میلیون حساب شروع کنیم. تعداد حساب‌های دارای قابلیت Google+‎ یک معیار استانداردی بوده است که Google از زمان راه‌اندازی عمومی Google+‎ نشان داده است.

برای کمک به نشان دادن معنای این موضوع از دیدگاه رشد حساب، نمودار زیر را از تمام نقاط عطف حساب Google+‎ منتشر شده به صورت عمومی گردآوری کرده‌ایم:

به طور کلی، شماره نقطه عطف حساب دیروز یک جهش بزرگ از اعدادی بود که فقط دو ماه پیش منتشر شد. از آخرین به‌روزرسانی در Google I/O در ماه جولای، Google+‎ شاهد افزایش 60 درصدی از 250 میلیون حساب به 400 میلیون حساب بوده است.

همچنین باید توجه داشت که در اواخر ژانویه 2012، Google به حساب‌های جدید نیاز داشت تا برای یک حساب فعال +Google ثبت نام کنند – چیزی که احتمالاً به رشد امسال کمک کرده است.

کاربران «لایه اجتماعی» +Google

در فوریه، نقطه عطف «کاربر ماهانه فعال» برای اولین بار منتشر شد که همه کاربران +Google را که داده‌ها را در سراسر وب لمس کردند، تحت پوشش قرار داد. تعداد منتشر شده 100 میلیون کاربر فعال ماهانه بود. این شامل هر کسی با حساب +Google است که اقدامی +Google در هر نقطه از وب انجام داده است. این بدان معناست که کاربری که یک برنامه تلفن همراه را 1+ می‌کند، از حلقه‌ها در Gmail استفاده می‌کند یا یک صفحه وب را 1+ می‌کند، در این شماره حساب می‌شود.

در ماه ژوئیه در Google I/O، به‌روزرسانی دریافت کردیم در این رقم، که به 150 میلیون کاربر فعال ماهانه افزایش یافت. به‌روزرسانی دیگری وجود ندارد، بنابراین نمودار آنچه تاکنون می‌دانیم در اینجا آمده است:

به یاد داشته باشید، شکل بالا برای چیزی است که می‌توانیم آن را استفاده از «لایه اجتماعی» بنامیم. این با موارد بعدی متفاوت است، در مورد استفاده در شبکه اجتماعی +Google واقعی.

کاربران «شبکه اجتماعی» +Google

در حالی که معیاری که در ژوئیه منتشر شد چشمگیر بود، بسیاری از مردم خواهان داده‌های دقیق تری در مورد استفاده از شبکه بودند. شکل “لایه اجتماعی” شامل بسیاری از کاربرانی است که ممکن است در واقع از خود +Google به عنوان یک شبکه اجتماعی استفاده نکنند.

دیروز، سرانجام Google نقطه عطفی از 100 میلیون کاربر فعال ماهانه شبکه اجتماعی را منتشر کرد که یا از plus.google.com بازدید کردند یا از برنامه تلفن همراه استفاده کردند. این اولین بار است که این معیار برای عموم منتشر می‌شود.

این معیار به وضوح نشان می دهد که بسیاری از کاربران به طور فعال با شبکه اجتماعی +Google تعامل دارند، نه فقط دکمه های مختلف و عملکرد +Google که در سایت های دیگر یافت می شود. همچنین نشان‌دهنده تعامل تا حدودی کم خود شبکه اجتماعی است زیرا تنها 25٪ از حساب‌های +Google از این سرویس به عنوان یک شبکه اجتماعی استفاده می‌کنند.

مقایسه ماهانه کاربر فعال

بنابراین، اکنون تمام داده‌های استفاده ماهانه تاریخی را مشاهده کرده‌اید – نقطه عطف دیروز چگونه با اعداد قبلی مطابقت دارد؟ پاسخ این است که اینطور نیست. استفاده از شبکه اجتماعی فعال، معیاری متفاوت از دو معیار دیگر (حساب‌های ثبت‌شده، کاربران لایه اجتماعی) است که قبلاً منتشر شده بود. این سیب و پرتقال است.

وقتی داده‌های 100 میلیون کاربر فعال ماهانه منتشر شد، بسیاری از مردم (از جمله خود من) این را 33 درصد کاهش نسبت به 150 میلیون ماه جولای دیدند. در واقع اعداد “کاربر ماهانه فعال” در همه چیز به جز عنوان آنها بسیار متفاوت هستند و به سادگی قابل مقایسه نیستند. در حالی که داده ها جالب هستند، نمی توان تشخیص داد که استفاده ماهانه فعال +Google افزایش یا کاهش داشته است.

آیا این مفید است؟ آره. آیا این آزار دهنده است؟ همچنین، بله.

در حالی که نمی‌توانیم از این داده‌ها نتیجه‌گیری مقایسه کنیم، خوب است که می‌بینیم Google داده‌های خاصی را به‌طور خاص برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی باز می‌کند. امیدواریم نقطه عطف بعدی به ما چیزی برای مقایسه بدهد.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

گرگ فین مدیر بازاریابی برای Cypress North است، شرکتی که رسانه های اجتماعی در سطح جهانی را ارائه می دهد. و خدمات بازاریابی جستجو و توسعه وب و اپلیکیشن. او بیش از 10 سال در صنعت بازاریابی اینترنتی بوده و در بازاریابی دیجیتال تخصص دارد. همچنین می‌توانید گرگ را در توییتر (@gregfinn) یا LinkedIn.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *