اعلانیه
اعلانیه

FTC: 22.5 میلیون دلار جریمه برای وادار کردن گوگل به “جدی گرفتن تعهدات حریم خصوصی خود”

این رسمی همانطور که قبلتر گزارش شد، Google 22.5 میلیون دلار برای تسویه اتهامات کمیسیون تجارت فدرال (FTC) مبنی بر قرار دادن کوکی های ردیابی و ارائه تبلیغات هدفمند به کاربران مرورگر سافاری، پس از اعلام عدم انجام آن، پرداخت خواهد کرد. قرار دادن کوکی توافق حریم خصوصی را که Google در اکتبر سال گذشته با FTC انجام داد، نقض کرد.

به گفته کمیسیون، این بزرگترین جریمه‌ای است که تاکنون برای نقض یک دستور موجود توسط FTC اعمال شده است، اما نشان‌دهنده کاهش هزینه Google است که درآمد سه ماهه دوم بیش از ۱۲ میلیارد دلار داشت.

وقتی در مورد کفایت این مجازات سؤال شد، جیمز کوهم، معاون اجرایی FTC، گفت: “هدف فلج کردن شرکت، یک شرکت قانونی نیست… [هدف این است که] گوگل را وادار کنیم که حریم خصوصی آن را بگیرد. تعهدات به طور جدی تر.”

علاوه بر جریمه پولی، Google همچنین ملزم به غیرفعال کردن همه کوکی‌های ردیابی است که گفته بود قرار نمی‌دهد. FTC می گوید که این شرکت “به خوبی در راه است” تا این کار را انجام دهد.

یکی از سخنگویان Google می‌گوید که علیرغم موافقت با پرداخت جریمه برای تسویه اتهامات، این شرکت هیچ تخلفی را نمی‌پذیرد:

ما بالاترین استانداردهای حفظ حریم خصوصی و امنیت را برای کاربران خود تعیین می کنیم. FTC بر روی صفحه مرکز راهنمایی در سال 2009 متمرکز است که بیش از دو سال قبل از صدور حکم رضایت ما و یک سال قبل از تغییر خط مشی مدیریت کوکی توسط اپل منتشر شد. ما اکنون آن صفحه را تغییر داده‌ایم و اقداماتی را برای حذف کوکی‌های تبلیغاتی که هیچ اطلاعات شخصی را جمع‌آوری نمی‌کنند، از مرورگرهای اپل انجام داده‌ایم.

صفحه مرکز راهنمایی که سخنگوی به آن اشاره می‌کند، به کاربران مرورگر سافاری اپل گفت که به‌دلیل تنظیمات پیش‌فرض مرورگر سافاری، به‌طور خودکار از ردیابی منصرف می‌شوند. در عوض، FTC گفت، سرور تبلیغات DoubleClick Google از یک استثنا در تنظیمات برای تنظیم یک کوکی موقت استفاده کرد، که سپس کوکی‌های بیشتری را از DoubleClick مجاز کرد.

اگرچه به نظر می‌رسد گوگل می‌گوید که این نقض سهوی بوده است، FTC می‌گوید که چنین اظهاراتی صرفاً پرچم‌های قرمز را با آژانس بلند می‌کند – که نشان می‌دهد این شرکت خط‌مشی‌ها و رویه‌هایی برای نظارت و حفاظت از حریم خصوصی کاربران ندارد. (مثلاً با ویرایش صفحات مرکز راهنمایی در صورت نیاز.) به گفته دیوید ولدک، مدیر دفتر حمایت از مصرف کننده FTC، امید این است که این مجازات کافی باشد تا گوگل را وادار کند «احساس بهتری از آنچه در حال وقوع است داشته باشد. “

ولدک افزود، “قرارداد اجتماعی باید این باشد که اگر می‌خواهید به داده‌های خصوصی افراد پایبند باشید، باید با رعایت تعهدات حریم خصوصی خود کار بهتری انجام دهید.”

بر اساس توافق قبلی، که حول نقض حریم خصوصی در Google Buzz متمرکز بود، Google قبلاً با 20 سال ممیزی حریم خصوصی موافقت کرده است.

اگرچه اکثر کمیسیون‌ها (۴ نفر از ۵ نفر) با تسویه حساب با Google موافقت کردند، کمیسیون J. Thomas Rosch مخالف بود و گفت که جریمه کردن شرکت بدون پذیرش مسئولیت مشکل‌ساز است. در بیانیه مخالف، روش استدلال می‌کند که دلیلی برای اجازه دادن به Google بدون اعتراف به گناه وجود ندارد. حتی احتمال جریمه 22.5 میلیون دلاری نیز آن را توجیه نمی کند و سابقه بدی ایجاد می کند:

…22.5 میلیون دلار مبلغ کم از سود یا درآمد Google را نشان می‌دهد. فراتر از آن، کمیسیون اکنون اجازه داده است که مسئولیت نه تنها در این مورد، بلکه در توافق فیس بوک که فیس بوک به سادگی قول داده است «برو و گناه نکن» (بر خلاف گوگل، فیس بوک قبلاً تحت دستور نبود) رد شود. هیچ چیزی نمی‌تواند مانع از انکار پاسخ‌دهندگان آینده با منابع کمتر از Google و با نمایه‌های پایین‌تر از Google و Facebook شود.


درباره نویسنده

Google FTC logos

پاملا پارکر مدیر تحقیقات در استودیوی محتوای Third Door Media است که در آنجا گزارش‌های اطلاعاتی MarTech و سایر موارد را تولید می‌کند. محتوای عمیق برای بازاریابان دیجیتال در ارتباط با Search Engine Land و MarTech. قبل از اینکه این نقش را در TDM به عهده بگیرد، به عنوان مدیر محتوا، ویرایشگر ارشد و ویرایشگر ویژگی های اجرایی خدمت می کرد. پارکر یک مرجع معتبر در زمینه بازاریابی دیجیتال است و از همان ابتدا در مورد این موضوع گزارش داده و نوشته است. او سردبیر سابق ClickZ است و همچنین در بخش تجاری کار کرده است و به ناشران مستقل کمک می کند تا از سایت های خود در انتشارات رسانه ای فدرال درآمد کسب کنند. پارکر مدرک کارشناسی ارشد روزنامه نگاری را از دانشگاه کلمبیا گرفت.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *