اعلانیه
اعلانیه

FTC: افشای حریم خصوصی برای برنامه های موبایل کودکان ناقص، فریبنده

در فوریه 2012، کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC) مطالعه را درباره حریم خصوصی و برنامه های تلفن همراه برای کودکان منتشر کرد. این مطالعه به این نتیجه رسید که به والدین اطلاعات کافی در فروشگاه های اپلیکیشن داده نمی شد تا به درستی شیوه های حفظ حریم خصوصی را ارزیابی کنند. در آن زمان FTC توصیه هایی برای توسعه دهندگان برنامه و همچنین اپل و گوگل صادر کرد:

  • همه اعضای “اکوسیستم برنامه کودکان” – فروشگاه ها، توسعه دهندگان و اشخاص ثالث ارائه دهنده خدمات – باید نقش فعالی در ارائه اطلاعات کلیدی به والدین داشته باشند.
  • توسعه دهندگان برنامه باید اطلاعات شیوه های داده را در افشای ساده و کوتاه ارائه دهند. آنها همچنین باید فاش کنند که آیا این برنامه با رسانه های اجتماعی مرتبط است و آیا حاوی تبلیغات است یا خیر. اشخاص ثالثی که داده ها را جمع آوری می کنند نیز باید شیوه های حفظ حریم خصوصی خود را افشا کنند.
  • فروشگاه‌های برنامه همچنین باید مسئولیت اطمینان از داشتن اطلاعات اولیه والدین را بر عهده بگیرند. “به عنوان دروازه بان بازار اپلیکیشن، فروشگاه های اپلیکیشن باید کارهای بیشتری انجام دهند.” این گزارش خاطرنشان می‌کند که فروشگاه‌ها معماری را برای اشتراک‌گذاری داده‌های قیمت‌گذاری و دسته‌بندی ارائه می‌کنند، و باید بتوانند راهی برای توسعه‌دهندگان فراهم کنند تا اطلاعاتی درباره جمع‌آوری داده‌ها و شیوه‌های اشتراک‌گذاری خود ارائه دهند.

یک مطالعه جدید از FTC که امروز صادر شد، بر اساس بررسی 400 برنامه کودک محور برای iOS و Android گزارش می دهند که اکثر این توصیه ها رعایت نشده است. FTC نتیجه‌گیری می‌کند: «به‌نظر می‌رسد صنعت از زمان انجام اولین نظرسنجی اپلیکیشن‌های کودکان، پیشرفت کمی یا هیچ پیشرفتی در بهبود افشای خود نداشته است.» این گزارش می‌افزاید: «بیشتر برنامه‌ها نتوانستند اطلاعات پایه‌ای درباره اینکه چه داده‌هایی از بچه‌ها جمع‌آوری می‌شود، چگونه استفاده می‌شود و با چه کسانی به اشتراک گذاشته می‌شود، ارائه نکردند.»

برنامه‌های کودکان که اطلاعات را منتقل یا به اشتراک می‌گذارند

منبع: FTC

این نظرسنجی جدید یک قدم فراتر از بررسی صرفاً افشای حریم خصوصی است. افشای حریم خصوصی را با اقدامات واقعی حریم خصوصی مقایسه کرد:

به طور خاص، نظرسنجی جدید بررسی کرد که آیا برنامه‌ها دارای ویژگی‌های تعاملی هستند یا اطلاعات کودکان را بدون افشای این حقایق برای والدین با اشخاص ثالث به اشتراک می‌گذارند. پاسخ: بله، بسیاری از برنامه‌ها دارای ویژگی‌های تعاملی بودند یا اطلاعات کودکان را با اشخاص ثالث به اشتراک گذاشتند بدون اینکه این اقدامات را برای والدین فاش کنند

FTC دریافت که “از 400 برنامه بازبینی شده، تنها 20٪ (81) حاوی هرگونه افشای مربوط به حریم خصوصی در صفحه تبلیغات برنامه، در وب‌سایت توسعه‌دهنده یا داخل برنامه هستند.”

نوع اطلاعات به اشتراک گذاشته شده

منبع: FTC

در چند مورد FTC برنامه‌هایی را پیدا کرد که تضمین می‌کرد داده‌های شخصی (یعنی شناسه دستگاه، شماره تلفن) و مکان به اشتراک گذاشته نمی‌شوند، حتی اگر در واقع به شبکه‌های تبلیغاتی متعدد منتقل شده باشند. شبکه‌های تبلیغاتی رایج‌ترین دریافت‌کننده داده‌های کاربر مورد نظر بودند، اگرچه اغلب به طور بالقوه در دسترس شبکه‌های اجتماعی بود.

تقریباً در 60 درصد از برنامه‌ها، اطلاعاتی از دستگاه به برنامه‌نویس یا شخص ثالث منتقل شده است:

در مجموع، کارکنان دریافتند که 59٪ (235) از 400 برنامه، برخی از اطلاعات را از دستگاه تلفن همراه کاربر به برنامه‌نویس یا شخص ثالث منتقل می‌کنند. متداول‌ترین اطلاعاتی که جمع‌آوری و به اشتراک گذاشته شد، شناسه دستگاه کاربر، رشته‌ای از حروف یا اعداد بود که هر دستگاه تلفن همراه را به‌طور منحصربه‌فرد شناسایی می‌کند. در واقع، همه 59 درصد از برنامه‌هایی که برخی از اطلاعات را انتقال می‌دهند، شناسه دستگاه را به توسعه‌دهنده یا معمولاً به شخص ثالث منتقل می‌کنند. از همه برنامه‌های بررسی‌شده، 5 درصد (20) شناسه دستگاه را به توسعه‌دهنده ارسال کردند، در حالی که 56 درصد (223) شناسه دستگاه را به شبکه‌های تبلیغاتی، شرکت‌های تحلیلی یا سایر اشخاص ثالث منتقل کردند.

برنامه‌های دارای تبلیغات و افشاهای مرتبط

منبع: FTC

این گزارش صنعت را به دلیل عدم شفافیت کافی و عدم اقدام سریع برای اعمال شیوه‌های حفظ حریم خصوصی دوستدار والدین و کودکان سرزنش می‌کند. FTC از توسعه دهندگان، ناشران و فروشگاه های برنامه می خواهد که موارد زیر را انجام دهند:

  1. رویکرد «طراحی حریم خصوصی» را برای به حداقل رساندن خطرات برای اطلاعات شخصی اتخاذ کنید
  2. انتخاب‌های ساده‌تر و کارآمدتری در مورد شیوه‌های داده مرتبط به مصرف‌کنندگان ارائه دهید
  3. در مورد نحوه جمع‌آوری، استفاده و اشتراک‌گذاری داده‌ها شفافیت بیشتری به مصرف‌کنندگان ارائه دهید

چیزی که در مورد این گزارش و توصیه‌های بالا جالب‌تر است این است که ممکن است در مورد آینده مقررات حفظ حریم خصوصی در توسعه برنامه تلفن همراه و تبلیغات دیجیتال/موبایل به طور گسترده‌تر پیشنهاد کند.

نوعی مقررات حفظ حریم خصوصی در راه است. من می توانم همه چیز را تضمین کنم. با این حال، FTC در تلاش است تا منافع ذینفعان را متعادل کند و قوانینی را ایجاد کند که هم برای مصرف کنندگان معنادار باشد و هم برای صنعت سنگین نباشد.

کسانی که ممکن است بر این باورند که FTC در حاشیه خواهد نشست و به صنعت اجازه “خودتنظیمی” می دهد، دچار توهم شده اند. من به اندازه کافی در مورد این موضوع از FTC خوانده و شنیده ام تا باور کنم که خودتنظیمی در نهایت بی اثر تلقی می شود. در واقع، این گزارش ضرباتی برای خود تنظیمی است و به عنوان شاهدی است که FTC معتقد است تا حد زیادی کار نخواهد کرد.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

گرگ استرلینگ یک ویرایشگر مشارکت کننده در Search Engine Land، عضو تیم برنامه نویسی رویدادهای SMX و معاون بازار بینش در Uberall است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *