پیروی از گزارش قبلی در مورد حریم خصوصی و برنامه های تلفن همراه برای کودکان، FTC گزارشی جامع در مورد حریم خصوصی تلفن همراه به طور کلی منتشر کرد. این بر اساس کار کمیسیون برای چندین سال، و همچنین مجموعهای از توصیههای شخص ثالث و ذینفعان و سیاستهای پیشنهادی است که از طریق کارگاههای FTC ایجاد شده است.
این گزارش شامل مجموعهای از توصیههای دقیق برای هر بخش از اکوسیستم تلفن همراه، از جمله توسعهدهندگان، شبکههای تبلیغاتی و ارائهدهندگان پلتفرم است. توصیهها به عنوان پیشنهاد تنظیم شدهاند و «اجباری» نیستند. با این حال، آژانس قویاً اشاره می کند که برخی از این موارد در نهایت قدرت قانون را به خود می گیرند:
بسیاری از شرکتها در اکوسیستم تلفن همراه در حال حاضر پرداختن به چالش ایجاد افشای حریم خصوصی موثر را آغاز کردهاند، و کارکنان FTC این تلاشها را تحسین میکنند. آژانس ملی ارتباطات و اطلاعات (“NTIA”)، در وزارت بازرگانی ایالات متحده، یک فرآیند چندجانبه را برای ایجاد یک کد رفتار در مورد شفافیت برنامه های تلفن همراه آغاز کرده است. تا جایی که کدهای حفظ حریم خصوصی قوی ایجاد شود، FTC پایبندی به چنین کدهایی را در ارتباط با کار اجرای قانون خود به خوبی مشاهده خواهد کرد. کارکنان امیدوارند که این گزارش ورودی مهمی را برای همه شرکت کنندگان در آن فرآیند و همچنین سهامدارانی که در حال توسعه راهنمایی ها و ابتکارات در این زمینه هستند، ارائه دهد.
توصیهها مطمئناً برخی «در صنعت» را که اجرای آنها را بسیار سنگین یا چالش برانگیز میدانند ناامید میکند. برخی نیز آنها را مانعی برای تبلیغات موبایلی می دانند. در این راستا، یکی از بحثبرانگیزترین توصیهها مطمئناً قابلیت ردیابی جهانی (DNT) در سطح پلت فرم است. به این دلیل که تعداد زیادی از مصرف کنندگان، اگر چنین قابلیتی به آنها داده شود و آگاه شوند، احتمالاً از آن استفاده خواهند کرد.
در اینجا FTC در مورد DNT می گوید:
بر این اساس، کارکنان کمیسیون همچنان از ذینفعان می خواهند تا مکانیزم DNT را ایجاد کنند که از ایجاد نمایه های موجود در مورد کاربران تلفن همراه جلوگیری می کند. یک تنظیم DNT که در سطح پلتفرم قرار میگیرد میتواند به مصرفکنندگانی که نگران این عمل هستند، راهی برای کنترل انتقال اطلاعات به اشخاص ثالث در حالی که مصرفکنندگان از برنامهها در دستگاههای تلفن همراه خود استفاده میکنند، ارائه دهد. این پلتفرمها در موقعیتی هستند که توزیع دادههای کاربر را برای کاربرانی که تصمیم گرفتهاند توسط اشخاص ثالث ردیابی نشوند، بهتر کنترل کنند.
ارائه این تنظیم یا کنترل از طریق پلتفرم به مصرفکنندگان این امکان را میدهد که به جای تصمیمگیری بر اساس برنامه به برنامه، یک بار انتخاب کنند. برنامههایی که میخواهند خدماتی را به مصرفکنندگان ارائه دهند که توسط تبلیغات رفتاری پشتیبانی میشوند، در تعامل با مشتریان بالقوه در گفتگو برای توضیح ارزش ردیابی رفتار و کسب رضایت برای مشارکت در چنین ردیابی آزاد هستند.
بلوک نقل قول>
موارد زیر فهرستی از اکثر توصیههای حفظ حریم خصوصی FTC موجود در گزارش است:
در حالی که برخی از پلتفرمها قبلاً برخی از توصیههای زیر را اجرا کردهاند، آنهایی که این کار را انجام ندادهاند:
- افشای بهموقع به مصرفکنندگان ارائه دهید و قبل از اینکه به برنامهها اجازه دهید به محتوای حساسی مانند موقعیت جغرافیایی دسترسی پیدا کنند، رضایت صریح مثبت آنها را دریافت کنید؛
- ارائه افشاهای به موقع و کسب رضایت صریح مثبت برای سایر محتوایی که مصرف کنندگان در بسیاری از زمینه ها حساس هستند، مانند مخاطبین، عکس ها، ورودی های تقویم، یا ضبط محتوای صوتی یا تصویری را در نظر بگیرید؛
- توسعه یک رویکرد “داشبورد” یک مرحلهای را در نظر بگیرید تا به مصرفکنندگان اجازه دهد انواع محتوایی را که توسط برنامههایی که دانلود کردهاند به آنها دسترسی پیدا کردهاند، مرور کنند؛
- توسعه نمادهایی را برای نمایش انتقال داده های کاربر در نظر بگیرید؛
- بهترین شیوه های توسعه دهنده برنامه را تبلیغ کنید. به عنوان مثال، پلتفرمها میتوانند از توسعهدهندگان بخواهند که حریم خصوصی را افشا کنند، این الزامات را به طور منطقی اجرا کنند و توسعهدهندگان برنامه را آموزش دهند.
- اطلاعات واضحی را در مورد میزان بازبینی پلتفرمها برنامهها قبل از در دسترس قرار دادن آنها برای دانلود در فروشگاههای برنامه و بررسی انطباق پس از قرار دادن برنامهها در فروشگاههای برنامه، به مشتریان ارائه دهید؛
- مکانیسم ردیابی (DNT) را برای کاربران گوشی های هوشمند ارائه دهید. یک مکانیسم DNT تلفن همراه، که اکثریت کمیسیون آن را تایید کردهاند، به مصرفکنندگان این امکان را میدهد که از ردیابی توسط شبکههای تبلیغاتی یا سایر اشخاص ثالث در حین حرکت در میان برنامههای تلفن خود جلوگیری کنند.
توسعه دهندگان برنامه باید:
- یک خط مشی رازداری داشته باشید و مطمئن شوید که به راحتی از طریق فروشگاه های برنامه قابل دسترسی است؛
- قبل از جمعآوری و اشتراکگذاری اطلاعات حساس، افشاگریهای بهموقع ارائه دهید و رضایت صریح مثبت را دریافت کنید (تا جایی که پلتفرمها قبلاً چنین افشاگریهایی را ارائه نکرده و چنین رضایتی را کسب نکردهاند)؛
- بهبود هماهنگی و ارتباط با شبکههای تبلیغاتی و سایر اشخاص ثالث، مانند شرکتهای تجزیه و تحلیل، که خدماتی را برای برنامهها ارائه میدهند تا برنامه
- مشارکت در برنامههای خودتنظیمی، انجمنهای تجاری و سازمانهای صنعتی را در نظر بگیرید، که میتوانند راهنماییهایی را در مورد چگونگی افشای حریم خصوصی یکسان و کوتاه ارائه دهند.
شبکه های تبلیغاتی و سایر اشخاص ثالث باید:
- ارتباط با توسعه دهندگان برنامه به طوری که توسعه دهندگان بتوانند افشای واقعی را به مصرف کنندگان ارائه دهند؛
- برای اطمینان از اجرای موثر DNT برای موبایل، با پلتفرمها کار کنید.
انجمن های تجاری توسعه دهندگان برنامه، همراه با دانشگاهیان، کارشناسان قابلیت استفاده و محققان حریم خصوصی می توانند:
- افشای فرم کوتاه را برای توسعه دهندگان برنامه ایجاد کنید؛
- سیاستهای حفظ حریم خصوصی توسعهدهندگان برنامه استاندارد را تبلیغ کنید که به مصرفکنندگان امکان میدهد شیوههای داده را در بین برنامهها مقایسه کنند؛
- به توسعه دهندگان برنامه در مورد مسائل مربوط به حریم خصوصی آموزش دهید.
گزارش کامل FTC در زیر آمده است. هر کسی که در اکوسیستم تلفن همراه دخیل است باید گزارش را بخواند زیرا حداقل برخی از این توصیهها احتمالاً در آیندهای نه چندان دور بهعنوان قوانین قابل اجرا در مورد حفظ حریم خصوصی اعمال میشوند.
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شدهاند.