توافقنامه — برخلاف قرارداد 22.5 میلیون دلاری با Google که دیروز اعلام شد — هیچ جریمه پولی ای را در پی ندارد. با این حال، فیسبوک را ملزم میکند که هر دو سال یک بار به مدت 20 سال تحت بازرسی حریم خصوصی از یک شخص ثالث مستقل قرار گیرد. علاوه بر این، این شرکت میگوید اکنون به مصرفکنندگان اطلاعیهای «روشن و برجسته» در مورد شیوههای حفظ حریم خصوصی خود میدهد و قبل از به اشتراک گذاشتن اطلاعات آنها فراتر از محدودیتهایی که در ابتدا توافق شده بود، «رضایت صریح» دریافت میکند.
تنها و مخالف کمیسیون در مورد توافق، کمیسر J. Thomas Rosch بود، که به این واقعیت اعتراض کرد که فیس بوک ملزم به اعتراف به اقدامات فریبنده حفظ حریم خصوصی به عنوان بخشی از توافق نبود. او همچنین ابراز نگرانی کرد که این توافقنامه به اندازه کافی کل “محیط فیس بوک” را مورد توجه قرار نداده است – زیرا اقدامات حریم خصوصی برنامه های فیس بوک به طور خاص ذکر نشده است.
این تسویه حساب ناشی از تحقیقاتی است که پس از اینکه فیس بوک تنظیمات حریم خصوصی خود را در سال 2009 تغییر داد، به اشتراک گذاشته شد، زمانی که کاربران قبلاً تمایل خود را برای حفظ خصوصی بودن آن اعلام کرده بودند. توافق با FTC مشخصاً نیازی به بازگشت فیس بوک به تنظیمات حریم خصوصی قبل از سال 2009 نداشت، همانطور که گروه های ناظر مصرف کنندگان مانند مرکز اطلاعات الکترونیکی حریم خصوصی (EPIC) و انجمن جهانی حریم خصوصی توصیه کرده بودند.