اعلانیه
اعلانیه

FTC تسویه حریم خصوصی فیس بوک را تأیید می کند که در نوامبر گذشته به دست آمد

facebook-logoهمانطور که بطور گسترده انتظار می رفت، کمیسیون تجارت فدرال تایید نهایی برای توافق حریم خصوصی که سال گذشته با فیس بوک به دست آمد.

توافقنامه — برخلاف قرارداد 22.5 میلیون دلاری با Google که دیروز اعلام شد — هیچ جریمه پولی ای را در پی ندارد. با این حال، فیس‌بوک را ملزم می‌کند که هر دو سال یک بار به مدت 20 سال تحت بازرسی حریم خصوصی از یک شخص ثالث مستقل قرار گیرد. علاوه بر این، این شرکت می‌گوید اکنون به مصرف‌کنندگان اطلاعیه‌ای «روشن و برجسته» در مورد شیوه‌های حفظ حریم خصوصی خود می‌دهد و قبل از به اشتراک گذاشتن اطلاعات آنها فراتر از محدودیت‌هایی که در ابتدا توافق شده بود، «رضایت صریح» دریافت می‌کند.

تنها و مخالف کمیسیون در مورد توافق، کمیسر J. Thomas Rosch بود، که به این واقعیت اعتراض کرد که فیس بوک ملزم به اعتراف به اقدامات فریبنده حفظ حریم خصوصی به عنوان بخشی از توافق نبود. او همچنین ابراز نگرانی کرد که این توافقنامه به اندازه کافی کل “محیط فیس بوک” را مورد توجه قرار نداده است – زیرا اقدامات حریم خصوصی برنامه های فیس بوک به طور خاص ذکر نشده است.

این تسویه حساب ناشی از تحقیقاتی است که پس از اینکه فیس بوک تنظیمات حریم خصوصی خود را در سال 2009 تغییر داد، به اشتراک گذاشته شد، زمانی که کاربران قبلاً تمایل خود را برای حفظ خصوصی بودن آن اعلام کرده بودند. توافق با FTC مشخصاً نیازی به بازگشت فیس بوک به تنظیمات حریم خصوصی قبل از سال 2009 نداشت، همانطور که گروه های ناظر مصرف کنندگان مانند مرکز اطلاعات الکترونیکی حریم خصوصی (EPIC) و انجمن جهانی حریم خصوصی توصیه کرده بودند.


درباره نویسنده

پاملا پارکر مدیر تحقیقات در استودیوی محتوای Third Door Media است که در آنجا گزارش‌های اطلاعاتی MarTech و سایر موارد را تولید می‌کند. محتوای عمیق برای بازاریابان دیجیتال در ارتباط با Search Engine Land و MarTech. قبل از اینکه این نقش را در TDM به عهده بگیرد، به عنوان مدیر محتوا، ویرایشگر ارشد و ویرایشگر ویژگی های اجرایی خدمت می کرد. پارکر یک مرجع معتبر در زمینه بازاریابی دیجیتال است و از همان ابتدا در مورد این موضوع گزارش داده و نوشته است. او سردبیر سابق ClickZ است و همچنین در بخش تجاری کار کرده است و به ناشران مستقل کمک می کند تا از سایت های خود در انتشارات رسانه ای فدرال درآمد کسب کنند. پارکر مدرک کارشناسی ارشد روزنامه نگاری را از دانشگاه کلمبیا گرفت.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *