اعلانیه
اعلانیه

FTC تحقیقات جدید فیس بوک را در مورد تغییرات حریم خصوصی باز می کند

facebookحریم خصوصی همچنان دشمن فیس بوک است. رویکرد پوشاندن پاکت نامه این شرکت به حفظ حریم خصوصی بارها در طول سال ها موضوع شکایات و دعاوی بوده است. و اکنون بین حل و فصل دستور دادگاه و کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC) گیر کرده است.

فیس‌بوک اخیراً یک دعوی حقوقی گروهی “Sponsored Stories” را حل و فصل کرده است. به مبلغ 20 میلیون دلار. این دادخواست استدلال می‌کرد که فیس‌بوک شباهت‌ها و سایر محتوای کاربران را بدون رضایت آن‌ها مورد سوء استفاده قرار داده است. در 29 اوت فیس بوک خط مشی های رازداری خود را به روز کرد برای منعکس کردن شرایط آن تسویه حساب.

تغییر عمده در پاراگراف های زیر منعکس شده است:

شما به ما اجازه می دهید از نام و تصویر نمایه، محتوا و اطلاعات خود در ارتباط با آن محتوای تجاری، حمایت شده یا مرتبط (مانند برندی که دوست دارید) استفاده کنیم. با توجه به محدودیت‌هایی که شما تعیین می‌کنید، توسط ما ارائه شده یا ارتقا یافته است. این به این معنی است که، برای مثال، به یک کسب و کار یا نهاد دیگر اجازه می‌دهید که بدون هیچ گونه جبرانی به شما، برای نمایش نام و/یا تصویر نمایه شما همراه با محتوا یا اطلاعات شما، به ما پول پرداخت کند. اگر مخاطب خاصی را برای محتوا یا اطلاعات خود انتخاب کرده اید، هنگام استفاده از آن به انتخاب شما احترام می گذاریم.

اگر کمتر از هجده سال (18) سال سن دارید، یا کمتر از هر سن قانونی دیگر، نشان می دهید که حداقل یکی از والدین یا قیم قانونی شما نیز با شرایط این بخش موافقت کرده است (و استفاده از نام، تصویر نمایه، محتوا و اطلاعات شما) از طرف شما.

معنای اصلی این پاراگراف ها این است که فیس بوک می تواند از شباهت ها و محتوای اعضای خود به طور گسترده در تبلیغات استفاده کند اما آن تبلیغات را خارج از محدوده تنظیمات حریم خصوصی افراد نشان نمی دهد. با این حال، فیس بوک از طرف خردسالان، رضایت والدین را قبول می کند.

دیروز FTC تحقیقاتی را در مورد اینکه آیا تغییرات سیاست حفظ حریم خصوصی جدید ناقض توافقنامه فیس بوک در سال 2011 و موافقت با آژانس نظارتی است، آغاز کرد. فیس بوک به عنوان بخشی از تسویه حساب FTC مشمول نظارت مداوم بر رعایت حریم خصوصی است.

بر اساس شرایط توافق با FTC فیس بوک:

  • ممنوع از ارائه توضیحات نادرست در مورد حریم خصوصی یا امنیت اطلاعات شخصی مصرف کنندگان؛
  • برای دریافت رضایت صریح مثبت مصرف کنندگان قبل از اعمال تغییراتی که اولویت های حریم خصوصی آنها را نادیده می گیرند، لازم است؛
  • برای جلوگیری از دسترسی هر کسی به مطالب کاربر بیش از 30 روز پس از حذف حساب کاربری خود الزامی است؛
  • برای ایجاد و حفظ یک برنامه جامع حفظ حریم خصوصی طراحی شده برای رسیدگی به خطرات حفظ حریم خصوصی مرتبط با توسعه و مدیریت محصولات و خدمات جدید و موجود، و برای محافظت از حریم خصوصی و محرمانه بودن اطلاعات مصرف کنندگان الزامی است. و
  • در مدت 180 روز و پس از آن هر دو سال یکبار برای 20 سال آینده، باید ممیزی‌های مستقل و شخص ثالثی را به دست آورد که گواهی می‌دهد برنامه حفظ حریم خصوصی دارد که الزامات دستور FTC را برآورده می‌کند یا از آن فراتر می‌رود، و برای اطمینان از اینکه حریم خصوصی اطلاعات مصرف کنندگان محافظت می شود.

بر اساس مقاله در نیویورک تایمز، فیس بوک به دنبال پاک کردن تغییرات سیاست حفظ حریم خصوصی جدید با FTC قبل از ارسال آنها نبود. سؤالات اصلی در تحقیقات جدید این است که آیا تغییرات به طور کلی «فریبنده» هستند و آیا آنها ترجیحات حریم خصوصی کاربر را «نادیده می‌کنند».


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

گرگ استرلینگ یک ویرایشگر مشارکت کننده در Search Engine Land، عضو تیم برنامه نویسی رویدادهای SMX و معاون بازار بینش در Uberall است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *