اعلانیه
اعلانیه

سایت مسافرتی جمعه Expedia یک شکایت ضد تراست علیه گوگل با اتحادیه اروپا به این ترتیب تعداد شکایات رسمی ضد رقابت در اروپا به 12 مورد می رسد. طبق بیانیه ای که به طور گسترده از Expedia نقل شده است، این شکایت “شواهدی را ارائه می دهد که چگونه رفتار گوگل نه تنها به رقابت، بلکه به مصرف کنندگان آسیب می رساند.” “شواهد” خاص عمومی نشده است.

خواکین آلمونیا، کمیسر ضد انحصار اتحادیه اروپا، گفته است که تصمیم گیری در مورد اینکه آیا به طور رسمی از گوگل کسر می شود یا خیر، پس از تعطیلات عید پاک در اروپا اتخاذ خواهد شد. تمرکز بسیاری از شکایات اتحادیه اروپا این است که گوگل به طور ناعادلانه ترافیک را به دارایی های خود هدایت می کند. این احتمالاً یک ستون اصلی ادعا(های) Expedia نیز هست. اما ما شکایت را نخوانده ایم.

با این شکایت اخیر، فشار فزاینده ای بر دفتر Almunia برای دریافت هزینه رسمی از Google وجود دارد. در واقع، من انتظار ندارم اتحادیه اروپا به سادگی پرونده را کنار بگذارد و بگوید که هیچ کاری که گوگل انجام نمی دهد مقررات اتحادیه اروپا را نقض نمی کند. این امر باعث می‌شود آلمونیا و دفترش بی‌اثر به نظر برسند – به‌ویژه با توجه به ماهیت بالای تحقیقات و اعتراض بسیاری از بخش‌های اروپا مبنی بر اینکه گوگل اکنون بیش از حد قدرتمند است.

آنچه که اتحادیه اروپا ممکن است برای “رفع” این مشکل انجام دهد، هنوز روشن نیست. ممکن است “هزینه های” رسمی به دنبال تسویه حساب یا جریمه وجود داشته باشد. با این حال، جریمه ها به خودی خود منتقدان را راضی نمی کند و تأثیر کمی بر Google خواهد داشت.

با این حال، همانطور که قبلاً بارها نوشته‌ایم، تنظیم مواردی که Google می‌تواند یا نمی‌تواند در نتایج جستجوی خود نشان دهد یا جایی که چیزها می‌توانند در صفحه ظاهر شوند، اساساً مشکل‌ساز است.

پس‌اسکریپت: با ادعاهای مشابه، همکار FairSearch.org عضو TripAdvisor همچنین یک شکایت ضد تراست تنظیم کرده است علیه گوگل در تلاش برای اعمال فشار بر اتحادیه اروپا برای طرح اتهامات رسمی علیه این شرکت. اگر واقعاً استراتژی “انباشته شدن” دیرهنگام در حال انجام باشد، انتظار دارم چند شرکت دیگر در هفته آینده اقدامات مشابهی انجام دهند.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

گرگ استرلینگ یک ویرایشگر مشارکت کننده در Search Engine Land، عضو تیم برنامه نویسی رویدادهای SMX و معاون بازار بینش در Uberall است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *