این گزارش ارزیابی میکند که چه کسی از مصرفکنندگان دفاع میکند و از حریم خصوصی دادههای آنها محافظت میکند، وقتی که دولت «دقت کند». در میان شرکتهایی که مورد بررسی قرار گرفتند، آمازون، اپل، AT&T، فیسبوک، گوگل، لینکدین، مایکروسافت، توییتر، ورایزون و یاهو بودند.
معیارهای مورد استفاده برای رتبهبندی این شرکتها به صورت زیر بود:
- تعهد عمومی برای اطلاع رسانی به کاربران در زمانی که داده های آنها توسط دولت جستجو می شود.برای کسب ستاره در این دسته، شرکت های اینترنتی باید قول دهند که به کاربران اطلاع دهند زمانی که داده های آنها توسط دولت جستجو می شود، مگر اینکه دولت به دنبال آن باشد. توسط قانون ممنوع است. این به کاربران فرصتی می دهد تا از خود در برابر درخواست های بیش از حد دولت برای داده هایشان دفاع کنند.
- شفافیت درباره زمان و تعداد دفعاتی که شرکت ها داده ها را به دولت تحویل می دهند.این دسته دارای دو بخش است. اگر شرکتها آماری را درباره تعداد دفعات ارائه دادههای کاربر به دولتهای سراسر جهان منتشر کنند، در این دسته نیمستاره کسب میکنند. شرکتها همچنین اگر سیاستهایی را که درباره اشتراکگذاری دادهها با دولت دارند، مانند راهنماهایی برای اجرای قانون، عمومی کنند، نیمستاره کسب میکنند. (اگر شرکتی اصولاً دستورالعمل های اجرای قانون را نداشته باشد، ما آن را بر خلاف آنها نمی دانیم). شرکت هایی که هم آمار و هم دستورالعمل های اجرای قانون را منتشر می کنند یک ستاره کامل دریافت می کنند.
- برای حقوق حریم خصوصی کاربران در دادگاهها مبارزه کنید. برای کسب شناخت در این دسته، شرکتها باید سابقه عمومی مقاومت در برابر درخواستهای بیش از حد دولت برای دسترسی به محتوای کاربر در دادگاه داشته باشند. همه شرکتها در موقعیتی قرار نمیگیرند که مجبور باشند از کاربران خود در برابر قاضی دفاع کنند، اما آنهایی که این کار را میکنند مستحق شناسایی ویژه هستند.
- برای حفظ حریم خصوصی کاربران در کنگره بجنگید. شرکتهای اینترنتی اگر از تلاشها برای مدرنسازی قوانین حریم خصوصی الکترونیکی برای دفاع از کاربران در عصر دیجیتال با پیوستن به ائتلاف Digital Due Process حمایت کنند، ستارهای در این دسته کسب میکنند.
بهترین امتیازات طبق استانداردهای فوق به شرکتهای زیر تعلق گرفت:
- Sonic.net (یک ISP)
- تویتر
- LinkedIn، Dropbox (گره خورده)
- SpiderOak (ذخیره سازی مبتنی بر ابر)
- آمازون
میتوانید گزارش کامل را اینجا بخوانید. در زیر نمودار EFF با نتایج یکسره است.
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شدهاند.