Google دقیقاً با BufferBox؟
روز جمعه متوجه شدیم که Google یکی از سرمایهگذاریهای خود در Google Ventures را خریداری کرده است. با این حال، قیمت خرید برای استارت آپ مستقر در انتاریو-کانادا فاش نشده است. با توجه به اینکه شرکت در مراحل نسبتاً اولیه بود و فقط در منطقه تورنتو فعالیت می کرد، نمی توانست زیاد باشد.
BufferBox اساساً رقیبی برای Amazon Lockers است، اگرچه این شرکت ادعا می کند که این ایده را قبل از آمازون داشته است. این ایده این است که به خریداران تجارت الکترونیک اجازه میدهد تا معادل بزرگتر یک صندوق پستی را در مکانهای مختلف در سراسر شهر (اغلب فروشگاههای رفاه یا داروخانه) ارسال کنند. به نوعی مانند RedBox برای بسته ها است.
در مقالههایی که پس از اعلام مالکیت نوشته شدهاند، بسیاری از افراد استدلال میکنند که گوگل در حال «پیشگیری» از آمازون است. بله، شاید.
با این حال، من فکر میکنم که BufferBox چیزی شبیه یک آزمایش برای Google است و به طور گستردهتری با مفهوم اتصال دنیای آنلاین و آفلاین مرتبط است – کاری که سعی دارد به روشهای مختلفی انجام دهد.
این یک “acqu-hire” است یا یک خرید محصول؟ طبق نقل قول های منتشر شده در یک مقاله Financial Post ، این مقدار کمی از هر دو است. منسوب به مدیر مهندسی گوگل استیو وودز. وودز در واترلو انتاریو قرار دارد، جایی که تیم BufferBox در آنجا حرکت خواهد کرد.
وودز در مورد این خرید می گوید:
ما قصد نداریم جزئیات زیادی در مورد برنامههای آینده خود وارد کنیم، اما فکر میکنیم فضای هیجانانگیز واقعی فراتر از این شروع شگفتانگیز با جعبهها و ایده لمس کردن مشتریان وجود دارد. به عنوان بخشی از تجربه انتها به انتها آنها چیزی است که ما با هم بررسی خواهیم کرد. فکر نمیکنم حتی به طور قطعی بگوییم قرار است چه اتفاقی بیفتد، اما با هم کارهای بزرگی انجام خواهیم داد.
خط کلیدی بالا این است: “لمس کردن مصرف کنندگان به عنوان بخشی از تجربه انتها به انتها”. این نشاندهنده چشمانداز بزرگتری برای BufferBox نسبت به «PO box 2.0» است.
Google در تلاش است تا مشتریان و بازرگانان را به روشهای متعددی «لمس» کند: پیشنهادات، تبلیغات، پرداختها، تلفن همراه، جستجو، خدمات آنلاین و غیره. BufferBox راه دیگری برای ایجاد و تقویت رابطه با مصرف کنندگان است. و یکی دیگر از نقاط حضور و تماس در دنیای واقعی را بین Google و مخاطبانش فراهم می کند.
اما آیا BufferBox خرید گوگل را در مقابل آمازون تقویت می کند؟ نه واقعا. نه مگر اینکه مزیت یا انگیزه اضافی در استفاده از آن وجود داشته باشد. گفته میشود، شاید برای گوگل «تدافعی» باشد و صرفاً به دنبال تطبیق با قابلیتهای آمازون باشد. با این حال، گوگل واقعاً صرفاً تدافعی فکر نمی کند یا عمل نمی کند. شرکت معمولاً دید وسیع تری در ذهن دارد.
بدون اطلاع از نقشه راه محصول BufferBox گسترده تر، تردید جدی دارم که این به یک ابتکار بزرگ برای Google تبدیل شود. همانطور که در بالا گفتم – تا زمانی که خلاف آن ثابت شود – من معتقدم که این واقعاً یک آزمایش تحریک آمیز در این مرحله است. در گذشته استارتآپهای زیادی وجود داشتهاند که تلاش کردهاند شکاف بین تجارت الکترونیک و خرید آفلاین، از جمله خدمات تحویل در همان روز را کاهش دهند.
بیشتر آنها به اندازه کافی خود را برای بقای مصرف کنندگان توجیه نکرده اند. آنها اغلب از خدمات موجود بی بهره بوده اند یا به سادگی قادر به مقیاس بندی مقرون به صرفه نبوده اند. اما اگر BufferBox را بخشی از دنیای بزرگتر اینتراکتیو ببینیم یا کیوسکهای تجارت الکترونیک دیدن آن از این دریچه نیز جالب است.
در اوایل سال جاری، وقتی شک و تردید را ابراز کردم درباره چشم انداز قفسه های آمازون در وبلاگم، تعدادی نظرات و پاسخ هایی دریافت کردم که نشان می داد در چندین موقعیت خاص بسیار مفید خواهند بود. افرادی که در آپارتمان های چند واحدی زندگی می کنند یا در طول روز (یا در طول تعطیلات) در خانه نیستند، می توانند از این نوع خدمات بهره مند شوند. احتمالاً موارد استفاده دیگری نیز در بازارهای در حال توسعه وجود دارد.
منتظر می مانم و می بینم. اما غریزه من این است که در مقابل تبدیل این مورد به چیز بزرگی برای Google شرطبندی کنم – هر چند تحریکآمیز است.
اعتبار تصویر: Google
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شدهاند.