اعلانیه
اعلانیه

Beastie Boys تصمیم گرفتند علیه GoldieBlox به دلیل استفاده از آهنگ “Girls” در تبلیغات ویدیویی ویروسی شکایت کنند.

GoldieBlox video screen captureبراساس گزارشی در Gigaom.com، Beastie Boys تصمیم به طرح دعوی متقابل گرفته اند. علیه شرکت اسباب‌بازی GoldieBlox به دلیل نقض حق نسخه‌برداری، ادعا می‌کند که شرکت اسباب‌بازی بدون اجازه از آهنگ «Girls» در یکی از تبلیغات ویدیویی خود استفاده کرده است.

همه اینها از اواسط نوامبر شروع شد، زمانی که شرکت اسباب‌بازی آگهی ویدیویی YouTube “GoldieBlox، Rube Goldberg و Beastie Boys Princess Machine” با اشعار بازسازی شده از آهنگ Beastie Boys “Girls”. این ویدیو در فضای مجازی منتشر شد و بیش از هشت میلیون بازدید را در بیش از هفت روز ایجاد کرد.

قبل از انتشار ویدیو، GoldieBlox موفق به دریافت تاییدیه استفاده از آهنگ نشد، و باعث شد Beastie Boys مستقیماً با شرکت اسباب‌بازی تماس بگیرند و بپرسند که چرا بدون دریافت مجوز از آهنگ استفاده کرده‌اند.

طبق گزارشی در نیویورک تایمز، GoldieBlox شکایتی علیه Beastie Boys تنظیم کرد تا پرونده نقض حق نسخه‌برداری را منحرف کند. کت و شلوار GoldieBlox ادعا می‌کرد که استفاده شرکت اسباب‌بازی از این آهنگ تقلیدی است و تحت قوانین «استفاده منصفانه» محافظت می‌شود.

گزارش نیویورک تایمز شامل نامه‌ای سرگشاده از Beastie Boys به GoldieBlox بود که در آن توضیح داد که شرکت اسباب‌بازی علیه گروه رپ شکایت کرده است و نه برعکس. Beastie Boys نوشت: “وقتی سعی کردیم به سادگی بپرسیم که چگونه و چرا آهنگ ما “Girls” در تبلیغ شما بدون اجازه ما استفاده شده است، شما از ما شکایت کردید.”

دو روز پس از گزارش نیویورک تایمز، GoldieBlox پاسخی به Beastie Boys ارسال کرد و گفت که این شرکت این آهنگ را حذف کرده است. از ویدیو و اگر Beastie Boys هرگونه تهدید قانونی را متوقف کند، شکایت خود را متوقف خواهد کرد.

اکنون، دو هفته بعد، %20%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%DA%AF%D9%88%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D9%87%20Beastie%20Boys%20%DB%8C%DA%A9%20%D8%AF%D8%A7%D8%AF%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B3%D8%AA%20%D9%85%D8%AA%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84%20%D8%B9%D9%84%DB%8C%D9%87%20GoldieBlox%20%D8%AA%D9%86%D8%B8%DB%8C%D9%85%20%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%87%E2%80%8C%D8%A7%D9%86%D8%AF%20%D9%88%20%D8%A7%D8%B2%20%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA%20%D8%A7%D8%B3%D8%A8%D8%A7%D8%A8%E2%80%8C%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C%20%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C%20%D8%AC%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%86%20%D8%AE%D8%B3%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%8C%20%D8%B3%D9%88%D8%AF%20%D8%AD%D8%A7%D8%B5%D9%84%20%D8%A7%D8%B2%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87%20%D8%BA%DB%8C%D8%B1%D9%82%D8%A7%D9%86%D9%88%D9%86%DB%8C%20%D8%A7%D8%B2%20%D8%A2%D9%87%D9%86%DA%AF%20%D9%88%20%D8%AD%D9%82%20%D8%A7%D9%84%D9%88%DA%A9%D8%A7%D9%84%D9%87%20%D8%AE%D9%88%D8%AF%20%D8%B4%DA%A9%D8%A7%DB%8C%D8%AA%20%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%87%E2%80%8C%D8%A7%D9%86%D8%AF.%20%D8%A7%DB%8C%D9%86%20%D8%AF%D8%B9%D9%88%D8%A7%20%D8%AA%D8%B9%D8%AF%D8%A7%D8%AF%DB%8C%20%D8%A7%D8%B2%20%D8%AF%D8%B9%D8%A7%D9%88%DB%8C%20%D9%85%D8%AA%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84%20%D8%B1%D8%A7%20%D9%81%D9%87%D8%B1%D8%B3%D8%AA%20%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%DA%A9%D9%86%D8%AF%D8%8C%20%D8%A7%D8%B2%20%D8%AC%D9%85%D9%84%D9%87%20%D9%86%D9%82%D8%B6%20%D8%AD%D9%82%20%D9%86%D8%B3%D8%AE%D9%87%E2%80%8C%D8%A8%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%8C%20%D9%86%D9%82%D8%B6%20%D8%B9%D9%84%D8%A7%D9%85%D8%AA%20%D8%AA%D8%AC%D8%A7%D8%B1%DB%8C%20%D9%88%20%D8%AA%D8%A3%DB%8C%DB%8C%D8%AF%20%D9%86%D8%A7%D8%AF%D8%B1%D8%B3%D8%AA.

%0A

%D8%B4%D9%85%D8%A7%20%D9%85%DB%8C%20%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%AF%20%D8%AF%D8%A7%D8%AF%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B3%D8%AA%20%D8%B1%D8%B3%D9%85%DB%8C%20%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D8%A6%D9%87%20%D8%B4%D8%AF%D9%87%20%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B7%20Beastie%20Boys%20%D8%B1%D8%A7%20%D8%AF%D8%B1%20%D8%B2%DB%8C%D8%B1%20%D8%A8%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%AF:

%0A

پاسخ Beastie Boys به GoldieBlox


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

Amy Gesenhues سردبیر ارشد رسانه درب سوم بود که آخرین اخبار و به‌روزرسانی‌های Marketing Land، Search Engine Land و MarTech Today را پوشش می‌داد. از سال 2009 تا 2012، او یک ستون نویس سندیکایی برنده جایزه برای تعدادی از روزنامه های روزانه از نیویورک تا تگزاس بود. او با بیش از ده سال تجربه مدیریت بازاریابی، در انواع نشریات سنتی و آنلاین از جمله MarketingProfs، SoftwareCEO و Sales and Marketing Magazine همکاری داشته است. مقالات امی را بیشتر بخوانید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *