در حالی که حدود 12 ساعت از پنجره جمع آوری سرمایه خود باقی مانده است، App.net در حال حاضر می گوید که 734,850 دلار از 11,205 حامی جمع آوری کرده است.
App.net زاییده فکر دالتون کالدول است که سایت اجتماعی/موسیقی منقرض شده imeem را در سال 2003 تأسیس کرد. کالدول اخیراً برای نامه مارک زاکربرگ عزیز که در آن او در مورد ناامیدی از برخورد با تیم ادغام و ادغام فیس بوک نوشت.
با App.net، کالدول در حال ایجاد یک سایت اجتماعی مشابه توییتر با چند تفاوت کلیدی است:
- پست ها می توانند حداکثر 256 نویسه داشته باشند.
- App.net بدون آگهی خواهد بود.
- دارندگان حساب برای استفاده از App.net هزینه پرداخت می کنند. حساب پایه 50 دلار برای یک سال است، و حساب های توسعه دهنده و حرفه ای به ترتیب 100 دلار و 1000 دلار هستند.
صفحه join/support App.net را بهعنوان «نوع متفاوتی از پلتفرم اجتماعی» تبلیغ میکند. ما در حال ساختن یک سرویس اجتماعی بلادرنگ هستیم که در آن کاربران و توسعهدهندگان در اولویت قرار دارند، نه تبلیغکنندگان.»
زاویه توسعهدهنده ممکن است چیزی باشد که واقعاً پروژه را هدایت میکند. App.net یک رویکرد باز را به توسعه دهندگان نوید می دهد. API آن کمتر از یک هفته است که در دسترس است، اما در حال حاضر دایرکتوری برنامه شخص ثالث با ده ها پروژه فهرست شده.
تویتر، از سوی دیگر، با API خود سختتر شده است. رویکرد جدید آن برای دسترسی به API قبلاً بر کاربران سایتهای محبوبی مانند LinkedIn تأثیر گذاشته است. و اینستاگرام.
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شدهاند.