اعلانیه
اعلانیه

اخیراً شما را با Agile Marketing Navigator آشنا کردیم، یک ناوبر انعطاف پذیر چارچوبی برای پیمایش بازاریابی چابک برای بازاریابان، توسط بازاریابان در مقاله روشی جدید برای پیمایش در بازاریابی چابک. ناوبر دارای چهار جزء اصلی است: کارگاه برنامه ریزی مشارکتی، چرخه راه اندازی، تمرین های کلیدی و نقش ها. در این دسته بندی ها، چندین قطعه فرعی برای اجرا وجود دارد.

امروز به نقش قهرمان چابک خواهیم پرداخت. این نقش شبیه به اسکرام مستر در اسکرام است، اما با تاکید بیشتر بر روی بخش “قهرمانی چابک”.

در روزهای اولیه کار چابکم (و حتی یک بار اخیرا) به عنوان اسکرام مستر کار می کردم، بنابراین می توانم از تجربیات شخصی زیادی در مورد این نقش صحبت کنم. این گیج کننده ترین نقش برای استخدام مدیران است زیرا بسیار متفاوت از هر شرح شغل معمولی در یک شرکت است. به دلیل عدم درک این نقش، ما شاهد اسکرام مسترینگ بد زیادی بوده ایم. این منجر به برخی سوء تفاهم ها در مورد ارزش این نقش شده است و در بازاریابی فروش آن سخت است.

اسکرام مستر چیست؟

قبل از اینکه به نقش قهرمان چابک بپردازیم، می‌خواهم به شما بگویم که نقش اسکرام مستر چیست (و قرار بود این نقش باشد).

یک اسکرام مستر مالک فرآیند چابک در یک تیم است. به گفته اسکرام، این یک نقش کاملا اختصاصی است که هیچ کاری در تیم انجام نمی دهد، اما به رفع انسداد تیم، آموزش اسکرام به تیم و سازمان، تسهیل جلسات و کمک به ایجاد تغییر سازمانی کمک می کند.

چرا نقش اسکرام مستر یک فروش سخت است؟

من فکر می‌کنم معنای اسکرام مستر به خوبی در نظر گرفته شده بود، اما در طول سال‌ها شرکت‌ها این نقش را کمرنگ کرده‌اند. در بسیاری از شرکت های بزرگ، مدیران پروژه چندان مورد نیاز نیستند، بنابراین آنها به نقش اسکرام مستر تبدیل می شوند. در حالی که این برای برخی از افراد کار می کند، بسیاری از افراد مدیران پروژه عالی هستند، اما اسکرام مسترهای وحشتناکی هستند.

در طول سالها، من مشکلات متعددی را در اجرای این نقش دیده ام از جمله:

  • رهبری تیم با روش‌های فرماندهی و کنترل.
  • مدیر تیم شدن، جلسات را تسهیل می‌کند و یادداشت‌برداری می‌کند، اما در غیر این صورت ارزش کمی به آن اضافه می‌کند.
  • بیش از حد بودن. انجام دهنده، و تلاش برای انجام کار تیم به جای بی طرفی.

از این سه ضدالگو به تنهایی، می‌توانید ببینید که چرا این نقش یک فروش سخت است. با این حال، در توسعه نرم افزار، آنقدر رایج است که استخدام برای این نقش بسیار استاندارد است. در همین حال، بازاریابی مانند یک ماشین ناب اجرا می شود و درخواست یک نقش اختصاصی تمام وقت که ارائه نمی دهد – خوب، می توانید ببینید که این کار به کجا می رود.


MarTech را دریافت کنید! روزانه. رایگان. در صندوق ورودی شما.


چمپیون چابک چه تفاوتی با اسکرام مستر دارد؟

به‌دلیل همه چیزهایی که در مورد نقش اسکرام مستر وجود دارد، حتی اگر فکر می‌کنم این نقش با ارزش است اگر به خوبی انجام شود، این نقشی نیست که بازاریابان اغلب آن را خریداری می‌کنند. بنابراین، چگونه می توانیم قسمت های خوب آن نقش را تحویل دهیم و از شر توشه خلاص شویم؟ اینجاست که قهرمان چابک وارد می شود.

اول از همه، ما نام را با دقت انتخاب کردیم. وقتی با مشتریان کار می‌کردیم، در مورد اینکه اسکرام مستر نامیده می‌شویم، انتقادات زیادی شنیدیم. ما همچنین می‌خواستیم واقعاً تأکید کنیم که این نقش در مورد حمایت از روش‌های چابک کار است و نه در مورد مدیریت پروژه.

در چارچوب Agile Marketing Navigator، قهرمان چابک نباید یک نقش اختصاصی تمام وقت باشد. می تواند باشد، اما الزامی نیست. چرا؟ زیرا ما ترجیح می‌دهیم کسی را ببینیم که مشتاق بازاریابی چابک است، حتی اگر نقش دیگری در تیم داشته باشد، به جای اینکه تلاش کنیم یک موقعیت تمام وقت را برای کسی که مناسب نیست، داشته باشیم.

قهرمان چابک به تیم بازاریابی چابک کمک می کند:

  • از روش های کار قدیمی عبور کنید.
  • در مورد بازاریابی چابک هیجان زده شوید.
  • در مورد بازاریابی چابک دیگران را مربی و راهنمایی کنید.
  • به بازاریابی چابک کمک می کند. تیم پاسخگوتر و خودسازمان می شود.
  • به نگرانی های تیم گوش می دهد و به حل مشکلات آنها کمک می کند.

در این نقش موفقیت‌های زیادی را با افرادی دیدم که انتظار ندارید آن را به عهده بگیرید. من یک طراح گرافیک تیمی داشتم که برای این موقعیت داوطلب شد و آنقدر آن را دوست داشت که شرکت او آن را به یک نقش تمام وقت تبدیل کرد.

قهرمان چابک بزرگ کسی است که می‌خواهد در مورد بازاریابی چابک بیاموزد و می‌تواند هیجانی را پیرامون آن برای سازمان ایجاد کند.


agile marketing workflow

به سری Agile Marketing Navigator برسید!



نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

استیسی می داند که بازاریاب بودن چگونه است، بالاخره او یکی از معدود مربیان و مربیان چابکی است که او را از آنجا شروع کرد. پس از فارغ التحصیلی از دانشکده روزنامه نگاری، او به عنوان نویسنده محتوا، استراتژیست، کارگردان و استاد بازاریابی کمکی مشغول به کار شد. او در سال 2012 هنگامی که آن را برای یک مشتری آژانس تبلیغاتی آزمایش کرد، به چابکی به عنوان راهی بهتر برای کار علاقه مند شد. از آن زمان او یک استاد اسکرام، مربی چابک بوده و در تغییرات چابک متعددی با تیم های سراسر جهان کمک کرده است. استیسی در چندین کنفرانس چابک صحبت می‌کند، گواهینامه‌های بیشتری از آن چیزی که به یاد می‌آورد دارد و دوست دارد در خانه با خانواده‌اش چابکی تمرین کند. به عنوان یک زندگی مادام‌العمر مینه‌سوتان، او اخیراً به کارولینای شمالی نقل مکان کرده است، جایی که مشغول یادگیری طرز پخت بلغور و گفتن «Y’all» است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *