اعلانیه

20 ویژگی CMOهای موفق

مدیریت

۷ مهر ۱۴۰۱ 5 بازدید
اعلانیه

20 ویژگی CMOهای موفق

CMO بودن چیزهای زیادی است: شگفت انگیز، سخت، طاقت فرسا، سرگرم کننده، چالش برانگیز و حدود یک میلیون صفت دیگر. در حالی که من فقط بیش از نیم سال است که این عنوان را یدک می کشم، این 8 ماه را صرف تحقیق در مورد معنای “یک مدیر ارشد مدیریت موفق” کرده ام. این کاملاً منحنی یادگیری و یک سواری هیجان انگیز بود.

برای کمک به من در این راه، خود را به هنر مدیر ارشد مدیریت بودن انداختم. من ده ها جلسه قهوه با سایر مدیران ارشد مدیریت داشته ام، کتاب هایی در مورد رهبری و مدیریت خوانده ام و روزها در مورد ویژگی هایی که باعث موفقیت یک مدیر ارشد می شود با تیم اجرایی و مربی حرفه ای خود صحبت کرده ام. من در مورد بهترین CMO های گذشته و امروز تحقیق و مطالعه کرده ام – افرادی مانند بت کامستاک از جنرال الکتریک ، فیلیپ شیلر از اپل و جو تریپودی از کوکاکولا (به نام چند). من فلسفه ها، رویکردها، درس ها، نقاط قوت و بیشتر آنها را جذب کردم.

از طریق تحقیق و تجربه شخصی، من ویژگی‌های تکرارشونده را در موفق‌ترین CMOها دیده‌ام. من حتی توانسته ام این ویژگی ها را به چهار حوزه متمایز تقسیم کنم: تخصص، رهبری، تجارت و شخصیت.

من به هیچ وجه نمی‌گویم که همه اینها را به طرز درخشانی بیرون می‌آورم (کاش!)، اما از نحوه برخورد آنها برای ایجاد شرکت‌های درخشان آگاه هستم و برای آنها تلاش می‌کنم. برای کسانی که امیدوارند روزی مدیر ارشد اجرایی شوند یا شاید کسانی که به تازگی نقش جدید را بر عهده می گیرند، امیدواریم این لیست مفیدی از مهارت ها و ویژگی هایی باشد که شما نیز می توانید آن ها را بسازید.

در زیر بیست ویژگی وجود دارد که من بارها و بارها به آنها می پردازم و معتقدم که یک CMO موفق است.

تخصص

اینها ویژگی‌های خاص بازاریابی هستند که یک CMO را راه‌اندازی می‌کنند تا تیمی از بازاریابان را به بهترین نحو رهبری کند و بازاریابی را در یک سازمان هدایت کند.

  1. چند کانال. صحبت های زیادی در مورد متخصصان در مقابل متخصصان عمومی و همچنین بازاریاب T شکل، همه با نکات عالی. با نگاهی به CMO های پیشرو، واضح است که اگرچه ممکن است در یک یا دو کانال انباشته شوند، اما کاملاً در معرض همه کانال های بازاریابی هستند و به خوبی در آنها مهارت دارند. این تخصص چند کانالی به آن‌ها کمک می‌کند تیم‌هایی را رهبری کنند که بهتر با هم کار می‌کنند و برای کمپین‌های بازاریابی به زیبایی هماهنگ شده‌اند.
  2. فنی. هکر. کدگذار. بازاریاب فنی. هر چه می خواهید اسمش را بگذارید، به واقعیت جدید خود خوش آمدید. برای رهبری بازاریابی امروز، باید چشم انداز فنی و چالش های آن را درک کنید. علاوه بر درک فناوری پشت محصول و عملیات خود، باید مهارت های فنی را نیز به طور خاص در تلاش های بازاریابی خود بیاورید. این به تیم شما کمک می‌کند چابک بماند، مزیت بازار سریع‌تر و در نهایت امن‌تر ایجاد کند. استخدام توسعه‌دهندگان در تیم بازاریابی شما بیشتر و بیشتر به یک امر عادی تبدیل می‌شود، و من معتقدم که این امر ادامه خواهد داشت – باعث می‌شود یک CMO فنی حتی بیشتر پیشرو باشد.
  3. متمرکز بر طراحی. رشته دیگری که اکثر CMO های برتر به سمت آن گرایش دارند، طراحی است. هر چه بیشتر در مورد تفکر طراحی و تئوری طراحی بدانید، برای بیان داستان شرکت خود به گونه ای مناسب تر خواهید بود که با توده ها طنین انداز شود. طراحی زیبا یک عامل متمایزکننده در اکوسیستم امروزی است زیرا تصمیم می‌گیرد در مورد محتوا و کمپین‌ها چه چیزی کلیک، مصرف، اشتراک‌گذاری و دوست داشته شود. بهترین CMO ها فقط طرح ها را تأیید نمی کنند، بلکه می توانند در هر مرحله طراحی با هم همکاری کنند.
  4. بازاریاب چرخه زندگی. CMO های بزرگ می دانند چگونه مشتریان را جذب کنند، آنها را جذب کنند و آنها را حفظ کنند. آنها بازاریابی را یک کانال مهم برای بهبود کل چرخه عمر مشتری می دانند. این تضمین می کند که نیازهای مشتری در هر مرحله برآورده شده و از آنها فراتر رود. امسال اولین سالی بود که اکثر بازاریابان، هنگام بررسی، بیان کردند که «مشتریان اصلی درگیر کردنutm_campaigns”Marketcycles”>مشتریان اصلی است”Onkdriving0 که به طور معمول برنده شده است. من معتقدم که این فقط تأیید می کند که بازاریابان بیش از هر زمان دیگری بر چرخه عمر مشتری مالکیت دارند. بهترین مدیران مدیریت می‌دانند از چه ابزارهایی استفاده کنند، چگونه اندازه‌گیری کنند و چه کمپین‌هایی باعث موفقیت کامل در چرخه عمر مشتری می‌شوند.
  5. داده محور. این یکی جدید نیست، اما به جایی هم نمی رسد. بهترین اندازه گیری استرس CMOs و تجزیه و تحلیل به عنوان دلیل اصلی موفقیت آنها. نه تنها ارزش بازاریابی را ثابت می‌کند، که البته باعث می‌شود برای رشد بخش بازاریابی آسان‌تر شود، بلکه داده‌محور بودن به آن‌ها کمک می‌کند ارزش تلاش‌های خود را در داخل بشارت دهند. به‌علاوه، داده‌محور بودن به مدیران ارشد ارشد مدیریت کمک کرده است تا بودجه‌ها، گزارش‌های پیش‌بینی و برنامه‌های عملیاتی را درک کنند – که همگی در رشد یک شرکت حیاتی هستند.

رهبری

پیدا کردن سبک رهبری خود و رشد عمدی در حوزه رهبری برای هر مدیری حیاتی است و مدیر ارشد مدیریت نیز از این قاعده مستثنی نیست. بخش‌های بازاریابی عالی فقط از بازاریاب‌های باهوش و مشتاق تشکیل نشده‌اند – آنها توسط رهبران بزرگ رهبری می‌شوند.

  1. مصاحبه. بازاریابان می دانند که چقدر مهم است که جلوتر از بازار باشند. این توانایی برای دیدن دو مرحله جلوتر – در استخدام، منابع، کمپین ها، تغییرات بازار و غیره – برای مدیران ارشد ارشد ذاتی به نظر می رسد. شما می توانید خیلی راحت تر نیروها را جمع آوری کنید و به ناشناخته ها بپیوندید. بهترین CMO ها به ندرت بر آنچه در حال حاضر کار می کند یا پروژه های فعلی تمرکز می کنند، اما در عوض در حال برنامه ریزی برای حرکت بزرگ بعدی هستند.
  2. شهود درباره مردم. اینکه یک رهبر عالی باشید به این معنی است که باید افراد را به دست آورید. مدیران ارشد مدیریت موفق می‌توانند تیم‌های بزرگی را استخدام کنند و این نیاز به شهودی عالی در مورد افراد دارد. این چیزی فراتر از دانستن این است که آیا یک فرد واجد شرایط است یا نه – شما باید افراد مناسبی را گرد هم آورید که بتوانند با یکدیگر بازی کنند، از یکدیگر حمایت کنند، یکدیگر را تحت فشار قرار دهند و پیشرفت کنند. شما باید درک کنید که چه چیزی آنها را تحریک می کند و چگونه می توانید به بهترین وجه از این انگیزه برای موفقیت شرکت استفاده کنید.
  3. توانمندسازی. این امر بدیهی به نظر می رسد، اما بسیار مهم است. مدیران ارشد مدیریت می دانند که وظیفه اصلی آنها است به تیمشان قدرت بدهند تا بهترین خودشان باشند. ماشین باید بتواند تقریباً به طور کامل بدون شما کار کند – این زمانی است که می بینید بازاریابی بهترین عملکرد را دارد. حرکات جسورانه، ریسک های حساب شده، ایده های بزرگ و تیم های شاد.
  4. ارتباط دهنده عالی. این به دلایل زیادی مهم است. CMO ها باید با هر تیمی در شرکت به زیبایی کار کنند. برقراری ارتباط خوب با انواع افراد (که همه اولویت های خاص خود را دارند که اغلب با هم رقابت می کنند) برای موفقیت یک شرکت بسیار مهم است. بازاریابی مگافونی است که دنیا از طریق آن شرکت شما را تجربه می کند و بهترین مدیران مدیر ارشد از آن بلندگو برای به اشتراک گذاشتن داستان هایی در مورد محصولات، جوامع، ارزش های اصلی داخلی، تیم و فرهنگ استفاده می کنند. برقراری ارتباط با همه اینها می تواند چالش برانگیز باشد، اما زمانی که به خوبی انجام شود بسیار پاداش دهنده است.
  5. تسهیل کننده. این یکی برای من خاص است. من اغلب فکر می‌کنم که مسئولیت اصلی من این است که دیگران را تسهیل کنم تا به آن تکان بدهند. به عنوان یک مدیر ارشد مدیریت، شما اغلب برای بحث در مورد نقشه‌های راه محصول، اولویت‌بندی‌ها، تصمیم‌های مهندسی و چالش‌های عملیاتی حلقه می‌زنید. و، من فکر می کنم مهم است که در جایی که می توانید کمک کنید. اگر بتوانم از بودجه بازاریابی، منابع یا کمپین‌ها استفاده کنم تا ابتکار شرکت دیگری را روان‌تر کنم، همه ما برنده می‌شویم. اغلب، بهترین رهبران در واقع بهترین حامیان هستند.

متمرکز بر کسب و کار

یک CMO خوب نه تنها یک بازاریاب خوب است، بلکه حس تجاری قوی نیز دارد. CMO به طور کلی به کسب و کار می نگرد و از نزدیک با سایر بخش ها کار می کند و اطمینان می دهد که فعالیت های بازاریابی با اهداف و مقاصد گسترده تر شرکت مرتبط است.

  1. بازاریاب رشد. احتمالاً من بیشتر به این ویژگی علاقه دارم. اگر می‌خواهید روزی مدیر مدیریت مالی شوید، باید خارج از چارچوب ضرب المثل بازاریابی فکر کنید. این فقط در مورد افزایش اکتساب، مشارکت و حفظ نیست – بلکه در مورد “رشد هر آنچه که نیاز به رشد دارد” است. این می تواند گسترش به یک بازار جمعیتی جدید، ایجاد یک خانه داده داخلی، یا شاید افزایش حضور تلفن همراه شما باشد. CMO ها باید از خود بپرسند: “چه پروژه ای بیشترین تاثیر را بر روی نتیجه کسب و کار خواهد داشت؟” – و سپس آنها باید آن جانور را تعقیب کنند.
  2. متمرکز بر درآمد. اوم… بدیهی است. من طرفدار بازاریاب هایی هستم که عاشق «افزایش تعامل» و «ایجاد جامعه» هستند، اما مدیران ارشد مدیریت بزرگ می دانند که هر عملکرد بازاریابی در نهایت باید درآمد را افزایش دهد. بدون استثناء. ما شرکت‌های انتفاعی هستیم، بنابراین درآمد واقعاً باید در قلب هر کاری که انجام می‌دهیم باشد. (اگر به طور اتفاقی بازاریابی را برای یک سازمان غیرانتفاعی رهبری می‌کنید، می‌دانید که کمک‌های مالی – مستعار پول – نیز در قلب کاری است که انجام می‌دهید.)
  3. قهرمان مشتری. بهترین CMO ها مشتری را در نظر داشته باشید. اگر درآمد پادشاه است، پس مشتری ملکه است. CMO هایی که مشتری را به عنوان “شمال واقعی” خود نگه می دارند، تمایل دارند پروژه ها را بهتر اولویت بندی کنند، برندهای معتبرتری بسازند و بازاریابی بهتری ایجاد کنند. تیم‌های آنها برای یک هدف مشترک متحد شده‌اند: چگونه می‌توانیم ارزش بیشتری هم برای مشتریان آینده و هم برای مشتریان فعلی فراهم کنیم؟ چگونه می توانیم آنها را آموزش دهیم، خوشحال و الهام بخشیم؟ CMOهای بزرگ در هر مرحله از مشتری حمایت می کنند.
  4. ارتباط بین بخش. می‌شنوم که در چند سال آینده، CMOها مسئول و بودجه بیشتری نسبت به CIO خواهند بود. میدونی یعنی چی؟ CMOها در حال حاضر تأثیر بیشتری بر روی سیستم‌ها، فرآیندها و نرم‌افزارهایی که شرکت استفاده می‌کند دارند… که همگی در برخی ظرفیت‌ها بین بخشی هستند. CMO های بزرگ پل هایی را به تیم های دیگر می سازند. آنها بزرگترین چالش ها و اهداف خود را درک می کنند. آنها مطمئن می‌شوند که هیچ سیلویی ساخته نمی‌شود، و وظیفه‌شان این است که کارهای بزرگی را که تیم‌های دیگر انجام می‌دهند، بشارت دهند.
  5. تقویت کننده. غیر از رشد سود نهایی، تشکیل تیم و ایجاد برندهای درخشان، تیم بازاریابی نیز باید از طرف شرکت تقویت شود. تقویت چه چیزی؟ فرهنگ، داستان های داخلی و جادویی که شرکت شما را متمایز می کند. CMO های موفق دائماً کسب و کار را برای داستان های عالی استخراج می کنند. چگونه آن فناوری را مقیاس کردید؟ چگونه آن ارزش های اصلی را ایجاد کردید؟ فلسفه شما در مورد تامین مالی چیست؟ آنها این تمایزات تجاری را به روش های زیبایی به اشتراک می گذارند. این تقویت است که اغلب به یک شرکت مزیت بازار در قلب مشتریانش می دهد.

ویژگی های شخصیتی

شما می‌توانید تمام تخصص بازاریابی، هوش تجاری و تسلط بر رهبری در جهان را داشته باشید، اما ویژگی‌های شخصیتی نیز وجود دارد که برخی از CMOها را برای موفقیت بیشتر آماده می‌کند. این بدان معنا نیست که هر مدیر مدیریت مالی باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد، اما تقریباً عجیب است که چند بار مدیران ارشد ارشد در جهان به این ویژگی‌ها اشاره می‌کنند که آنها را در کاری که انجام می‌دهند عالی می‌کند.

  1. کنجکاو. بهترین CMOها یادگیرندگان مادام العمر هستند، همیشه سعی می کنند آن کانال یا پلتفرم یا فرآیند جدید را درک کنند. آنها ذاتاً کنجکاو هستند و اطراف خود را با افراد باهوش احاطه می کنند به این امید که شگفتی آنها را جذب کنند. کنجکاوی نیز مسری است، و داشتن این انگیزه برای یادگیری و بهبود در تیم بازاریابی شما باعث بازاریابی عالی می شود.
  2. پاسخگو. CMO های برتر مسئولیت زیادی را بر عهده می گیرند و آن را به طور کامل در اختیار دارند. آنها تمایل دارند که قایق راک باشند و در آن جلسه گروهی که به صورت دایره ای می چرخند گردن خود را بیرون می آورند. آن‌ها می‌دانند که چقدر مهم است که وزن یک تصمیم را به عهده بگیرند و بر مسئولیت‌پذیری در اطرافیانشان تاکید دارند.
  3. جزئیات محور. ما را Type As بنامید، وسواسی، یا شاید ما معمولاً به شدت کافئین دار هستیم. CMOهای بزرگ اهمیت سختگیری و انضباط در بازاریابی را درک می کنند. آنها بر فرآیند، ردیابی، داده ها تاکید دارند. آنها جزئیات محور هستند و در نهایت به دنبال بخش هایی برای ایجاد زیرساخت هایی هستند که به کل تیم کمک می کند با اشتباهات کمتری سریع تر حرکت کند.
  4. متواضع. رهبران بازاریابی توجه زیادی را به خود جلب می کنند. آنها تمایل دارند شرکت و تیم را به صورت خارجی در نمایشگاه ها، کنفرانس ها، رویدادها و موارد دیگر نمایندگی کنند. آنها در مطبوعات نقل قول می شوند و بخش زیادی از روز خود را در کانون توجه می گذرانند. موفق ترین CMO ها ذاتاً فروتن هستند. آنها متوجه می شوند که فقط میکروفون یک تیم درخشان و محصولات شگفت انگیز هستند. آنها یک داستان را تسهیل می کنند، اما به تنهایی مسئول آن نیستند. مدیران ارشد مدیریت می‌دانند که به اندازه برند و تیم پشت سرشان خوب هستند.
  5. ماجراجویی. ریسک پذیری برای موفق ترین CMO ها ضروری است. برخی از بهترین کمپین‌های بازاریابی در زمان ارائه هیچ معنایی نداشتند، داده‌ها از آنها پشتیبانی نمی‌کردند و احتمالاً بسیاری از تیم در مورد این ایده مطمئن نبودند. اما CMO های بزرگ ریسک می کنند و آرزوی ماجراجویی راه اندازی کمپین های جسورانه و تأثیرگذاری در مقیاس را دارند.

Whhheewww. این خیلی بود. در حالی که شما مطمئناً نیازی به عنوان CMO ندارید تا همه این موارد باشد، برای من جالب است که بارها و بارها موفق‌ترین CMOها به این ویژگی‌ها اشاره می‌کنند تا دلایل خوبی برای آنها باشد. من همیشه سعی می‌کنم از کسانی که باهوش‌تر و بهتر از خودم هستند یاد بگیرم، و این فهرست شروعی عالی برای کسانی است که روزی چشمشان به بازاریابی پیشرو است.

چه ویژگی های دیگری را از دست دادم؟ آنها را در نظرات زیر بگذارید، و بیایید ببینیم چه چیز دیگری باید گنجانده شود!


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

جوانا لرد مدیر بازاریابی ClassPass، بزرگترین بازار تناسب اندام در جهان است. قبل از آن او معاون بازاریابی در Porch بود، یک بازار مصرف کننده پیشرو که مالکان خانه و متخصصان خانه را به هم متصل می کند. قبل از آن، او به عنوان مدیر ارشد بازاریابی در BigDoor، ارائه‌دهنده نرم‌افزار وفاداری و معاون بازاریابی رشد در Moz (سئوموز قبلی)، یک نرم‌افزار تحلیلی ورودی پیشرو، خدمت می‌کرد. او در بازاریابی برند، مدل‌های کسب، تاکتیک‌های تعامل و بازاریابی حفظ که باعث رشد کسب‌وکار می‌شود، متخصص است. لرد یک سخنران کلیدی جهانی در مورد آینده بازاریابی دیجیتال، یک مشاور فناوری، و همچنین یک مربی برای انواع انکوباتورهای فناوری از جمله Techstars، UpGlobal و Startup Weekend است.

لرد اخیراً از سیاتل، WA نقل مکان کرد، جایی که بازاریابی دیجیتال پیشرفته را در دانشگاه واشنگتن تدریس کرد و به عنوان یک سیاتل 40 ساله زیر 40 سال شناخته شد. او اکنون در نیویورک زندگی می کند، جایی که خیلی قهوه می نوشد و با هر کسی که علاقه مند به بازاریابی است صحبت می کند. آی تی.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *