اعلانیه
اعلانیه

10 پیش بینی برای آینده گوگل گلس

پروژه Google Glass سر و صدای زیادی ایجاد می کند. واقعاً ترسناک است که مردم چقدر نسبت به این محصول خوشحال هستند. اما، چرا آنها نباید باشند؟ این یک فناوری کاملاً جدید است. اگر نمی‌دانید، Google Glass نام فناوری جدیدی است که گوگل در حال توسعه آن است که اساساً به شما امکان می‌دهد چیزهایی را که معمولاً در تلفن هوشمند می‌بینید از طریق یک عینک مشاهده کنید و همچنین کارهای بیشتری انجام دهید. در این پست وبلاگ ما برخی از پیش‌بینی‌های آینده Google Glass را انجام می‌دهیم.

Google Glass

گوگل گلس

1. صفحه‌نمایش کوچک آن‌ها را مجبور می‌کند تا با محدودیت‌های فضایی سازگار شوند

البته عینک گوگل صفحه نمایش کوچکتری نسبت به رایانه شخصی خواهد داشت. اما این عینک همچنین صفحه نمایش کوچکتری نسبت به هر تلفن هوشمند موجود در بازار خواهد داشت. منطقه مشاهده حداقل است و فقط در سمت راست قرار دارد. به همین دلیل، هر چیزی که برای Google Glass رندر می شود، فوق العاده کوچک خواهد بود. این یک رسانه کاملاً جدید برای مشاهده وب و قابلیت استفاده ایجاد می کند. Google و علاقه‌مندان شخص ثالث باید راه‌های مختلفی را برای انجام اقدامات و ارائه داده‌ها کاوش کنند.

2. تغییر کمتر مرورگر

البته Google ابتدا مرورگر خود را برای استفاده از طریق Google Glass در دسترس قرار می‌دهد و این باعث می‌شود بیشتر کاربران از آن مرورگر استفاده کنند. با این حال، به جرات می توان گفت که مرورگرهای جدید به احتمال زیاد بعدا معرفی خواهند شد. صرف نظر از این، این به معنای سهم بازار بیشتر برای مرورگرهای متعلق به Google است.

3. جابجایی کمتر برنامه ها

وقتی از تلفن‌های هوشمند استفاده می‌کنیم، اغلب از یک برنامه به برنامه دیگر برای رسیدن به یک هدف تغییر می‌دهیم. با گوگل گلس، می‌توان انتظار داشت که با مجموعه‌ای از توانایی‌های ذاتی سیستم عامل شروع کنیم. به دنبال آن اپلیکیشن ها معرفی شده و استفاده از آن ها رشد خواهد کرد. در حالی که این درست است، گوگل اولین شکست را در توسعه همه عملکردهای مورد نیاز برای دستگاه دریافت خواهد کرد، دقیقاً مانند مزیتی که اپل با آیفون داشت. اگر Google بتواند این کار را به خوبی انجام دهد، نیاز به برنامه های جدید را محدود کرده و کنترل بیشتری بر این بازار جدید به دست خواهد آورد.

4. نیاز بیشتر به فناوری تشخیص صدا

بیشتر قابلیت استفاده در این دستگاه بر اساس تشخیص صدا فعال می شود. گوگل توانایی های خود را در اینجا بهبود بخشیده است، اما فناوری شناسایی و فعال سازی صدا هنوز بسیار جدید و باگ است. Google باید به بهبود و گسترش قابلیت‌های این فناوری ادامه دهد تا محصول را در درازمدت موفق کند.

5. تلفن‌های هوشمند و وب‌سایت‌ها در حال رقابت برای ادغام

گوگل گلس برای همه ترسناک است. می توانید شرط ببندید که اپل، مایکروسافت و سایر بازیکنان بزرگ در حال حاضر (یا قبلاً) جلساتی را برای توسعه یک استراتژی ویژه Google Glass برگزار می کنند. آنها می پرسند، “آیا ما فناوری خود را برای رقابت ایجاد می کنیم؟ آیا ما به دنبال راه هایی برای ادغام هستیم؟ یا فقط بنشینیم و تماشا کنیم؟» این شرکت ها در حال حاضر سرمایه گذاری زیادی در نبرد تلفن های هوشمند دارند. عینک گوگل به معنای یک فرصت کاملا جدید برای ایجاد نسل جدیدی از دستگاه ها است. هر یک از این شرکت ها بدون شک در حال توسعه یک برنامه استراتژیک هستند.

Google Glass Flight

پرواز عینکی Google

6. تبلیغات جدید

به نظر می‌رسد Google این محصول را بدون تبلیغات برای شروع ارائه می‌کند. آنها درآمد کمی از فروش دستگاه به دست می آورند، اما در مقطعی تبلیغات ایجاد می کنند. هنگامی که آنها این کار را انجام دهند، یک قالب تبلیغاتی جدید باید ایجاد شود. این برای گوگل سخت خواهد بود. ایجاد یک تبلیغ غیر مزاحم اما در فاصله یک اینچ از چهره کسی آسان نیست. اما به من اعتماد کنید، آنها راهی پیدا خواهند کرد.

7. برنامه های بیشتر متمرکز بر حرکت چشم

Google قبلاً یک فناوری جدید ردیابی چشم را ثبت کرده است که اساساً چشم را دنبال می کند و بنابراین می تواند دوربین را کنترل کند. به گفته techradar.com، “روش های مختلفی برای ردیابی حرکت چشم ارائه شده است، از جمله پرتاب کردن اجسام متحرک و نمایش یک مسیر، مانند الگوی زیگزاگ یا دایره جزئی، برای چشم.”

در حالی که در این مرحله، این فناوری فقط برای باز کردن قفل صفحه نمایش روی سر مورد استفاده قرار می گیرد، پیامدهای بسیار بیشتری وجود دارد. این می تواند برای انجام یک بازی مسابقه ای، حرکت یک مهره شطرنج، سازماندهی صفحه گسترده اکسل یا انجام یک عمل (مثلاً حرکت دادن چشم ها به سمت راست برای “بله” یا به سمت چپ برای “نه”) استفاده شود. این فناوری حرکت چشم، همانطور که توسعه یافته است، کمک بزرگی برای استفاده از دستگاه در مواقعی که تمایلی به صحبت کردن ندارید، خواهد بود. همچنین راه های سرگرم کننده ای را برای تعامل با دستگاه های مختلف ارائه می دهد. در نهایت، همانطور که کاربران بیشتر به فناوری ردیابی چشم عادت می‌کنند، شاهد استفاده روزافزون از آن در همه فناوری‌ها خواهیم بود.

8. رسانه های اجتماعی نیاز به تطبیق دارند

Google Glass یک تغییر دهنده بازی برای رسانه های اجتماعی است. تو می دانی و من هم می دانم. فیس بوک، توییتر، یوتیوب، گوگل پلاس، لینکدین، فور اسکوئر و همچنین سایت های دیگر همگی نیاز به توسعه استراتژی هایی برای مقابله با این فناوری جدید دارند. آیا سایت های اجتماعی امکان آپلود آسان را فراهم می کنند؟ آیا آنها منطقه ای از صفحه خود خواهند داشت که فید زنده شخص را در صورت روشن شدن نشان دهد؟ آیا فیس بوک برای ساخت دستگاه خود رقابت می کند؟ یک چیز مطمئن است، اگر یک سایت رسانه اجتماعی نتواند به درستی با این فناوری تعامل داشته باشد، در خطر از دست دادن کاربران است. گوگل این را می داند و بدون شک یکپارچه سازی یکپارچه با Google + ایجاد خواهد کرد. در این مرحله، به نظر می‌رسد که Google + بیشترین سود را از Google Glass دارد.

9. گوپرو سفتر

خواهد داشت

GoPro یک سرمایه گذاری شگفت انگیز برای تماشا بوده است. یک دوربین ساده با قابلیت تحرک بهتر و مقاومت در برابر آب خیلی سریع به یک پدیده جهانی تبدیل شد. گوگل گلس رقیب جدی گوپرو خواهد بود. مطمئناً، Google Glass بسیار بزرگ‌تر از ویدیو است، اما این دو دستگاه می‌توانند اهداف یکسانی را انجام دهند، و از نظر من، Google Glass کمی حجم‌تر به نظر می‌رسد.

10. سئو باز هم تغییر خواهد کرد

در حالی که در حال حاضر، به نظر می رسد که عملکرد جستجو محدود است. البته گوگل توانایی های کامل جستجو را در برخی مواقع ارائه خواهد کرد. با رابط بصری فوق‌العاده کوچک، فهرست‌های جستجو مقدار کمی داده را ارائه می‌کنند و به طور کلی، نحوه ارائه نتایج تغییر خواهد کرد. من نمی‌خواهم بدون اطلاعات بیشتر در این مورد عمیق‌تر صحبت کنم، اما واضح است که همه چیز مطابق با فناوری تکامل خواهد یافت.

پیش‌بینی‌های جمع‌بندی

این پیش‌بینی‌ها صرفاً ایده‌هایی بر اساس تجربه من در بازاریابی اینترنتی هستند. ممکن است همه آنها درست نباشند، اما در نظر گرفتن پیامدهای عینک گوگل اشکالی ندارد. امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. اگر با این پیش بینی ها مخالف هستید، البته خوب است. بیایید یک بحث خوب در زیر در مورد این موضوع داشته باشیم. با این حال، من معتقدم که همه ما می‌توانیم موافق باشیم که Google Glass یک تغییر دهنده بازی در سطوح مختلف است.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

جان لینکلن مدیر عامل Ignite Visibility، یک آژانس بازاریابی دیجیتال و یک شرکت Inc. 5000 است. لینکلن همواره به عنوان یکی از برترین متخصصان بازاریابی در این صنعت شناخته می شود. او دریافت‌کننده جایزه بهترین بازاریاب سال موتورهای جستجو بوده است که توسط Clutch.co به عنوان مشاور شماره 1 سئو در ایالات متحده انتخاب شده است. و دیجیتال اینفلوئنسر) و دو فیلم (SEO: The Movie و Social Media Marketing: The Movie) در زمینه بازاریابی دیجیتال ساخت.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *