10 سال پیش، سازمان حرفه ای بازاریابی موتورهای جستجو — SEMPO — تشکیل شد. این از تمایل بازاریابان جستجویی که می خواستند شناخت و حمایت بیشتری از صنعت نوپای خود کسب کنند، رشد کرد. یک دهه بعد، مطمئن نیستم که آیا گروه دیگر لازم است یا نه.
SEMPO با بهترین نیت شروع شد. از انجمنهای باز در کنفرانسهایی که من نظارت میکردم رشد کرد و در نهایت در 20 اوت 2003 راهاندازی شد . بیشتر موارد را به خاطر دارم. جسی چیس استریچیولا، یکی از اعضای هیئت موسس، در اولین جلسه رسمی به طور احساسی توضیح داد که چگونه امیدوار بود که کار SEMPO به این معنی باشد که او مجبور نیست تلاش کند و به والدینش توضیح دهد که برای امرار معاش چه میکرد. /p>
ممکن است احمقانه به نظر برسد – چه کسی در مورد چنین چیزی احساساتی می شود؟ اما بازاریابان جستوجو کار بزرگی انجام میدادند و با این حال همچنان مجبور بودند از هر دلار برنده شده برای آن کار دفاع کنند، به گونهای که به نظر میرسید بازاریابان سنتی هرگز مجبور به انجام آن نبودند. این همه با وجود بازدهی عظیمی بود که به ارمغان می آوردند. بهعلاوه، به نظر میرسد هیچکس واقعاً نمیداند بازاریابان جستجو – SEOs و SEMs – واقعاً چه کاری انجام میدهند.
SEMPO امیدوار بود که همه اینها را تغییر دهد. یکی از کارهای کلیدی انجام یک نظرسنجی صنعت سالانه بود و این احتمالاً بزرگترین موفقیتی است که این گروه هر سال به انجام آن ادامه داده است. میتوانید گزارشهای سالها را اینجا ببینید.
گذشته از این، بسیار ساکت است. هنگامی که شروع شد، صحبت از انجام بسیاری از رسانه ها برای ارتقاء سطح بازاریابی جستجو بود. بحث های زیادی در مورد اینکه آیا استانداردها یا گواهینامه ها باید ایجاد شود، به خصوص در برابر تاکتیک های سئو کلاه سیاه وجود داشت. بسیاری از ایده های دیگر مورد بحث قرار گرفت.
در عوض، اتفاقی که افتاده این است که (برای کسانی که سوابق مالی و صورتجلسه هیئت مدیره را بررسی میکنند) درآمد کاهش یافته و عضویت عملاً راکد است. فعالیتی که این گروه انجام می دهد نیز راکد به نظر می رسد. بیانیه مطبوعاتی صفحه را در نظر بگیرید:
فقط پنج رویداد قابل توجه در سال 2012، و دو مورد از آنها فقط در مورد انتخاب افسران است. تنها سه رویداد قابل توجه تا کنون در سال جاری. این را با انجمن بازاریابی مستقیم مقایسه کنید، که شش رویداد قابل توجه در ماه گذشته داشته است.
من را اشتباه نگیرید. افراد بسیار فداکار و سخت کوشی در SEMPO دخیل هستند. من به برخی از جلسات محلی SEMPO رفتهام، و احساس کردهام که آنها بهخصوص ارزش زیادی دارند.
اما 10 سال بعد، حدس میزنم که به نوعی افسردهکننده باشد. به نظر می رسد که خود SEMPO حتی به خاطر نمی آورد که امروز 10 ساله می شود و این خود گویای این موضوع است. تا به حال انتظار داشتم که یک خلاصه بزرگ از تمام کارهایی که این گروه انجام داده است و به جایی که قصد دارد در دهه آینده به کجا برود.
ممکن است بازاریابی جستجو دیگر نیازی به یک گروه صنعتی نداشته باشد تا ثابت کند که در لیگهای بزرگ بازی میکند – اگرچه همانطور که من توئیت کردم امروز، با توجه به برنامه هفته تبلیغات، هنوز کاملاً فراموش شده است:
جستجو نیمی از هزینه تبلیغات آنلاین است. آیا می توانید جلسات جستجوی @advertisingweek را ببینید؟ موفق باشید با آن. pic.twitter.com/9Xj2vBi0KF
— دنی سالیوان (@dannysullivan) 20 اوت 2013
یا اگر به یک گروه نیاز دارد، ممکن است SEMPO یا سازمان دیگری باید نگاهی تازه به این نوع گروه داشته باشد؟
نظر شما چیست؟
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شدهاند.