

جلسه اصلی امروز در اجلاس ادوبی دیجیتال مارکتینگ، ریچارد شرمن (@RSherman_25) قهرمان Super Bowl را به سالت لیک سیتی، یوتا آورد تا با جمعی از حدود 7000 مدیر بازاریابی دیجیتال صحبت کنید. یک ستاره NFL چه چیزی می تواند به اتاق بزرگی از متخصصان بازاریابی بیاموزد؟ اگر سر خود را روی آن یکی می خارید، ممکن است تنها نباشید، حتی اگر قبلاً از این بازیکن به عنوان یک طرفدار ورزش می دانستید.
بسیاری از طرفداران غیرفوتبالی ریچارد شرمن را نیز از مصاحبه بدنام پس از بازی او با خبرنگار FOX Sports ارین اندروز در بازی قهرمانی NFC میشناسند، که در روزهای بعد به یک رسانه اجتماعی تبدیل شد. شاید بهترین لحظه رسانه های اجتماعی برای او نباشد، همانطور که در ابتدا در یک نور منفی نشان داد، او توانست بر طوفان آتشی که فوران کرد غلبه کند. ضرری نداشت که او با برنده شدن یک حلقه سوپر بول، از حرف هایش حمایت کرد.
همانطور که مکالمه بیست دقیقه ای بین شرمن و گزارشگر ورزشی کالین رسچ (@ColinResch) در جریان بود، اتاق هواداران فوتبال و بازاریابان به در مورد مردی که خود را نیز بخشی از #nerdnation می داند، خیلی بیشتر بدانید. در واقع، اولین موضوعی که در مورد آن صحبت شد، 900 هزار دنبال کننده او در توییتر بود، زیرا شرمن به شوخی گوشی هوشمند خود را کشید تا آنها را بررسی کند.
موضوع کنفرانس “اختراع مجدد” زمانی پدیدار شد که جمعیت بیشتر در مورد بازیکن یاد گرفتند – کودکی از کامپتون، احاطه شده توسط شرایط بدی که نمرات خوبی کسب کرد و سخت تلاش کرد تا زندگی جدیدی برای خود ایجاد کند.
شرمن که اکنون فارغ التحصیل افتخارآمیز دانشگاه استنفورد با مدرک ارتباطات بازاریابی است (همچنین برای دوره کارشناسی ارشد خود می رود و این آخر هفته 26 ساله می شود)، در مورد نقش خود به عنوان یک ورزشکار حرفه ای صریح و صادقانه صحبت می کند، و به شدت از شهرت خود در رسانه های اجتماعی و چگونگی آن آگاه است. او با ورود به فوتبال حرفه ای، یک برنامه بازاریابی برای خود تهیه کرد. او میخواست یک تغییردهنده باشد و دیون سندرز را بهعنوان تأثیرگذار بر نوع ورزشکار حرفهای که میخواست باشد، یاد کرد و یک برند شخصی در اطراف ایجاد کرد.
در مورد برندسازی فردی، شرمن گفت: “شما می خواهید پاسخ و بحثی را برانگیزید. شما می خواهید در رشته خود منحصر به فرد باشید. صداقت و اصیل بودن چیزی است که در زمینه من به فروش می رسد.”
10 درس بازاریابی از ریچارد شرمن، رسانه های اجتماعی و ستاره فوتبال
در اینجا برخی از بهترین توییتهای آماده از گفتگوی صریح صبح امروز با ریچارد شرمن در #AdobeSummit آورده شده است.
چیزی که بازاریابان می توانند از @RSherman_25 یاد بگیرند ? در برابر ناملایمات استقامت کنید. به برند خود وفادار بمانید. #AdobeSummit pic.twitter.com /EhPc8qmdav
— جنیفر پولک (@JenPolk1) 26 مارس 2014
@rsherman_25 #adobesummit فقط همه ی ادم های بازاریابی را متحد کرد – “حقایقی را ارائه دهید که نمی توانید استدلال کنید!” — Matt Langie (@mattlangie) 26 مارس 2014
شما باید بفهمید که چگونه با ابزارهایی که به شما داده می شود موفق شوید. @RSherman_25 #AdobeSummit — Michele Kiss (@MicheleJKiss) 26 مارس 2014
“صادق باشید، لحظاتی را که بخشی از برنامه شما هستند در آغوش بگیرید و طوفان ها را تحمل کنید.” @RSherman_25 “پسر خوب” است! #AdobeSummit #Seahawksfan — برایان تری (@thebrianneterry) 26 مارس 2014
“گاهی در فوتبال از آن شخص متنفرم” ~ @RichardSherman “گاهی اوقات در بازاریابی، کمپین شما بد است” آن را واقعی نگه دارید. #AdobeSummit — جان لاوت (@johnlovett) 26 مارس 2014
.@RSherman_25 چهارمین P را میگوید عبارت است از: برنامه ریزی. فراموش نکنید که چقدر برای فرآیند / محصول / افراد مهم است. #AdobeSummit — اریک ماتیسوف (@ericmatisoff) 26 مارس 2014
.@RSherman_25 برنامهای برای بازی او می دانست که میکروفون روشن است. قانون بازاریابی من زندگی می کند: دوربین همیشه روشن است و میکروفون همیشه داغ است. #AdobeSummit
— لیز میلر (@lizkmiller) 26 مارس 2014
“شما باید آینده نگری داشته باشید تا ببینید قرار است چه اتفاقی بیفتد… باید چیز متفاوتی ارائه دهید.” @RSherman_25 #AdobeSummit — Tulika M (@Tulikam) 26 مارس 2014
اگر پیامی آماده نکردهاید، لحظه را از دست دادهاید. یادآوری خوب از @RSherman_25 در #AdobeSummit — کیتلین دیویس (@caitlinwenz) 26 مارس 2014
@RSherman_25 روش عالی برای فکر کردن ” نام تجاری خود را بشناسید… سپس آن را زندگی کنید. بدانید که هر لحظه مزایا و معایب دارد” #AdobeSummit
— لیزا آریگی (@arrighi_lisa) 26 مارس 2014
ویدئوی شرکت کننده از سخنرانی ریچارد شرمن @AdobeSummit
بهروزرسانی: ویدئوی رسمی گفتگوی کلیدی ریچارد شرمن از @AdobeSummit اکنون در دسترس است در اینجا، در فهرست «اختراع مجدد بازاریابان – چهارشنبه، 26 مارس» – بخش اصلی، فصل 3.
پست اسکریپت: همچنین به داستان مرتبط ما مراجعه کنید، ویدئو: چه آیا اریک استون استریت مانند یک استراتژیست رسانه اجتماعی برای ریچارد شرمن خواهد بود؟
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شدهاند.