اعلانیه
اعلانیه

google-g-logoGoogle می‌گوید از Mocality، یک فهرست جستجوی محلی در کنیا، به دلیل حذف پایگاه داده کسب‌وکارهای Mocality و دروغ گفتن در مورد رابطه آن با Mocality هنگام تماس با آن مشاغل، عذرخواهی کرده است.

Mocality شواهد خود را علیه Google ارائه کرد در امروز یک پست وبلاگی، گوگل را متهم می‌کند که فهرست‌های کسب‌وکارهای محلی خود را حذف می‌کند، با کسب‌وکارهای محلی تماس می‌گیرد تا آنها را به ثبت‌نام در برنامه Google “دریافت مشاغل کنیایی آنلاین” ببرد، و به آن کسب‌وکارها می‌گوید که Google و Mocality با هم کار می‌کنند. اینطور نبود Mocality آدرس‌های IP را بررسی کرد که فهرست‌های آن را حذف می‌کردند و بعداً تماس‌های تلفنی را که برنامه Google فکر می‌کرد با صاحبان مشاغل برقرار می‌شد، ضبط کرد.

در بیانیه‌ای امروز، ابتدا توسط payContent گزارش شد و همچنین به اشتراک گذاشته شد با Marketing Land (و همچنین پست شده در Google+)، نلسون ماتوس، معاون رئیس‌جمهور Google و Engineering، Europe and Emerging Markets، گفتند که گوگل از اطلاع از آنچه اتفاق افتاده است «متأسف است» و از Mocality عذرخواهی کرده است:

از اینکه متوجه شدیم تیمی از افرادی که روی یک پروژه Google کار می‌کنند، به‌طور نادرستی از داده‌های Mocality استفاده می‌کنند و رابطه ما با Mocality را برای تشویق مشتریان به ایجاد وب‌سایت‌های جدید نادرست معرفی می‌کنند، متاسف شدیم.

ما قبلاً بدون قید و شرط از Mocality عذرخواهی کرده‌ایم. ما هنوز در حال بررسی دقیق چگونگی این اتفاق هستیم و به محض اینکه همه حقایق را بدست آوریم، اقدامات لازم را با افراد درگیر انجام خواهیم داد.

این بیانیه به‌طور مشخص نمی‌گوید که خود گوگل این کار را انجام می‌دهد و تلاش می‌کند با مشتریان Mocality تماس بگیرد. گوگل با گفتن «تیمی از افرادی که روی یک پروژه Google کار می‌کنند»، امکان سپردن مسئولیت این حادثه را برعهده پیمانکاران شخص ثالث باز نگه می‌دارد – چیزی شبیه به اتفاق هفته گذشته که Google گفت آژانس های تبلیغاتی مسئول یک حمایت مالی ضعیف بودند کمپین پست وبلاگ برای Google Chrome.

Google با کسب و کار خود را آنلاین کنید. معمولاً به کسب و کار کوچک یک وب سایت رایگان، نام دامنه رایگان و سایر کمک های بازاریابی ارائه می دهد. هزینه های رایگان برای یک سال خوب است و پس از آن شامل هزینه اسمی می شود. به‌عنوان بخشی از این برنامه، Google معمولاً اعتبار رایگان AdWords را نیز ارائه می‌کند که حداقل تا حدودی به انگیزه‌های کلی Google در برنامه صحبت می‌کند.

این حادثه کنیا/محلیت، دو هفته بسیار سختی را برای شروع سال برای Google به پایان رساند. گوگل بلافاصله پس از آن در پست های وبلاگ حمایت شده از Google Chrome در بالا گرفتار شد. سال جدید، و راه اندازی این هفته جستجو، به علاوه دنیای شما منجر به انتقاد از سوی Twitter و دیگران، نه به ذکر درخواست های تحقیقات FTC.

همانطور که گرگ استرلینگ امروز صبح در سایت موتور جستجو نوشت، همه اینها در یک تست لکه جوهر خوب در مقابل شر درباره Google و فعالیت‌های آن.

پست‌نویس توسط بری شوارتز: در ۲۷ ژانویه، نلسون ماتوس از Google پست کرد  که آنها اقدامی انجام داده اند.

ما تحقیقات خود را در مورد اتهامات جدی در مورد استفاده از داده های وب سایت Mocality در کنیا به پایان رساندیم. ما بسیار متاسفیم که این اتفاق افتاد. ما اقدامات مناسبی را با افراد درگیر انجام داده‌ایم و تغییراتی در عملیات خود ایجاد کرده‌ایم تا اطمینان حاصل کنیم که این اتفاق دیگر تکرار نمی‌شود.

ReadWriteWeb گفت اولگا آرارا-کیمانی، مدیر کشور کنیا را اخراج کردند.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

مت مک گی در سپتامبر 2008 به عنوان نویسنده/خبرنگار/ویراستار به Third Door Media ملحق شد. او از ژانویه 2013 تا زمان خروجش در جولای 2017 به عنوان سردبیر خدمت کرد. او را می توان در توییتر در @MattMcGee.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *