اعلانیه
اعلانیه

یاهو Q1 انتظارات را شکست، جستجو قوی تر از نمایشگر

امروز، یاهو پست درآمدهای سه ماهه 1.13 میلیارد دلاری را منتشر کرد. این رقم نسبت به سال گذشته 1 درصد کاهش داشته است، اما هنوز هم نسبت به برآوردهای اجماع تحلیلگران مالی کمتر است. درآمد ex-TAC ​​1 درصد افزایش داشت. سود خالص غیر GAAP به ازای هر سهم 0.38 دلار بود که ثابت بود اما از انتظارات نیز تجاوز کرد.

این شرکت حدود 4.6 میلیارد دلار پول نقد در اختیار دارد.

Yahoo Revenues Q1 2014

برخی این نتایج را جشن می گیرند و برخی دیگر آنها را متوسط ​​می دانند.

درآمد جستجو و نمایش هر دو سال به سال افزایش یافته است. درآمد نمایشی اندکی افزایش یافته است (TAC سابق) اما قیمت هر تبلیغ نمایشی کاهش یافته است. در حالی که نمایشگر تا حدودی نرم بود، جستجو عملکرد قوی تری داشت.

طبق انتشار، درآمد جستجو (TAC سابق) نسبت به سال گذشته 9 درصد افزایش داشته است. کلیک های جستجوی پولی افزایش یافته و قیمت PPC نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. همه اینها خبر خوبی برای ماریسا مایر و تمرکز مجدد او بر جستجو است.

جستجو: 

  • درآمد جستجوی GAAP 445 میلیون دلار برای سه ماهه اول 2014 بود که 5 درصد افزایش در مقایسه با 425 میلیون دلار در سه ماهه اول 2013 داشت.
  • درآمد جستجوی ex-TAC ​​444 میلیون دلار برای سه ماهه اول 2014 بود که 9 درصد افزایش نسبت به 409 میلیون دلار در سه ماهه اول 2013 داشت.
  • کلیک های پرداختی تقریباً 6 درصد نسبت به سه ماهه اول 2013 افزایش یافته است.
  • قیمت هر کلیک تقریباً 8 درصد نسبت به سه ماهه اول سال 2013 افزایش یافته است.

نمایش:

  • درآمد نمایشگر GAAP برای سه ماهه اول 2014، 453 میلیون دلار بود که در مقایسه با سه ماهه اول 2013 ثابت بود.
  • درآمد نمایشی ex-TAC ​​409 میلیون دلار برای سه ماهه اول 2014 بود که 2 درصد افزایش نسبت به 402 میلیون دلار در سه ماهه اول 2013 داشت.
  • تعداد تبلیغات فروخته شده در مقایسه با سه ماهه اول سال 2013 تقریباً 7 درصد افزایش یافته است.
  • قیمت هر آگهی تقریباً 5 درصد نسبت به سه ماهه اول 2013 کاهش یافت.

Yahoo Q1 revenues

NASDAQ:YHOO”>با توجه به اخبار مالی نسبتاً مثبت، سهام پس از ساعت‌ها افزایش یافت. ما به تماس درآمد (که در 5 شرقی ارائه می شود) گوش می دهیم و نکات برجسته را ارائه می دهیم — پس دوباره بررسی کنید.

تحلیلگران استدلال می کردند که ارزش بازار و سهام یاهو توسط دارایی های آسیایی این شرکت (به ویژه سهام علی بابا) تقویت می شود. این نتایج نسبتاً مثبت ممکن است شروع به بحث دیگری کنند.

همانطور که علی‌بابا عمومی می‌شود، یاهو در صورت نقدینگی، میلیاردها دلار درآمد کسب می‌کند. با این حال، سرمایه‌گذاران نگران هستند که کسب‌وکار اصلی هنوز قدرت و سرزندگی کافی از خود نشان نداده است.

مشکل یاهو این است که بازار نمایشگر اکنون بسیار رقابتی تر از زمانی است که یاهو پادشاه نمایشگر بود (بخوانید: Google + Facebook + برنامه نویسی). و با وجود یاهو جمینی، این شرکت واقعاً پلتفرم جستجوی خود را کنترل نمی کند.

نظرات مربوط به درآمد: 

مدیر عامل ماریسا مایر، در یک پخش زنده ویدیویی که از اشکالات فنی رنج می‌برد،تعداد معیارهای بهبود یافته را برای شرکت، از جمله رشد استفاده از تلفن همراه، تحت تأثیر قرار داد. او گفت که یاهو اکنون 430 میلیون کاربر فعال روزانه دارد.

مایر گفت که کسب و کار اکنون در چهار حوزه سازماندهی شده است: جستجو، نمایش، ارتباطات و مجلات دیجیتال. او از استخدام سرمقاله های با سابقه برای رهبری پوشش مجله دیجیتال یاهو دعوت کرد. او همچنین به طور گسترده در مورد محتوای ویدیویی یاهو صحبت کرد.

Mayer درباره یاهو جمینی به‌عنوان «فروشگاه یک‌جا» برای جستجو و نمایش تلفن همراه صحبت کرد. او تکرار کرد که “سهولت و عملکرد جستجو را با مقیاس نمایش” ارائه می دهد. مایر در مورد بهبود فناوری تبلیغات شرکت بحث کرد. او گفت که AdManager فرصت هایی را برای رشد کسب و کار نمایش یاهو و تبلیغات ویدیویی ارائه می دهد.

مایر می گوید که یاهو از طریق استخدام و جذب “استعداد فنی بزرگ” را به شرکت می آورد. او گفت که این به طور مستقیم به محصولات، خدمات و فناوری تبلیغات جدید ترجمه شده است.

کن گلدمن، مدیر مالی یاهو در مورد مسائل مالی از دیدگاه سرمایه گذار و حسابداری بحث کرد.

او نقاط قوت و ضعف را در زمینه های کلیدی کسب و کار ذکر کرد. به عنوان مثال، درآمد جستجو در موبایل در سه ماهه اول نسبت به سال گذشته دو برابر شده است. معیارهای نمایش “روندهای رو به بهبود” را نشان داد. درآمد صفحه نمایش برای موبایل نیز دو برابر شد. کاربران فعال روزانه نسبت به سال گذشته 5 برابر افزایش داشته اند.

Yahoo در حال بی‌اهمیت‌سازی «املاک با درآمد کمتر» است. بحث هایی در مورد علی بابا و این واقعیت وجود داشت که این شرکت در حال پیشبرد عرضه اولیه سهام در ایالات متحده است. او بیشتر نمی گوید زیرا اولی در دوره ای آرام است.

گلدمن: “ما هنوز کار زیادی برای انجام دادن داریم، اما مطمئن هستیم که در مسیر درستی هستیم.” راهنمایی تقریباً صاف بود.

مدیر عامل ماریسا مایر درباره محرک‌های رشد صحبت می‌کند: موبایل، اجتماعی، بومی و ویدیو. این کسب‌وکارها هنوز کوچک هستند، اما شاهد رشد سریع هستند – 98 درصد رشد سالانه.

ما همچنان شاهد رشد معیارهای کاربر در Tumblr و به ویژه در تلفن همراه هستیم. بیش از 60 درصد از کاربران فعال از طریق دستگاه های تلفن همراه به سایت دسترسی دارند. میانگین پست های حامی Tumblr بیش از 10000 بار مجدداً وبلاگ یا به اشتراک گذاشته می شود.

ویدئو: سرمایه‌گذاری ما در ساخت نماها/جریان‌ها به «محدودیت‌های موجودی» رسیدگی می‌کند. مایر در مورد برنامه نویسی وب اصلی و به دست آوردن محتوای شخص ثالث برای ایجاد ترافیک ویدیویی بیشتر صحبت کرد.

سوالات: 

آیا یاهو محتوای ویدیویی حرفه ای تری را به دست خواهد آورد؟ مایر: ترکیبی از منابع محتوا را دنبال خواهیم کرد و هزینه‌ها مطابق با هزینه‌های گذشته خواهد بود.

جستجوی متنی و موبایل: چگونه بر معامله/روابط مایکروسافت تأثیر خواهد گذاشت؟ فرصت بزرگی برای پیشرو بودن در صنعت وجود دارد. ما هیجان زده بودیم که Gemini را عرضه کنیم زیرا خرید جستجو و نمایش را ساده می کند.

یاهو موقعیت خوبی برای جذب دلارهای تبلیغاتی نام تجاری دارد زیرا AdAge 100 بودجه بیشتری را به دیجیتال تبدیل می کند. بازارهای بومی و نمایشگر رشد قابل توجهی خواهند داشت.

چگونه باید پول نقد شما را ارزش گذاری کنیم؟ کن گلدمن گفت که “ما با هیئت مدیره خود کار خواهیم کرد” در مورد نحوه استفاده از پول نقد خود، با اشاره به Alibaba و تزریق نقدی آینده.

در رابطه با خریدهای نقدی آینده علی بابا و خریدهای آتی: مایر گفت که برخی خریدهای استراتژیک همراه با برخی خریدهای “جلوگیری” ادامه خواهند داشت. اما او گفت که با هیئت مدیره مشورت خواهند کرد.

Mayer بیشتر در مورد تبلیغات جریانی و گسترش تبلیغات بومی در بین خواص بحث کرد.

گلدمن: در آینده احتمالاً TAC افزایش خواهد یافت. این سه ماهه “نقطه پایین” TAC بود.

مایر در مورد رشد اصلی یاهو: “امروز شاهد برخی از آن‌ها هستیم.” موبایل و شبکه های اجتماعی زمینه های کلیدی رشد هستند. بین المللی یکی دیگر از زمینه های رشد یاهو است. گلدمن توضیح می دهد: “یکی از تمرکزهای اصلی ما”. او افزود که این مناطق رشد، مسطح بودن اساسی تجارت تبلیغات رایانه شخصی را “خنثی می کند”.

AdManager چگونه است؟ مایر: ما همچنان در حال انتقال کمپین ها به پلتفرم هستیم. این به ما کمک می کند تا تبلیغات را خارج از شبکه پخش کنیم. ما می خواهیم تجارت خارج از شبکه خود را رشد دهیم و این یکی از دلایلی است که شاهد افزایش TAC (از اشتراک درآمد) خواهید بود.

گلدمن درباره خرید: یکی از راه‌های افزایش مقیاس در خارج از کشور. ما در سطح بین المللی تهاجمی تر خواهیم بود.

به گفته مایر، فرمت‌های بومی راهی هستند که یاهو از موبایل، شبکه‌های اجتماعی و ویدیویی کسب درآمد می‌کند. تلفن همراه از نظر رشد کلی مهم‌ترین حوزه است – اما هنوز برای نتایج کلی شرکت مهم نیست.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

گرگ استرلینگ یک ویرایشگر مشارکت کننده در Search Engine Land، عضو تیم برنامه نویسی رویدادهای SMX و معاون بازار بینش در Uberall است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *