اعلانیه
اعلانیه

یاهو و علی بابا در نهایت با طلاق موافقت کردند، شرکت چینی سهام را به قیمت میلیاردها بازخرید می کند

علی بابا و یاهو بالاخره طلاق می گیرند. در یک تراکنش پیچیده و مرحله‌ای علی‌بابا می‌تواند تمام سهام اقلیت یاهو را در این شرکت بازخرید کند.

زمانی که یاهو یک شرکت قوی‌تر بود، چندین سال پیش، روابط خوبی با جک ما، مدیرعامل علی‌بابا داشت. یاهو در سال 2005 حدود 1 میلیارد دلار در بازار آنلاین چین سرمایه گذاری کرد.

سپس جری یانگ، مدیرعامل یاهو و ما به خوبی با هم کنار آمدند. اما بعداً این رابطه تیره شد و علی بابا مشتاق شد سهام خود را دوباره به دست آورد و از یاهو رهایی یابد. به نوبه خود، سرمایه گذاران یاهو می خواستند که این شرکت از سرمایه گذاری علی بابا خود ارزشی به دست آورد.

علاقه یاهو به علی‌بابا و سهام اقلیت آن در یاهو ژاپن توسط سرمایه‌گذاران نهادی به‌عنوان با ارزش‌ترین دارایی‌های آن در نظر گرفته می‌شود – ارزشمندتر از خود کسب‌وکار اصلی یاهو.

مذاکرات قبلی بین علی بابا و یاهو بر سر تضادهای ارزش گذاری و Alipay، واحد پرداخت علی بابا متوقف شده بود. حتی صحبت هایی وجود داشت مبنی بر اینکه علی بابا در یک مقطع زمانی سعی می کند یاهو را با کمک سهام خصوصی بخرد.

قرارداد اعلام امروز صبح به علی بابا اجازه می دهد نیمی از سهام یاهو را به قیمت 7.1 میلیارد دلار (6.3 دلار) بازخرید کند. میلیارد دلار درآمد نقدی و تا 800 میلیون دلار سهام ممتاز علی بابا). سود باقیمانده یاهو در یک تراکنش آتی در زمانی که علی‌بابا عمومی می‌شود، فروخته می‌شود.

یاهو گفت که بیشتر پول پس از مالیات بین سهامداران توزیع خواهد شد.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

گرگ استرلینگ یک ویرایشگر مشارکت کننده در Search Engine Land، عضو تیم برنامه نویسی رویدادهای SMX و معاون بازار بینش در Uberall است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *