اعلانیه
اعلانیه

یاهو «ردیابی نکنید» را کنار می گذارد: فقدان استانداردها بسیار گیج کننده است

yahoo-purple-sign-1920

Yahoo اعلام شد چهارشنبه که دیگر به سیگنال‌های مرورگر ردیابی نشوید پایبند نیست و کارایی تنظیمات حریم خصوصی کاربر در اکوسیستم آنلاین را بیشتر به خطر می‌اندازد.

“از امروز، تنظیمات Do Not Track مرورگر وب دیگر در یاهو فعال نخواهد بود. به‌عنوان اولین شرکت بزرگ فناوری که Do Not Track را پیاده‌سازی کرد، ما در قلب مکالمات پیرامون چگونگی توسعه کاربرپسندترین استاندارد بوده‌ایم. با این حال، ما هنوز شاهد ظهور یک استاندارد واحد نیستیم که موثر، آسان برای استفاده باشد و توسط صنعت فناوری گسترده‌تر پذیرفته شده باشد.»

این تغییر به عنوان حرکتی به سمت شخصی سازی بهتر است: “ما اساساً معتقدیم بهترین وب یک وب شخصی سازی شده است” و در عوض به کاربران این گزینه داده می شود که “تجربه آنلاین خود را از طریق انواع ابزارهای حفظ حریم خصوصی” ارائه شده در داخل سایت ارائه دهند. پلتفرم یاهو.

البته، این حرکت مطمئناً برای شرکت‌های تبلیغاتی که با این شرکت شریک هستند جذاب خواهد بود. اگر یاهو بتواند داده‌ها و اقدامات کاربر را ردیابی کند، می‌تواند آن اطلاعات را به شبکه‌های تبلیغاتی منتقل کند (از جمله خودش) برای هدف قرار دادن تبلیغات برای محصولات و خدمات کاربر احتمالاً به آن علاقه مند است. هدف گیری رفتاری از طریق داده های کاربر زیربنای صنعت تبلیغات آنلاین است که سالانه 21 درصد رشد می کند و انتظار می رود تا سال 2016 به یک صنعت 74.4 میلیارد دلاری تبدیل شود.

Yahoo انگیزه زیادی برای حذف DNT دارد. برای اولین بار، سهم آن از صفحه نمایش رو به رشد در حال کاهش است – این شرکت درآمد 553 میلیون دلاری را در سه ماهه چهارم گزارش داد که 6 درصد کاهش نسبت به سال قبل را نشان می دهد. و دو، رقبای آنها نیز به آن پایبند نیستند.

فیس‌بوک از «ردیابی نشدن» پشتیبانی نمی‌کند، و با وجود پشتیبانی کروم، گوگل اعلام کرده است که به درخواست‌های DNT نیز پاسخ نمی‌دهد. مانند Yahoo، هر دو شرکت به فقدان استاندارد صنعتی و همچنین سردرگمی مصرف کننده در مورد پیامدهای تنظیمات DNT اشاره کرده اند – یعنی برخی سیگنال ها فقط برای شخصی سازی و نه برای تبلیغات – به عنوان دلایلی برای نادیده گرفتن سیگنال ها.

این اولین باری نیست که یاهو علیه DNT ظاهر می شود. در سال 2012، یاهو این را بیان کرد نمی‌شناسد تنظیم ردیابی را در اینترنت اکسپلورر 9 -why-it-cant-158684″ target=”_blank” rel=”noopener”>شریک جستجوی یاهو — این ویژگی را به عنوان تنظیمات پیش فرض پیاده سازی کرد. مرورگرهای فایرفاکس، سافاری، اپرا و کروم نیز همگی از رویکرد ردیابی نکنید. تویتر، Pinterest و برخی از شبکه های تبلیغاتی از DNT پشتیبانی می کنند. گزینه‌های خارج کردن، اگرچه اکثر کاربران بعید به نظر می‌رسند که از هر پلتفرم به صورت جداگانه انصراف دهند.

ردیابی نشود تنظیم مرورگر (که به عنوان عبارت ترجیحی ردیابی نیز نامیده می شود) به کاربران اجازه می دهد به وب‌سایت‌ها سیگنال ارسال کنید که نمی‌خواهند ردیابی شوند یا اطلاعات آنها به نهادهایی مانند شبکه‌های تحلیلی و تبلیغاتی با درخواست سرصفحه منتقل شود. با این حال، وب‌سایت‌ها و تبلیغ‌کنندگان می‌توانند درخواست‌های «ردیابی نکنید» را بدون جریمه نادیده بگیرند.

شرکت‌های تبلیغاتی و گروه‌های صنعتی مخالف این هستند که DNT تنظیمات پیش‌فرض در مرورگرها باشد، و Digital Advertising Alliance، کنسرسیومی از انجمن‌های رسانه و بازاریابی، does نیازی نیست شرکت ها به سیگنال های DNT احترام بگذارند. این صنعت استدلال می کند که در عوض باید به مصرف کنندگان حق انتخاب برای DNT داده شود.

تصمیم یاهو برای کنار گذاشتن DNT در زمان جالبی برای این ابتکار عمل می‌کند. مدافع حریم خصوصی جیسون کینت اشاره می کند که یاهو به فقدان استاندارد صنعتی اشاره می کند که تنها چند روز پس از گروه کنسرسیوم وب جهانی (W3C) که روی «ردیابی نشود» به به سمت مراحل پایانی تبدیل DNT به یک توصیه رسمی W3C. و با این حال، بدون نیاز به رعایت آن، صنعت آنلاین مبتنی بر تبلیغات نشان داده است که می تواند به سادگی آن را نادیده بگیرد.

به عنوان جایگزین، دیروز، AdWeek گزارش داد که اتحاد تبلیغات دیجیتال به زودی خود را معرفی خواهد کرد. راه حل مرورگر به نام “انتخاب مرورگر” را ردیابی نکنید. این گروه می‌گوید صنعت مورد استقبال قرار خواهد گرفت و با چالش‌های انطباق مواجه نخواهد شد.

اگر راه حل جهانی عدم ردیابی تحقق نیابد، بسیاری به دنبال FTC هستند تا با اقتدار بیشتری وارد عمل شوند.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

جینی ماروین سابقاً سردبیر رسانه درب سوم بود و عملیات تحریریه روزانه را در تمام نشریات اجرا می کرد و بر پوشش رسانه های پولی نظارت می کرد. جینی ماروین در مورد تبلیغات دیجیتال پولی و اخبار تحلیلی و روندها برای Search Engine Land، Marketing Land و MarTech Today نوشت. جینی با بیش از 15 سال تجربه بازاریابی، سمت‌های مدیریت داخلی و آژانس را بر عهده داشته است. او را می توان در توییتر با نام @ginnymarvin پیدا کرد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *