یکی از سخنگویان یاهو امشب در پاسخ به درخواستهای ما برای اطلاعات در مورد اخراجهای فلیکر، گفت: “بدون نظر”.
مطمئن نیست که دقیقا چه کسی و چه تعداد از کارمندان فلیکر اخراج شده اند، اما شواهد زیادی وجود دارد که باید از طریق پست های وبلاگ و توییت های کارکنان فعلی و سابق فلیکر جمع آوری شوند. برای شروع، دیوید فوسکو – که نمایه LinkedIn او را به عنوان یک مدیر برنامه ارشد در فلیکر توصیف می کند – صبح سه شنبه توییت کرد که “12 درصد از فلیکر» ناپدید شده است، و عکسی (به پیوند در توییت او مراجعه کنید) از آنچه که ما فرض میکنیم برخی از خدمه بیکار شده فلیکر هستند اضافه شده است.
دوستان کاری من *و 12٪ از فلیکر* از بین رفته اند. ورود به مرحله 3: عصبانیت flic.kr/p/bmbssM
— دیوید فوسکو (@andthemonkey) ژانویه 31، 2012
در یک پست وبلاگ دوشنبه، مهندس سابق فلیکر، نولان کودیل، می گوید که “Yahoo laid از بالاترین سطح پشتیبانی مشتری Flickr” و میگوید اینها افرادی بودند که “بیش از هر کس دیگری در تیم” از ویژگیهای Flickr اطلاع داشتند.
داشتن افراد عضو تیم از هر کاری که سایت انجام می دهد بسیار بزرگ است. شما به معنای واقعی کلمه نمی توانید آن را بخرید یا جایگزین کنید یا آن را برون سپاری کنید، اگرچه به نظر می رسد یاهو فکر می کند می تواند.
و برخی از نحوه برخورد یاهو با اخراجها عصبانی هستند. اندی بایو از Waxy.org شایعهای را در توییتر منتشر کرد که «یاهو! قبل از اخراج تیم پشتیبانی به مدیریت فلیکر هشدار نداد. و تارا کرشنر، رئیس سابق بازاریابی فلیکر، به نظر میرسد که با این توییت تکرار میکند:
یاهو، چه بلایی سرت آمده است؟ شما تمام تیم مراقبت از مشتری فلیکر را بدون هیچ توضیحی اخراج کردید؟ شما معذب هستید.
— تارا سوان کرچنر (@tarasuan) 31 ژانویه 2012
یک سال پیش شایعاتی شنیده می شد مبنی بر اینکه فلیکر ممکن است تحت مدیریت کارول بارتز، مدیر عامل سابق یاهو، در بلوک اصلی یاهو باشد. بلیک ایروینگ، مدیر محصول یاهو با شور و شوق آن گزارش ها را رد کرد در توییتر و گفت: “بله بله” یاهو به Flickr متعهد است و اضافه می کند: «ما عاشق این محصول و تیم هستیم. استراتژی و سودآور است.”
البته، یاهو اکنون یک مدیر عامل جدید در اسکات دارد. تامپسون، و این شرکت همچنان در حال بررسی فروش دارایی های خود است. برخی ممکن است بگویند که حذف کارکنان می تواند فلیکر را جذاب تر کند.
و فقط افراد کوتاه نمیشوند. به عنوان بخشی از اعلامیه «تمرکز تجدیدشده» Spiering، فلیکر همچنین تعدادی از ویژگیها را حذف کرد که “هستهای برای محصول ما نبودند” یا بین کاربران Flickr محبوب نبودند.
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شدهاند.