در فوریه، وال استریت ژورنال برای اولین بار گزارش داد که Google و سایر شبکههای تبلیغاتی (یعنی PointRoll Gannett) در حال دور زدن تنظیمات پیشفرض Safari در تلفن همراه «بدون کوکیهای شخص ثالث» کشف شدند. گوگل گفت که به سادگی سعی می کند دکمه های +1 خود را روی iOS کار کند و هیچ چیز شومی در نظر گرفته نشده است.
در آن زمان Google در مورد آنچه که میخواست به آن دست یابد، موارد زیر را گفت:
ما از عملکرد شناخته شده Safari برای ارائه ویژگی هایی استفاده کردیم که کاربران وارد شده به سیستم Google فعال کرده بودند. مهم است که تأکید کنید این کوکیهای تبلیغاتی اطلاعات شخصی را جمعآوری نمیکنند.
کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده «Cookiegete» را تحت نظارت تسویه حساب حریم خصوصی Google Buzz. موضوع این بود که آیا تنظیمات مرورگر Safari در انتهای Google نقض شرایط آن توافقنامه است یا خیر. بهعنوان بخشی از این توافق، Google قول داده است که شیوههای حفظ حریم خصوصی خود را به مصرفکنندگان نادرست معرفی نکند.
طبق گزارش رویترز، جریمه 22.5 میلیون دلاری طی چند روز آینده اعلام خواهد شد. به عنوان بخشی از تسویه حساب، Google هیچ مسئولیتی را نمی پذیرد. 22.5 میلیون دلار برای Google که درآمد سه ماهه دوم بیش از 12 میلیارد دلار (از جمله Motorola Mobility) داشت، ناچیز است.
مدخلهای مرتبط
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شدهاند.